تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

انتقاد لاریجانی از جریان‌های سیاسی خاص

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه با انتقاد از حملات علیه برخی مراجع تقلید شیعه و مسئولان جمهوری اسلامی، خواستار نظارت بیشتر وزارت ارشاد بر عملکرد رسانه‌ها شد.

آقای لاریجانی امروز یکشنبه، در جلسه مسئولان عالی قضائی گفت که برخی مطبوعات، سعی در «فتنه‌انگیزی و ایجاد شکاف» میان مسئولان نظام دارند.


وی بدون اشاره به نام فرد یا جریان خاصی اظهار داشت: «چگونه برخی افراد بدلیل وابستگی به جریانات خاص سیاسی می‌توانند با عناوین مجعول، اقدام به چاپ و نشر اخبار کذب و تحلیل‌های تفرقه‌افکنانه نمایند؟»

به گفته لاریجانی، این جریان‌ها با «برخورداری از حریم امن، اقدام به شبهه‌‌افکنی در جامعه و ترویج واهی دسته‌بندی میان مسئولان نظام» می‌کنند.

اظهارات رئیس قوه قضائیه در شرایطی صورت می‌‌گیرد که وزارت ارشاد، طی شش ماه گذشته به ده‌ها روزنامه و رسانه تذکر کتبی داده و برخی از آنها را نیز لغو امتیاز کرده‌ است.

«چگونه برخی افراد بدلیل وابستگی به جریانات خاص سیاسی می‌توانند با عناوین مجعول، اقدام به چاپ و نشر اخبار کذب و تحلیل‌های تفرقه‌افکنانه نمایند»

در این مدت، بسیاری از رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان توقیف یا در اینترنت مسدود شده‌اند.

صادق لاریجانی در بخش دیگری از اظهارات خود، از «جریانی آشکار» نام برد که به گفته وی، قصد «فتنه‌انگیزی و ایجاد تفرقه در میان مردم و مسئولان کشور» را دارد.

رئیس قوه قضائیه، «ترویج برخی دسته‌بندی‌ها» و مقابل هم قرار دادن «مردم و رهبری» را از دیگر اهداف این جران برشمرده است.

وی همچنین از «فتنه‌انگیزانی» نام برده که در این مدت «حتی به بزرگان حوزه‌های علمیه هم رحم نکرده و برخی از شخصیت‌ها را مورد تعرض قرار داده‌اند.»

لاریجانی همچنین از «فتنه‌انگیزانی» نام برده که در این مدت «حتی به بزرگان حوزه‌های علمیه هم رحم نکرده و برخی از شخصیت‌ها را مورد تعرض قرار داده‌اند»

۲۶ دی ماه نیز یحیی رحیم‌صفوی، مشاور آیت‌الله علی خامنه‌ای گفته بود، شنیده است در هفته‌های اخیر، به برخی مراجع تقلید و خانواده «شهدا» اهانت شده است.

آیت‌الله یوسف صانعی و آیت‌الله علی‌محمد دستغیب، دو مرجع تقلیدی هستند که پس از درگذشت آیت‌الله منتظری، نیرو‌های لباس شخصی به دفتر و خانه آنها حمله کرده‌اند.

این دو مرجع تقلید از سوی رسانه‌ها و محافظه‌کاران نزدیک به دولت نیز تحت شدید‌ترین حملات قرار دارند؛ به طوری که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، چندی پیش با صدور اطلاعیه‌ای، آقای صانعی را فاقد صلاحیت مرجعیت عنوان کرد.

برخی از مراجع تقلید شیعه در ماه‌های اخیر بارها نسبت به برخورد‌های خشونت‌بار دولتی با معترضان به نتیجه انتخابات اعتراض کرده و خواستار آزادی تمام بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ایشان با یک دست پیش میکشد که پس نیفتد!

-- محسن ، Jan 24, 2010

زمانی که اوباما ریس جمهور شد بسیاری از چپها همین حرفها را در مورد او میزدند هنوز هم اگر دقت کنید از اینکه اوباما انسانی فرهیخته و دموکرات است عصبانی هستند . ما ایرانیها بجای اینکه مسولیت کار خود را بپذیریم مرتب گونه را به گردن انگلیس و امریکا میاندازیم.
جالب اینکه هم دولت هم اپوزیسیون هر دو از این حربه استفاده میکنند . اگر سال ۵۷ که توده ای فدایی و بسیاری از مردم خمینی را در ماه دیدند و او را آوردند جای شاه تقصیر امریکا و انگلیس بود حالا کی موسوی فرزند ناب همان امام را که شعار همان جمهوری اسلامی و خط امام را میدهد رهبر جنبش سبز کرده و از سازش او با ولایت مداران حمایت میکند ؟ از ماست که بر ماست .

-- kibamast ، Jan 24, 2010

پدرجان،
اظهارنظرهای متفاوت و بعضاً متضاد و پریشان این نوابغ نشان از نابسامانی نظام ولی فقیه ایران دارد.هراس در بند بند فرمایشات این نوابغ از رهبر کودتا تا کوتوله های سیاسی نمایان است.

-- زوربای یونانی ، Jan 24, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)