تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هواپیمای توپولوف در فرودگاه مشهد آتش گرفت

یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت تابان، در فرودگاه مشهد دچار سانحه شد و تعدادی از مسافران آن، راهی بیمارستان شدند.

این هواپیما که متعلق به شرکت تابان‌سیر بود، هفت صبح امروز یکشنبه، هنگامی که قصد داشت در فرودگاه مشهد به زمین بنشیند، دچار آتش‌سوزی شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، حدود یک سوم از بدنه انتهایی هواپیمای توپولوف، از این هواپیما جدا شده، ولی این سانحه، قربانی نداشته است. شمار دقیق زخمی‌ها هنوز اعلام نشده است، اما گزارش‌هایی حاکی از زخمی شدن ۴۶ نفر است.

این هواپیما ۱۵۷ مسافر و ۱۳ خدمه داشت و شش نفر از مسافران این هواپیما خردسال بودند.

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفته که این هواپیما شب گذشته از آبادان به مقصد مشهد پرواز کرد و به علت بدی هوای فرودگاه مشهد، امکان فرود نیافت و به اصفهان بازگشت.

آن‌طور که آقای جعفرزاده به واحد مرکزی خبر گفته است، این هواپیما صبح امروز فرودگاه اصفهان را به مقصد مشهد ترک کرد که به هنگام فرود، به علت «دید کم» خلبان، دچار سانحه شد.


ایران از سال ۱۹۷۹ تحت تحریم‌های شدید، نمی‌تواند هواپیماهایی را که بیش از ۱۰ درصد قطعات آن را آمریکا تولید کرده است، خریداری نماید.

براساس آمار‌های رسمی، هم‌اکنون عمر هواپیماهای این کشور بیش از ۲۰ سال است و در این صنعت، تنها ۱۵ شرکت دولتی و خصوصی با بیش از ۱۲۰ هواپیما فعالیت می‌کنند.

بر اساس قوانین تحریم هوایی از سوی آمریکا، در صورتی که کشوری اقدام به فروش قطعات هواپیماهای مسافربری به کشور‌های تحریم شده نماید، کشور صادر کننده نیز به لیست تحریم هواپیما اضافه خواهد شد.

آمریکا به عنوان بزرگترین تولید کننده هواپیماهای مسافربری، انحصار ساخت، فروش و تامین قطعات اصلی و جانبی بسیاری از هواپیماهای مسافری را در اختیار دارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این است ۳۰ سال نادانی در اداره مملکت. با همه دنیا بد شدن و در تحریم زیستن، و جنس بنجل چینی‌ و روسی خریدن که ما با دنیای پیشرفت غرب، مشکله عقیدتی داریم؟؟؟؟ آقایان خود از هر چه پیشتر از لحاظه مالی چاقتر شدند و ملت بدبخت ایران در این ارابهای کهنه با قطار و هواپیما در خطر جانی بسر میبرد. کی پایان این ج.ا. میرست.

-- دکتر میر حسین ، Jan 24, 2010

هر دم از باغ بری می رسد.

-- sasan ، Jan 24, 2010

خدایا به ملت ایران رحم و دست هر چه دزد را قطع کن

-- نیما زاگرس ، Jan 24, 2010

این فقط نادانی حکومت نیست، نادانی مردمی نیز هست که این حکومت نادان را سرکار آورده اند. خب معلوم است که وقتی مردمی نابخرد فرهیخته گان خودش را از مملکت بیرون کند و بعد یک مشت مفت خور و مفت خفت و مفت نوش و... تلقین خوان و آدمکش و... را سر کار آورد همین می شود که هست. مردمی که می ترسند بروند و در خیابان بگویند مرگ بر حاکم، مرگ بر دیکتاتور، می ترسند که باتوم بخورند، و نه تنها می ترسند که بر این ترس غلبه نمی کنند، مردمی هستند که خودشان برای خودشان سوختن زنده زنده در هواپیما، مردن در بیماری، عقب ماندگی مزمن، محتاج دیگران بودن، و هزار بلای دیگر را می خرند. نه اینکه بخرند بلکه سزاوارند، این بدبختی ها را خودشان برای خودشان سفارش می دهند و حالا موقع دریافت آن است. مردمی که سی سال سکوت کرده اند، سی سال سکوت در برابر جنایاتی که هرگز همه اش فاش نخواهد شد، اما همینش که فاش شده قلم از نوشتنش ذوب می شود!
و اما شعار را فراموش نکنیم
....
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Jan 24, 2010

تا تشکیل دولت سبز ملی و ایجاد رابطه با جهان آزاد :
هواپیما ؛ قطار ؛ بانکهای دولتی ؛ بانکهای تات و دی و پاسارگاد ؛ تلفن اضافی ؛ SMS ؛ کالاهای بی کیفیت چینی و روسی(از جمله توپولف! ) ؛ کالاهای تبلیغ شده در صدا و سیما :
تحریم .

-- جنبش سبز مدنی ، Jan 24, 2010

مساله دولت سبز و سیاه و قرمز نیست . مساله درک شرایط بین المللی است و تنظیم سیاست متناسب با ان است . وقتی روسیه و چین و ویتنام و تمام کمونیست های سابق امروز دنبال رابطه با غرب و امریکا هستند چون سود آنجاست جمهوری اسلامی و کره شمالی خودشان را با اینها در انداخته اند به تجویز لابی روسها در ایران یعنی کمونیست های روسی .
چرا فقط کمونیست های ایران اینقدر ضد امریکا هستند ؟ چرا باید مردم ما در آتش بسوزاند و سرمایه شان در خزر و نفت و گاز شمال غارت شود . ولی لوله گاز با درامد ۶ میلیارد دلار نابوکو از کشورهای سابق کمونیست عبور کند و صداش را روسیه ببرد ؟ چرا باید بنجل روسی و چینی به چند برابر قیمت بخریم ؟ نفت ما را هم که نمیخرند ؟ تا کی مثل کمونیست های ۱۹۱۷ روسیه میخواهیم داد بزنیم امپریالیسم نفت ما را میخواهد ببرد و بعد تنمان بلرزد که... سقوط میکنیم ؟ لطفا روشنفکران چپ به این موضوع بیاندیشند که چرا ما کاسه داغتر از ا شیم ؟ امپریالیسم اگر به ویتنام حمله کرد آنها که با هم رابطه دارند ! اگر اسرائیل به اعراب حمله کرد امحاء میخواهند رابطه برقرار کنند ولی تروریست های حماس و حزب الله که توسط ما تحریک و تجهیز میشون نمیگذارند ! تازه مگر ما عربیم ؟ مگر این عربها مساله ملی شان را به خاطر ما کنار میگذراند ؟ حتا عراق و لبنان ؟ این کار خیانت است . چطور موسوی و سبزهای او و بعضی چپها نگذاشتند ...اورانیوم را معامله کند ؟ با اوباما مذاکره کند و خامنه ای را تحریک کردند همه چیز را پس بزند ؟ چرا خودتان حالا دست آشتی به سوی همین دولت دراز کرده اید ؟
چه شاه چه فقیه چه سکولار چه دیکتاتور چپ چه لیبرال دولت را در دست داشته باشد صلاح ایران در شرایط حاضر داشتن رابطه با غرب است . حتا ونزوئلا دارد جای ایران را پر میکند . به امریکا نفت ارزان قیمت میفروشد ! یعنی شما چپها از ان سرخ پوش فرصت طلب هم کمترید ؟ یا میخواهید ایران به فلاکت بیفتد تا شما با شعار قرن نوزده کمونیستی بیایید بر ویرانه ان حکومت کمونیستی مثل کره شمالی یا کوبا درست کنید ؟ یا واقعا منافع روسیه را بر ایران ترجیح میدهید ؟

-- sokhanybachap ، Jan 24, 2010

این فقط نادانی حکومت نیست، نادانی مردمی نیز هست که این حکومت نادان را سرکار آورده اند.

کنجکاوم بدونم که شما که خوب شعار میدی خودت در عرض سی سال چکارکردی?????????????

-- m ، Jan 24, 2010

به نظر من هم مردم تا شکست کامل حکومت کودتا باید خود را کنار کشیده و اجازه بدهند تا فقط طرفداران دولت تقلب از این خدمات ارزنده! عمومی استفاده کنند.
تنها راه حل : تحریم و اعتصابات عمومی

-- حمید رضا هنربخش ، Jan 24, 2010

وقتیکه مردم ...جانشان راازسرراه آورده اندخوب چه مانع
داردکه آنرادرمیان زمین وهواتلف نمایند؟اگراین مسافران کمی
عقل داشتندیاازاین مسافرتهاخودداری میکنندیالااقل بااتومبیل
سفرمیکنندازاینهاکه بگذریم چراباوجوداینهمه افتضاحی که بنام
دین برماومیهنمان برپاکرده اندبازهم ازاین جنایتکاران بارنگ و
یانام سبزاستفاده میکنیدآخرآزادی رنگ نداردچون آزاداست.

-- ایراندخت ، Jan 24, 2010

خانم محترم رنگ سبز رنگ ایران است رنگ نوروز است رنگ زرتشت است، چه ربطی به اسلام دارد که رنگ سیاه هم نیست بلکه سیاهی ست! آخر عقل هم چیز خوبی ست!
روی اسکناسی در تهران نوشته بودند
هم مرگ بر سیاهی
هم زنده باد سبزی

-- بدون نام ، Jan 25, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)