تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بمباران مواضع طالبان در شمال افغانستان

پلیس افغانستان اعلام کرد بر اثر بمباران جنگنده‌های ناتو، ۱۵ نفر از نیروهای مسلح طالبان، از جمله سه فرمانده محلی آنها در ولایت بادغیس، هم‌مرز با ترکمنستان کشته شدند.

سرهنگ عبدالروف احمدی، سخنگوی فرماندهی پلیس حوزه غرب افغانستان به زمانه گفت این بمباران در پی شناسایی و تشخیص «دقیق» مرکز گردهمایی طالبان، در شهرستان «بالا مرغاب» صورت گرفته است.

وی از «ملا فاروق»، «ملا تورجان» و «قاری احمد» به عنوان سه فرمانده محلی شورشیان نام برد که هدایت و هماهنگی بیشتر حملات علیه نیروهای دولتی و خارجی را بر عهده داشتند.

قاری یوسف احمدی، سخنگوی طالبان با ارسال پیامی، مرگ دو نفر از اعضای این گروه و مجروح شدن سه عضو دیگر را بر اثر بمباران تائید کرد.

به گفته وی، پیش از این بمباران، طالبان با حمله به یک کاروان نیروهای آمریکایی، هشت سرباز این نیروها را کشته و هفت سرباز دیگر را زخمی کردند و به تلافی این حمله، مواضع طالبان بمباران شده است.

سال گذشته، «ملا دستگیر» فرمانده ارشد طالبان در ولایت بادغیس که مسئول حملات متعدد به نیروهای دولتی و خارجی معرفی می‌شد، همراه با هشت نفر دیگر از نیروهای طالبان، در حمله هوایی جنگنده‌های ناتو کشته شدند.

نیروهای ناتو در حوزه غرب افغانستان، متشکل از ۱۲ کشور از جمله آمریکاست.

در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ هزار نیروی امنیتی افغان و حدود ۱۰۰ هزار نظامی خارجی در مناطق مختلف افغانستان درگیر نبرد با شورشیان هستند، اما هنوز هم طالبان در شماری از مناطق مختلف این کشور نفوذ دارد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)