تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

جسورانه تاختن
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان «همه در یک صف هستیم» به انتقاد از ایجاد صف‌بندی میان مسئولان نظام پرداخته است.

به نوشته این روزنامه، «این روزها انتشار دو نشریه یا شاید بهتر است گفته شود یک نشریه با دو عنوان که با اقدام به دسته بندی‌های کاذب در میان نیروهای انقلاب تلاش کرده آنان را در دو قطب مقابل یکدیگر قرار دهد، از خبرهای مطرح است.»

روزنامه جمهوری اسلامی می‌نویسد: «این نشریات به کجا وابسته هستند؟ از کدام منبع تغذیه می‌شوند؟ از کجا و چه کسانی خط می‌گیرند؟ با کدام پشتوانه این چنین جسورانه به هر کس و هر چیز می‌تازند و از تخریب و تفرقه‌انگیزی و بی‌حرمتی و تهمت و هر کار دیگری که جامعه را دچار نگرانی و تردید و صف‌بندی کند ابائی ندارند؟»

به نوشته سرمقاله‌نویس این روزنامه، «کمترین دلیل بر حساب شده و دقیق و هدفمند بودن این حرکت اینست که همواره درست در زمانی رخ می‌دهد که امیدهائی برای حل اختلافات رخ می‌نماید. این کافی است که نشان دهد این جریان مرموز ماموریت دارد فضا را همواره غبارآلود نگهدارد.»

متن کامل سرمقاله

بانک محوری
سرمقاله امروز روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «بانک‌ها را بود آیا که عیاری گیرند؟» در خصوص خصوصی سازی بانک‌ها نوشته شده است.

به نوشته دنیای اقتصاد، «بانک به عنوان یک واسطه‌گر مالی در تعریف امروزی خود بر حول دو محور خلق ارزش و مدیریت ریسک باید فعال باشد، آیا خصوصی‌سازی واقعی آنها می‌تواند این دو رسالت را عملی نماید؟»

این روزنامه افزوده است: « این به خصوص در کشورهایی که بانکداری دولتی سابقه طولانی دارد و نظام مالی کشور بانک محور است و بانک‌ها در تجهیز پس‌اندازهای مردم نقش راهبردی دارند. »

دنیای اقتصاد در سرمقاله خود نوشته است: «پس از خصوصی‌سازی، دخالت‌های مدیریتی و مقرراتی غیرلازم می‌تواند بانک‌ خصوصی شده را از ارائه خدمات یک بانک کارا و با قیمت رقابتی محروم نماید.»

متن کامل سرمقاله

طرح‌های خلق‌الساعه
روزنامه اعتماد در سرمقاله امروز خود با عنوان «حفظ امنیت در چارچوب قانونی» به انتقاد از اعلام پلیس ایران در خصوص کنترل ای‌میل‌ها پرداخته است.

به نوشته این روزنامه، «قانون برای اجراست و مجری کسی است که در چارچوب قانون به اجرای وظایف خود بپردازد و جامعه‌ای در امن و امنیت به سر می‌برد که مجریان قانون، به درستی اول قانون را بفهمند و دوم اینکه در اجرای آن کوشش کنند. در جهان امروز پلیس دیگر گزمه و عسس یا محتسب گذشته نیست که مبسوط الید باشد.»

روزنامه اعتماد می‌نویسد: «برابر اصل ۲۵ این قانون، بازرسی و نرساندن نامه ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آنها، استراق سمع و هرگونه تجسس ممنوع است مگر به حکم قانون.»

به نوشته سرمقاله‌نویس این روزنامه، «قانون اساسی را پاس بداریم تا جامعه‌ای قانونمند داشته باشیم و از طرح‌های خلق‌الساعه حذر کنیم که فردا گروهی دیگر علت نارضایتی مردم را همانند طرح گشت ارشاد طرح بازخوانی‌ ای‌میل‌ها که حریم خصوصی مردم است عنوان خواهندکرد.»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله روزنامه رسالت با عنوان «لحظه‌شناسی خواص و حسرت توابین»

سرمقاله روزنامه قدس با عنوان «شفافیت، بصیرت افزایی و لحظه‌شناسی»

سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «مقاومت نمی‌میرد!»

سرمقاله روزنامه وطن امروز با عنوان «تغییر جایگاه خواص و مردم»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)