تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

عراق: ایران درباره تاسیسات اتمی توضیح دهد

عراق خواستار «شفاف‌سازی» ایران در خصوص قصدش از ساخت یک رآکتور اتمی در نزدیک مرز مشترک با این کشور شده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، دولت عراق این درخواست را در نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مطرح کرده است.

دولت عراق اعلام کرده است که بغداد برای دفاع از خود در برابر تهدیدات ناشی از ساخت تاسیسات هسته‌ای در نزدیکی مرزهایش، «اقدام‌های دیپلماتیک ضروری» در این خصوص را انجام خواهد داد.

نگرانی از تاثیرات زیست محیطی، علت اصلی نگرانی دولت عراق اعلام شده است.

دولت عراق اعلام کرده است که بغداد برای دفاع از خود در برابر تهدیدات ناشی از ساخت تاسیسات هسته‌ای در نزدیکی مرزهایش، «اقدام‌های دیپلماتیک ضروری» در این خصوص را انجام خواهد داد

جمهوری اسلامی چند ماه پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد ساخت نیروگاه اتمی جدیدی را در دارخوین استان خوزستان آغاز کند.

این تاسیسات اتمی آب سبک، نزدیک رودخانه کارون قرار دارد و قرار است در سال ۱۳۹۱ شمسی افتتاح شود.

این در حالی است که نیروگاه اتمی بوشهر که آن هم از نوع آب سبک است، پس از سال‌ها هنوز راه‌اندازی نشده است.

افشای دومین مرکز غنی‌سازی اورانیوم ایران در فوردو در نزدیکی قم، واکنش‌های جهانی را برانگیخته و مناقشات میان غرب و ایران را پیچیده‌تر ساخته است.

جمهوری اسلامی باوجود پایان سال میلادی ۲۰۰۹ به پیشنهاد آژانس انرژی اتمی برای تامین سوخت مورد نیاز خود پاسخ نداده و به جای آن، ضرب‌الاجلی برای غرب تعیین کرده است.

مقام‌های ایرانی در سال جدید، بارها هشدار داده‌اند چنانچه غرب اورانیوم مورد نیاز آنها را تامین نکند، در داخل کشور، اقدام به تولید آن خواهند کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فقط مونده بود عراق برامون شاخ و شونه بکشه. غرامتمونو که نمیدن هیچ، اقدام‌های دیپلماتیک ضروری هم انجام میدن. خوش به حالمون. عجب ابرقدرتی شدیم تو منطقه. آقایون کلاشونو بذارن بالاتر.

-- بدون نام ، Jan 11, 2010

شاخ و شونه کشیدن عراق حق ماست. دولتی که خیلی سریع تمام تجاوزات عراق را به خاک ایران فراموش می کند. چطور می تواند، از حق خود دفاع کند. لابد عراق هم چندتا چاه نفت یا مقداری از آبهای حوالی آبادان را می خواهد.

-- بدون نام ، Jan 11, 2010

جناب آقای آیت الله العظمی حاج شیخ سید علی امام خامنه ای محظ رضای خدا بفرمایید اطلاعان دقیقی را که آقای مخملباف در باره ی شما و خانواده و نیز سپاه جاویدان بیت شما منتشر نموده است تکذیب کنند یا خود شخصا تکذیب کنیذ تا مشت محکم دیگری به دهان استکبار جهانی و شرکا زده باشید. چنانچه شما تکذیب نکنید جهان و بالاخص جهان اسلام دچار سر در گمی خواهد شد و از خود خواهد پرسید آیا این همه راست است؟ اگر راست است که شما مرحمت کنید یکبار دیگر حب دنیا و تجملات و ربخت و پاش با بیت المال و عدالت را تعریف کنید که ما امت شهید پرور مسئله دار نشویم. و اگر این همه دروغ و احیانا کار دشمن است که مدلل و با جزئیات تکذیب فرمایید تا ما امت همیشه در صحنه همچنان در صحنه بمانیم تا به فضل الهی شما و دکتر بتوانید همچنان بی وقفه به هدایت بشریت و مدیریت غیر مستقیم جهان ادامه دهید تا روزی که انشاالله بزودی زود آقا مجتبی رهبری مستقیم جهان را بدست بگیرند تا شرایط ظهور آقا کلا فراهم گردد انشاالله و السلام علی اهل العدالت با تشکر از زمانه برای شما عدل الهی آرزو میکنم جمیعا و رحمت خدا بر همه ی اهل رحمت و السلام علی اهله السلام و الاهل الانسانیه

-- بدون نام ، Jan 12, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)