تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

لاریجانی: هیات نظارت بر مطبوعات افراط نکند

رئیس قوه قضائیه اعلام کرد که هیات نظارت بر مطبوعات در نظارت خود بر فعالیت مطبوعات و رسانه‌ها «افراط و تفریط» نکند و با «ساختار‌شکنان» رسانه‌ای به صورت «یکسان» برخورد کند.

صادق لاریجانی این اظهارات را امروز دوشنبه در دیدار با محمد حسینی، وزیر ارشاد دولت دهم و اعضای هیات نظارت بر مطبوعات ایراد کرده است.

هیات نظارت بر مطبوعات و معاونت مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در چند ماه اخیر فشار‌ها بر مطبوعات و رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های منتقد دولت را افزایش داده و به آنها درباره نحوه اطلاع‌رسانی تذکر‌های متعددی داده است.


دیدار صادق لاریجانی با وزیر ارشاد و اعضای هیات نظارت بر مطبوعات

هیات نظارت بر مطبوعات که زیرنظر وزارت ارشاد فعالیت می‌کند، در چند ماه گذشته مجوز برخی از رسانه‌های منتقد دولت را لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای لاریجانی گفته که هیات نظارت در برخورد با رسانه‌ها باید «طبق موازین قانونی» و با «اعتدال» عمل کند.

رئیس قوه قضائیه همچنین به طور تلویحی از برخورد‌های دوگانه هیات نظارت در برخورد با رسانه‌ها انتقاد کرده و افزوده است: «برخی افراد بی‌محابا اقدام به برخی ساختارشکنی و هتک حرمت‌ها کرده و متاسفانه این‌گونه در جامعه تلقی می‌شود که آنان در حریم امنی قرار دارند.»

لاریجانی تاکید کرده که هیات نظارت باید «بدون استثنا» با ساختارشکنان برخورد قانونی کند.

«برخی افراد بی‌محابا اقدام به برخی ساختارشکنی و هتک حرمت‌ها کرده و متاسفانه این‌گونه در جامعه تلقی می‌شود که آنان در حریم امنی قرار دارند»

در ایران طی شش ماه گذشته روزنامه‌های اصلاح‌طلبی نظیر سرمایه، اعتمادملی، آرمان روابط عمومی، صدای عدالت، حیات‌نو و کلمه سبز توقیف شده‌اند.

در هشتمین رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات که مرداد ماه از سوی سازمان گزارشگران بدون مرز منتشر شده است، ایران در میان ۱۷۵ کشور، در رده ۱۷۲ قرار گرفته است.

براساس این گزارش، در سال ٢٠٠٩ وضعیت آزادی مطبوعات در ایران به شکل جدی روز به «وخامت» گذاشته است.

۱۲ اردیبهشت ماه نیز موسسه مطالعات رسانه‌ای «فریدم هاوس» (خانه آزادی) اعلام کرده بود که ایران در زمینه آزادی مطبوعات در میان ۱۹۵ کشور جهان، در رتبه ۱۸۱ قرار دارد.

در گزارش سالانه این موسسه، ایران در میان ۱۹ کشور خاورمیانه و شمال آفریقا، از حیث آزادی مطبوعات در رتبه هفدهم قرار گرفت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ishan agar orze daran jelo in dadgahae maskhare va gholdorihae afrad khodforikhte dadgaha ra begiran kachak gar tabib bodi sare khod dava nemodi

-- nayer ، Nov 29, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)