تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایران اظهارات پترائوس را نسنجیده خواند

ایران، اظهارات فرمانده آمریکا در خاورمیانه در خصوص احتمال حمله به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی را «نسنجیده و غیرمسئولانه» خواند.

ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده ارتش آمریکا در خاورمیانه، روز گذشته یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، از وجود برنامه‌ای برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داد.


نیروگاه اتمی بوشهر(AFP)

پترائوس با اشاره به این‌که امکان بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران وجود دارد، میزان تاثیر این اقدام بر جمهوری اسلامی را مشروط به توان مقاومت تهران در برابر این حملات، دانسته است.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در واکنش به این اظهارات، به خبرگزاری ایرنا گفته است: «بهتر است هرگونه اظهار نظر در این‌باره، در چارچوبی با رویکردهای سازنده مطرح شود.»

آقای مهمانپرست در خصوص موضوع سوخت راکتور تحقیقاتی تهران نیز اظهار داشت: که موضع ایران، «همان آمادگی برای معاوضه سوخت به صورت مرحله‌ای است.»


وزرای خارجه آلمان و امارات(AFP)

وی جلب اعتماد ایران از سوی طرف‌های مقابل و ارائه «تضمین صد در صدی» به جمهوری اسلامی را مهمترین اصل در موضوع تبادل سوخت دانست.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران در شرایطی مطرح شده است که امارات متحده عربی و آلمان از ایران خواسته‌اند بر سر برنامه هسته‌ای‌اش با جامعه بین‌المللی همکاری کرده و یا با تحریم‌های بیشتر مواجه شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شیخ عبدالله بن زاید آل نحیان، وزیر خارجه امارات، در دیدار با همتای آلمانی خود گیدو وستروله، در ابوظبی، گفت: «ما به شدت نگران برنامه هسته‌ای غیر شفاف ایران هستیم.»

وزیر خارجه آلمان نیز اعلام کرد که آلمان و امارات در این زمینه با یکدیگر توافق دارند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)