تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نگرانی از سرنوشت فعالان شهرستانی

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، نسبت به وضعیت بازداشت‌شدگان و «ناپدیدشدگان» در شهرستان‌های ایران ابراز نگرانی کرد.

این کمپین امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از سرنوشت تعدادی از فعالان مدنی و دانشجویی که در آذر ماه در شیراز بازداشت شده‌اند، «هیچ اطلاعاتی در دست نیست و امنیت جانی و سلامتی آنها در خطر است.»


بر اساس این بیانیه، علی نیکویی، علی تارخ، سعید آگنجی، پیمان جهانگیری و راضیه جعفری از جمله فعالان مدنی و دانشجویی هستند که از ۱۴ آذر در شیراز در خیابان بازداشت شده و «از آنها هیچ خبری نیست.»

هادی قائمی؛ سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران می‌گوید که وضعیت بازداشت‌شدگان و ناپدید‌شدگان در شهرستان‌ها «بسیار وخیم» است.

وی می‌افزاید: «از یک طرف خانواده‌ها به شدت تحت فشارند که اطلاع‌رسانی نکنند و از طرف دیگر مقامات در شهرستان‌ها به هیچ‌وجه در قبال اعمال خود به خانواده‌ها پاسخگو نیستند.»

«از یک طرف خانواده‌ها به شدت تحت فشارند که اطلاع‌رسانی نکنند و از طرف دیگر مقامات در شهرستان‌ها به هیچ‌وجه در قبال اعمال خود به خانواده‌ها پاسخگو نیستند»

به گفته آقای قائمی، سازمان‌های حقوق بشر بین‌الملل، هنوز نمی‌دانند که در جریان حوادث اخیر چند نفر، «چه در خیابان‌ها و چه به طور هدفمند» به ویژه در شهرستان‌ها بازداشت شده‌اند و در چه وضعیتی هستند.


این کمپین در عین حال، بازداشت‌های خودسرانه در شهرستان‌ها را نیز به شدت محکوم کرده است.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است که همه کسانی که خودسرانه بازداشت شده‌اند را آزاد کنند.

«نظارت قانونمند و اعمال حق بازداشت‌شدگان و خانواده‌های آنها در دسترسی به اطلاعات واتهامات، و حق برخورداری از آئین دادرسی منصفانه» نیز از دیگر خواسته‌های این کمپین از سران ایران است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

صابر عباسیان رئیس ستاد 88 استان فارس می باشد که 105 روز است بازداشت شده است و سعید آگنجی دبیر ستاد 88 استان فارس می باشد که او نیز بازداشت بوده است و هم چچنان پرونده اش در مراحل دادگاه و رسیدگی است

-- ناشناس ، Jun 21, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)