تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«آمریکا از معترضان ایرانی حمایت کند»

سناتور جان مک‌کین و سناتور جو لیبرمن، خواستار حمایت دولت ایالات متحده از اعتراض‌های مردم ایران شدند.

این دو سناتور آمریکایی که در حال حاضر در خاورمیانه به سر می‌برند، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان این اظهارات را مطرح کرده‌اند.

آقای مک‌کین که سناتوری جمهوری‌خواه و رقیب انتخاباتی باراک اوباما بود، در این مصاحبه گفته است که احتمال دارد دولت ایران برای انحراف افکار عمومی از حوادث داخل ایران، به تنش‌های فی مابین با اسرائیل دامن بزند.


سناتور مک‌کین و سناتور لیبرمن(AP)

سناتور لیبرمن نیز که در حوزه سیاست خارجی، گرایش‌های محافظه‌کارانه دارد، به طور صریح خواستار حمایت آمریکا از معترضان ایرانی شده است.

وی در این مصاحبه همچنین، خواستار تحریم دولت ایران به علت ادامه فعالیت‌های هسته‌ای و اتخاذ مواضع سخت‌گیرانه‌تر از سوی واشینگتن در قبال تهران شد.

به گفته لیبرمن، «جنبش سبز» ایران، دارای اهمیت بسیاری است و این اعتراضات مردمی، «سرآغاز پایان رژیم تندرو و ستمگر» جمهوری اسلامی است.

به گفته لیبرمن، «جنبش سبز» ایران، دارای اهمیت بسیاری است و این اعتراضات مردمی، «سرآغاز پایان رژیم تندرو و ستمگر» جمهوری اسلامی است

آن‌طور که آسوشیتدپرس نوشته است، سناتور لیبرمن همچنین در یک کنفرانس خبری در بیت‌المقدس نیز ابراز امیدواری کرده است که سنا هر چه زودتر، طرح تحریم بنزن ایران را آغاز کند.

مجلس نمایندگان آمریکا در اواخر سال ۲۰۰۹ میلادی این طرح را تصویب کرد.

هدف از ارائه این طرح، تحت فشار قرار دادن ایران برای توقف غنی‌سازی اورانیوم عنوان شده است.

اظهارات این دو سناتور آمریکایی در شرایطی مطرح شده است که ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، از وجود برنامه‌ای برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داده است.

پترائوس با اشاره به این‌که امکان بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران وجود دارد، میزان تاثیر این اقدام بر جمهوری اسلامی را مشروط به توان مقاومت تهران در برابر این حملات، دانسته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

۲۲ بهمن بیائید بیرون و کار را یک سره کنید . توده ای فدایی ها سمفونی حفظ نظام را دارند میزنند . موسوی هم عقب نشست . خاتمی هم در ایرنا گفته ولایت فقیه را قبول دارد . اینها همه نظام را میخواهند در خط روسیه و چین . تا دیدند امریکا و هواداران تغییر رژیم از چپ تا راست دارند کنترل جنبش را در دست میگیرند حالا بیانیه پشت بیانیه و تحلیل پشت تحلیل که رژیم شکسته را به هم بچسبانند . هواداران واقعی دموکراسی و آنها که فقط تظاهر میکنند اینجا مشخس میشوند . چرا لحن اکثر وب سایتهای چپ بعد از عاشورا و تظاهرات طرفدار خامنه ای از فروپاشی رسید به دولت پاسخگو ؟
مرتضوی را هم فعلا ظاهرا محکوم میکنند بعد مثل نقدی به او عنوان و پست میدهند . دولت سکولار باید بیاید .
توده ای ها و فدایی های نقابدار طرفدار موسوی . عقب نشینی موسوی را این جوری نمیتوانید ماستمالی کنید . اگر رژیم آمریکایی است چرا از حمله امریکا به ان میترسید . نظام را شما حفظ کرده اید و روسیه و چین و کوبا و ونزوئلا و حماس و حزب الله ، ...
شما با خطر امریکا دارید حرف خامنه ای را میزنید . بلا خره امریکا حمله کند یا نکند ؟ چطوری این رژیم سقط شود؟ اگر میتوانید چرا نمیایید بیرون و کار را یکسره نمیکنید ؟ چرا موسوی از مردم نمیخواهد بیایند بیرون و کار را تمام کنند ؟ مگر گارد را شکست ندادند ؟ اگر نمیخواهید حمله شود پس اقدام کنید . ولی دروغ میگویید.

-- shahriar ، Jan 11, 2010

...مک کین که در کشتار کودکان،زنان و مردان غیور ویتنامی از هیچ جنایتی کوتاهی نکرده است،امروز در فلسطین اشغالی در کنار صهیونیستهای ...به حمایت از جنبش سبز سخن می گوید.
ایا این برای هموطنانی که مدعی حمایت از حقوق بشر در ایران هستند ، یک فاجعه و ننگ نیست؟ایا این اخرین زنگ خطر به حساب نمی اید؟؟
ایا جمهوری اسلامی با تمام خصوصیات بدش، حق ندارد جنبش را خدمتگزار و عامل جنایتکار و دشمنان مردم ایران معرفی کند؟
ایا شما دوستان جنبش سبز نباید با صدای رسای خویش پاسخی دندان شکن به این ادمکشان بدهید و بهانه هرگونه تهمت زنی به جنبش سبز را از دولتمردان ج.ا. سلب نمایید؟
حتی اگر این جانیان غربی و ...چسبیده به انان صهیونیستها همپیمانان جنبش سبز باشند،دوستی انان حکم دوستی خاله خرسه را دارد.
شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر صهیونیزم ،هنوز بهترین شعار انقلابیون غیر وابسته است و هر گونه همکاری با این ... زالوصفتان افتاده به جان بشرییت نیز محکوم است.
منصور پیر خانقاه

-- mansour piry khanghah ، Jan 11, 2010

آقای پیر خانقاه، شما درآمدتان از کجاست که هر دقیقه وقت آزاد برای بیان نظر های طولانی دارید؟

-- کیان ، Jan 12, 2010

اینا ...که خودشون دارن از رژیم ..جمهوری اسلامی حمایت می‌کنن . مثلا این ..نمیدونن که در مورد موضوع هسته‌ای ، ایران داره بازیشون میده که وقت بکشه .

-- seagull ، Jan 12, 2010

کیان جان سلام
در امد ما از فکر و کار خودم و همسرم حاصل میشود،متاسفانه اقای خمینی به دلیل حزب الهی نبودنم ،بنده را واجد شرایط گرفتن حق السهمیه نفت ندانستند.لذا مثل خیلی از دلسوزان ایرانی پس از سرگردانی در کشور و اوارگی در خارج ،شانس اورده و به نان و نوایی رسیده ام.البته با کمک مردم المان و تلاش خود و همچنین بکار گرفتن عقل ناچیزم .
دوست عزیز امیدوارم قانع شده باشی.ضمنا بنده ترجیح میدهم نان و پنیر بخورم و ازاد زندگی کنم ولی منت ارباب بر وجدانم سایه نیافکند.موفق باشی

-- mansour piry khanghah ، Jan 12, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)