تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تحریم مقام‌های ایران در دستور کار آمریکا

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده می‌گوید که تحریم‌های تازه علیه جمهوری اسلامی، تعدادی از مقام‌های بلندپایه این کشور را نیز مدنظر قرار خواهد داد.

به گزارش رویترز، خانم کلینتون با اشاره به این که «گروه کوچکی» در ایران تصمیم گیرنده هستند، افزود که هدف ایالات متحده، تحریم این افراد است.

به گفته وی، «آن‌ها روابط سیاسی و تجاری با هم دارند و اگر ما بتوانیم تحریم‌ها را به شیوه‌ای اعمال کنیم که تصمیم‌گیرندگان مورد هدف قرار گیرند، هوشمندانه‌تر خواهد بود.»


AFP

وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته گفته بود که واشینگتن قصد دارد تحریم‌های تازه‌ای را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال کند.

ضرب‌الاجل باراک اوباما به ایران برای پاسخ به پیشنهاد مبادله سوخت آژانس انرژی اتمی، با پایان سال گذشته میلادی به اتمام رسید.

کلینتون همچنین بر تمایل غرب بر ادامه مذاکرات با ایران تاکید کرد و اظهار داشت که هنوز تصمیم نهایی برای افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی اتخاذ نشده است.

وی در عین حال گفت که به احتمال زیاد، نمایندگان گروه ۱+۵ در پایان این هفته در نیویورک در خصوص پرونده هسته‌ای ایران با یکدیگر دیدار می‌کنند.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم از ایران به خاطر بی‌توجهی به خواسته‌های جامعه جهانی در خصوص فعالیت‌های اتمی‌اش انتقاد کرد

پی‌جی کراولی، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده نیز گفته است که به زودی، اتحادیه اروپا جزئیات نشست گروه ۱+۵ را اعلام خواهد کرد.

آن‌طور که کراولی خبر داده است، ویلیام برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز اواخر هفته جاری به مسکو می‌رود تا درباره برنامه هسته‌ای ایران با مقام‌های روسیه مذاکره کند.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم از ایران به خاطر بی‌توجهی به خواسته‌های جامعه جهانی در خصوص فعالیت‌های اتمی‌اش انتقاد کرد.

خانم اشتون نیز از اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران در صورت شکست مذاکرات خبر داده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)