تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«محاربان جزو سازمان مجاهدین خلق هستند»

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران می‌گوید پنج متهمی که پرونده آن‌ها به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب ارسال شده‌، «جزو سازمان مجاهدین خلق» هستند.

دادسرای تهران روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای از متهم شدن پنج نفر از بازداشت‌شدگان روز عاشورا به اتهام «محاربه» خبرداده بود.

دادستان تهران امروز به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، گفت: «سازماندهی جرایم ارتکابی در روز عاشورا از سوی این افراد و تلاش موثر آنان برای ساختارشکنی در این روز، از مصادیق بازر محاربه محسوب می‌شود.»

به گفته وی کیفرخواست این پنج نفر، بر اساس «گزارش‌های ماموران، مستندات قوی و اقرار صریح متهمان» صادر و به دادگاه انقلاب ارسال شده‌ است.

ششم دی ماه، روز عاشورا، شماری از معترضان با حضور در خیابان بار دیگر اعتراض خود را به نتایج انتخابات و رویدادهای پس از آن اعلام کردند.

در جریان این رخدادها بیش از ۵۰۰ نفر از معترضان بازداشت شده و شماری جان خود را از دست دادند. مقامات رسمی ایران تعداد کشته‌شدگان را هشت نفر اعلام کرده‌اند.

دادستان تهران گفت که بازداشت‌شدگان روز عاشورا تا زمان تشکیل دادگاه آزاد نخواهند شد

دادستان تهران با بیان این‌که احتمال متهم شدن تعداد دیگری از بازداشت‌شدگان روز عاشورا، به «محاربه» وجود دارد، گفت: «یکی از مجازات‌های اتهام محاربه، اعدام است که مجازات این دسته از متهمان به تشخیص قاضی تعیین می‌شود.»

دادستان تهران با تاکید بر برخورد «سریع و قاطع» با بازداشت‌شدگان روز عاشورا، گفت که این متهمان تا زمان تشکیل دادگاه آزاد نخواهند شد.

به گفته این مقام قضایی دستگیرشدگانی که اتهامی متوجه آنان نباشد، آزاد خواهند شد.

بازداشت بهائیان، به دلیل ارسال تصاویر اعتراضات
عباس جعفری دولت‌آبادی، اتهام بهائیانی که در روزهای اخیر دستگیر شده‌اند را «سازماندهی آشوب‌های روز عاشورا» و «ایفای نقش مؤثر در ارسال تصاویر این آشوب‌ها به خارج از کشور» اعلام کرد.

وی ادعا کرد که در بازرسی از منزل برخی از این متهمان بهائی، «اسلحه و تعدادی گلوله جنگی» کشف شده‌است. در طی روزهای اخیر ۱۲ نفر از شهروندان بهائی بازداشت شده‌اند. دادستان تهران می‌گوید که این افراد «به دلیل بهائی بودن دستگیر نشده‌اند.»

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران امروز، جمعه، با انتشار بیانیه‌ای از احتمال اعدام بهائیان در ایران ابراز نگرانی کرد.

دادستان تهران گفت که بازداشت‌شدگان روز عاشورا تا زمان تشکیل دادگاه آزاد نخواهند شد

آقای جعفری دولت‌آبادی همچنین از برگزاری دادگاه هفت نفر از افرادی که به «هتاکی به آرمان‌های انقلاب اسلامی» متهم شده‌اند، خبر داد و گفت که پرونده نفر هشتم این پرونده نیز هفته آینده به دادگاه خواهد رفت.

وی بدون اشاره به نام این افراد گفت که پس از پایان محاکمه همه این افراد، حکم‌شان اعلام می‌شود.

روز گذشته اخباری مبنی بر محاکمه مجید توکلی، دانشجویی که ۱۶ آذر، روز دانشجو بازداشت شده، منتشر شد. تارنمای نوروز، پیش از این از تحت فشار قرار داشتن شماری از دانشجویان بازداشت شده برای اعتراف به پاره کردن عکس آیت‌الله خمینی خبر داده بود.

تلویزیون دولتی ایران، ۱۶ آذرماه با نشان دادن تصاویری از پاره کردن عکس آیت‌الله خمینی، بنیان‌گزار جمهوری اسلامی ایران این تصاویر را به تجمع دانشجویان معترض منسوب کرد.

دادگاه انقلاب تا کنون برای پنج نفر از متهمان رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری حکم اعدام صادر کرده و شماری را به احکام حبس شش ماه تا پانزده سال محکوم کرده‌است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
اتهام محاربه برای ۵ بازداشتی عاشورا
ابراز نگرانی از احتمال اعدام بهائیان
اعلام تاریخ دادگاه بازداشت‌شدگان اخیر

نظرهای خوانندگان

از روی شعارها می توان پی برد که مجاهدین نقش بزرگی در جنبش و تظاهراتها دارند ولی این دلیلی بر این نیست که حکومت اعضای این سازمان را اعدام کند. سابقا حکومت کنونی مبارزه مسلحانه را بهانه می کرد ولی مجاهدین خلق از سال 2000 کار نظامی نداشتند.

-- رامین ، Jan 8, 2010

كلك‌ها و فريب‌هاي دهه شصت را مي‌خواهند دوباره به خورد مردم بدهند. جوانان مردم را مي‌گيرند و اعدام مي‌كنند، مي‌كشند و تجاوز مي‌كنند. انگ و بر چسب مي‌زنند فكر مي‌كنند مردم نمي فهمند.

-- بدون نام ، Jan 8, 2010

باید شود آزاد ز کنج زندان
زندانی محارب و مسلمان
جمهوری - ایرانی ، قوانین - جهانی
این نسل جوان است
کارت تمام است .
با هم بگیریم از تو این وطن را
سازیم دوباره از نو این سرا را
اسم من محارب ، شهرتم مجاهد
کارت تمام است
نسل جوان است .

درود بر ضد ولایت فقیه

-- آشنا ، Jan 8, 2010

آفرین بر مجاهدین باز یکبار دیگر مدال افتخار مردم ایران را به گردن انداختند اری باز این فرزندان قهرمان مردم ایران هستند قبل ازهمه سینه سپر کردند واستقلال وازادیخواهی یک ملت را به عیان اثبات نمودند و غبار اتهامات اخوندهای ...و حامیان استعماریش را به سخره گرفتند وانر از چهره مردم ازادیخواه ایران وخودشان زدودند. به این ...حاکم باید گفت این تازه از نتایج سحر است باش تا .....

-- Hamid ، Jan 9, 2010

سازمان مجاهدین خلق بیست سال پیش برای همیشه مرده است! ....

-- بدون نام ، Jan 9, 2010

مرده که نميتونه تظاهرات شرکت کنه

-- بهرام ، Jan 12, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)