تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعلام تاریخ دادگاه بازداشت‌شدگان اخیر

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که متهمان پرونده‌های «هتاکان به آرمان‌های انقلاب اسلامی» روزهای یک‌شنبه تا سه‌شنبه هفته آینده ۱۳ تا ۱۵ دی‌ماه در دادگاه انقلاب اسلامی تهران محاکمه می‌شوند.

بنا به این اطلاعیه که در خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، منتشر شده‌است، شمار متهمان این پرونده هفت نفر است که پرونده آن‌ها پیش از این «با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست از سوی دادستان عمومی و انقلاب تهران به دادگاه ارسال شده بود.»

تارنمای نوروز، پیش از این از تحت فشار قرار داشتن شماری از دانشجویان بازداشت شده برای اعتراف به پاره کردن عکس آیت‌الله خمینی خبر داده بود

تارنمای نوروز، پیش از این از تحت فشار قرار داشتن شماری از دانشجویان بازداشت شده برای اعتراف به پاره کردن عکس آیت‌الله خمینی خبر داده بود.

تلویزیون دولتی ایران، ۱۶ آذرماه با نشان دادن تصاویری از پاره کردن عکس آیت‌الله خمینی، این تصاویر را به تجمع دانشجویان معترض منسوب کرد.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران همچنین از ارسال پرونده تعدادی از بازداشت‌شدگان روز عاشورا به دادگاه انقلاب اسلامی تهران طی روزهای آینده خبر داده‌است.

در جریان تجمعات اعتراضی روز عاشورا بیش از ۵۰۰ نفر در تهران بازداشت‌ شده‌اند. محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور از اعدام قریب‌الوقوع «حداقل سه تن» از دستگیرشدگان روز عاشورا خبر داده‌است.

علی لاریجانی اقدام معترضان را «محاربه‌آمیز» دانست
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز امروز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه مشهد گفت که «ما پای اشد مجازات برای اهانت‌کنندگان به ارزش‌ها در روز عاشورا ایستاده‌ایم.»

وی برخورد «قاطع» با مسببان و اهانت‌کنندگان به اصل ولایت فقیه، «ارزش‌ها و مقدسات اسلامی» در روز عاشورا را مهمترین درخواست «ملت» از ارگان‌ها و دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی ایران دانست.

رئیس مجلس گفت: «برخی سیاسیون بعد از انتخابات ریاست جمهوری با دامن زدن به مجادلات سیاسی گردبادی ایجاد کردند که درون آن اشخاص و جریان‌های ضد انقلاب، ملحد، توده‌ای و سلطنت‌طلب در قالب اغتشاشات مختلف از جمله در روز عاشورا به ارزش‌های اسلامی و ولایت فقیه اهانت کردند.»

علی لاریجانی اقدامات معترضان در روز عاشورا را «محاربه‌آمیز» توصیف کرد و خواستار پایان آن شد.

موحدی کرمانی: موسوی و کروبی گول نخورده‌اند بلکه گول زده‌اند و ما امیدی به هدایت این افراد نداریم

آیت‌الله موحدی کرمانی، از استادان حوزه علمیه قم نیز امروز در دیدار با محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت میرحسین موسوی و مهدی کروبی باید بگویند که تظاهرات متوقف شود و با شعارهایی مانند جمهوری ایرانی مخالف هستیم.

وی این دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری را «سران فتنه» نامید و گفت: «این افراد گول نخورده‌اند بلکه گول زده‌اند و ما امیدی به هدایت این افراد نداریم.»

آیت‌الله جنتی خطیب جمعه تهران نیز امروز در مورد مخالفان دولت گفت که آن‌ها «دیگر هدایت نمی‌شوند» و سکوت در برابر این مسئله در هر «لباس و جایگاهی» محکوم و گناه است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتایج انتخابات در شش ماه گذشته بارها اعلام کرده‌اند که نتایج حاصل از دهمین انتخابات ریاست جمهوری را به رسمیت نمی‌شناسند و خواهان ابطال انتخابات هستند. ایران در شش ماه گذشته شاهد اعتراضات گسترده به انتخابات و رویدادهای پس از آن بوده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مگر جز ارعاب و سرکوب وسیله ی دیگری هم دارند . این آخرین سلاح یک دیکتاتور است.

-- ایران آزاد ، Jan 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)