تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعدام سه نفر به جرم تجاوز در تهران

سه نفر به جرم قتل و تجاوز به عنف، در جنوب تهران به دار آویخته شدند.

حکم اعدام این سه نفر که مقام‌های قضایی هویت آنها را علی‌رضا، امیر و دولتخان اعلام کرده‌اند، صبح امروز دوشنبه در زندان خورین ورامین به اجرا گذاشته شد.

به گزارش ایسنا، فخرالدین جعفرزاده، معاون دادستان تهران گفته که این افراد به اتهام تجاوز به ۱۲ دختر و قتل هفت نفر، محاکمه و به اعدام محکوم شده بودند.

ماموران پلیس، چهار سال پیش با کشف هفت جسد و شکایت ۱۲ زنی که مورد تجاوز قرار گرفته بودند، این سه نفر را دستگیر کرده بودند.

این افراد در جریان بازجویی‌ها، اعتراف کرده بودند که برخی از دختران را پس از تجاوز، کشته و زیورآلات آنها را به سرقت برده بودند.

علیرضا و امیر در اعترافات خود گفته بودند که «به بهانه سوار کردن مسافر، زنان و دخترانی را که طلا به همراه داشتند، شناسایی می‌کردیم و بعد از کشاندن آنها به یک دامداری، با همدستی سرایدار این محل که جوانی افغان به نام دولتخان بود، طعمه‌های خود را مورد تعرض قرار می‌دادیم.»

این دو برادر همچنین گفته بودند «زنان و دخترانی که در مقابل خواسته‌های آنها مقاومت می‌کردند، را به قتل می‌رساندند.»

دادگاه کیفری استان تهران پس از شنیدن اظهارات این سه نفر، علیرضا را به هفت بار قصاص نفس، یک بار اعدام، ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و امیر را به اتهام مباشرت در آدم‌ربایی و تجاوز به عنف و سرقت، به یک بار اعدام و ۲۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد.

دولتخان نیز از سوی این دادگاه به اعدام محکوم شد.

مقام‌های قضایی ایران طی سه ماه گذشته اعلام کرده‌اند که رسیدگی به پرونده‌های تجاوز به عنف را در اولویت خود قرار داده‌اند و با مجرمان اجتماعی، با قاطعیت و به شدت برخورد خواهند کرد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)