تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

فرانسه ضرب‌الاجل ایران را رد کرد

برنارد کوشنر، وزیر خارجه فرانسه، تعیین ضرب‌الاجل از سوی ایران در خصوص تامین سوخت اتمی را رد کرد.

شنبه هفته جاری، منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران اعلام کرد که جمهوری اسلامی، ضرب‌الاجلی برای غرب تعیین کرده تا به پیشنهاد تامین سوخت رآکتور اتمی تهران پاسخ دهد.

به گفته متکی، کشورهای غربی باید تا پایان ماه جاری(ژانویه)، اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد را برای رآکتور تهران تهیه کنند، در غیر این صورت ایران در داخل، به تهیه اورانیوم مورد نیاز این رآکتور مبادرت می‌کند.


برنارد کوشنر، وزیر خارجه فرانسه(AFP)

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای کوشنر در یک مصاحبه رادیویی، با رد این ضرب‌الاجل، آن را اقدامی «غیرقابل قبول» دانسته است.

به گفته وزیر خارجه فرانسه، «این ما نیستیم که باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم.»

وی این اقدام دولت ایران را «بازی دیپلماتیک» خواند و آن را نوعی تعلل در پذیرش پیشنهاد مبادله سوخت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دانست.

کوشنر، «سرکوب بسیار شدید» معترضان در ایران و اقدامات افرادی که «با گلوله، بازداشت و مجازات‌هایی چون اعدام» سعی در مقابله با معترضان دارند را «به شدت» محکوم کرد

متکی در حالی از این ضرب‌الاجل سخن گفته است که مهلت غرب به ایران در این خصوص، با پایان سال گذشته میلادی به اتمام رسید و سران کشورهای غربی بر تشدید تحریم‌ها علیه این کشور تاکید کرده‌اند.

کوشنر در بخش دیگری از این مصاحبه، «مخالفت روحانیون بلندپایه شیعه» را موجب «تزلزل» پایه‌های قدرت حکومت ایران برشمرد.

به گفته وی، «اعتراضات مردمی بسیار مصمم و ایرانیایی که برخی از آنها کاملا مذهبی هستند» نیز در کنار مخالفت روحانیون شیعه از دیگر مواردی است که رژیم ایران را در معرض تهدید قرار داده است.

وزیر خارجه فرانسه، «سرکوب بسیار شدید» معترضان در ایران و اقدامات افرادی که «با گلوله، بازداشت و مجازات‌هایی چون اعدام» سعی در مقابله با معترضان دارند را «به شدت» محکوم کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

راه حل درست این هست که با دولت ایران طوری برخورد کنند که هیچ مشروعیتی ندارد. دولتی که مشروعیت داخلی و خارجی نداشته باشد سریعتر رفتنی است. به نظر من تمام دیپلماسی باید صرف فشار و مشروعیت زدایی از حکومت فعلی ایران شود. موضوع هسته ای به خودی خود با تغیر رژیم حل میشود. به امید آزادی. کوشا

-- کوشا ، Jan 5, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)