تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تذکر ارشاد به شش روزنامه و یک هفته‌نامه

هیات نظارت بر مطبوعات به شش روزنامه «جمهوری اسلامی»، «فرهنگ آشتی»، «آرمان روابط عمومی»، «کارون»، «آفتاب یزد» و «اعتماد» و همچنین هفته‌نامه «پنجره» تذکر داد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، درج خبر و متن بیانیه اخیر میرحسین موسوی، در روزنامه‌های جمهوری اسلامی و فرهنگ آشتی، دلیل تذکر به این دو روزنامه بوده است.

هیات نظارت بر مطبوعات، به استناد تبصره هشت ماده ۹ قانون مطبوعات که تصریح می‌کند «کسانی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت و یا تبلیغ می‏کنند، حق هیچ‌گونه فعالیت مطبوعاتی را ندارند»، به این دو روزنامه تذکر کتبی داده است.


درج مطالب و تحلیل‏هایی در خصوص اعلام‏نظر اخیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیرامون «عدم صلاحیت» آیت‌الله یوسف صانعی برای مرجعیت در روزنامه اعتماد، دلیل تذکر به این روزنامه بوده است.

هیات نظارت بر مطبوعات به سبب تخلفات «مکرر» روزنامه آفتاب یزد از جمله «تشویق مردم به انجام راهپیمایی غیرقانونی، اتهام انتساب موضوع اهانت به تصویر امام خمینی به اصولگرایان و طرفداران دولت، انعکاس خفیف و نامناسب مراسم عزاداری حسینی در سراسر کشور و تقلیل آن در سطح درگیری‏های تعدادی از تربیون‏داران، وعاظ و مداحان سرشناس و حتی خطبای نمازجمعه علیه اصلاح‏طلبان و سران جبهه، القای این ذهنیت که ایجاد بلوا و تنش توسط طرفداران دولت صورت می‏گیرد و نیز حمایت از افرادی که محرک اغتشاشگران بوده‏اند»، به این روزنامه تذکر داده است.

هیات نظارت بر مطبوعات همچنین در مورد تصویر صفحه اول روزنامه آرمان روابط عمومی، از تخریب‌های به‌جای مانده از سوی «آشوبگران» در روز عاشورا و تیتر «گزارشی از حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری حسینی و حواشی» که به نوعی «تداعی‏کننده تأیید عمل آشوبگران و پرشور خواندن آن است»، به روزنامه آرمان روابط عمومی تذکر داده است.

«روزنامه‌هایی که تذکر می‌گیرند یا توقیف می‌شوند مثل عنصر فاسد و آلوده‌ای هستند که همه فضای مطبوعات را آشفته می‌کنند و ما با توقیف آنها سعی در تلطیف این فضای آشفته را داریم»

نشریه پنجره نیز به دلیل طرح «افراد مبلغ آیین‏‏های انحرافی عرفانی و دارای سوابق اخلاقی سوء»، از هیات نظارت بر مطبوعات تذکر گرفته است.

در هفته‌های اخیر، تذکر هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد به نشریات افزایش قابل توجهی یافته است.

محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد امروز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: «در صنف بزرگی مثل رسانه، تعدادی عناصر ناآرام نفوذ می‌کنند که باعث آلودگی فضای جمعی رسانه‌ها می‌شوند.»

وی افزود: «روزنامه‌هایی که تذکر می‌گیرند یا توقیف می‌شوند مثل عنصر فاسد و آلوده‌ای هستند که همه فضای مطبوعات را آشفته می‌کنند و ما با توقیف آنها سعی در تلطیف این فضای آشفته را داریم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از امام جمعه چماق بدست شهر ک دانشجوئی کسی که پیشتاز چماق داران حمله به خوابگاه دانشجو یان شهر ماینس (آلمان) بود / در سال 1982 / چه انتظار میشود داشت؟
نادر

-- نادر ، Jan 5, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)