تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

انتشار فهرست ۶۰ موسسه فعال در «جنگ نرم»

وزارت اطلاعات ایران، فهرست ۶۰ موسسه فعال در «جنگ نرم» علیه جمهوری اسلامی را منتشر کرد.

معاون خارجی وزارت اطلاعات اعلام کرده که همکاری با این موسسات و برخی رسانه‌های نزدیک به این موسسات، ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

آن‌طور که این مقام گفته، وزارت اطلاعات در سال‌های اخیر، با شناسایی «سرشاخه‌های» این سازمان‌ها در داخل و خارج از کشور، «ضربات قابل‌توجهی به روند حرکتی آنان وارد ساخته» است.


این مقام اطلاعاتی افزوده که براساس نظر وزارت اطلاعات، همکاری با رسانه‌هایی نظیر رادیو زمانه، رادیو فردا، رادیو اسرائیل، بی‌بی‌سی و صدای آمریکا جرم محسوب می‌شود.

وی همچنین همکاری با سایت‌‌هایی نظیر «وب‌سایت جرس» که اخبار جنبش سبز را پوشش می‌دهد را عمل مجرمانه دانسته است.

همکاری با شبکه‌های ماهواره‌ای همچون سازمان مجاهدین خلق، سلطنت‌طلب، پارس، رنگارنگ، کانال یک و «سایت‌های اینترنتی ضدانقلاب» نیز از دیگر جرائمی است که این مقام وزارت اطلاعات به آنها اشاره کرده است.

در فهرست وزارت اطلاعات، نام سازمان‌های دیگری نظیر دیده‌بان حقوق بشر، بنیاد عبدالرحمن برومند، بنیاد سورس، خانه آزادی، بنیاد راکفلر، بنیاد کارنگی، بنیاد فورد، موسسه آمریکن اینترپرایز و بنیاد دموکراسی در ایران دیده می‌شود

این مقام در عین حال افزوده که «هرگونه ارتباط، عقد قرارداد و اخذ امکانات از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی با این موسسات و بنیادهای جریان جنگ نرم، غیرقانونی و ممنوع» است.

در فهرست وزارت اطلاعات، نام سازمان‌های دیگری نظیر دیده‌بان حقوق بشر، بنیاد عبدالرحمن برومند، بنیاد سورس، خانه آزادی، بنیاد راکفلر، بنیاد کارنگی، بنیاد فورد، موسسه آمریکن اینترپرایز و بنیاد دموکراسی در ایران دیده می‌شود.

جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر چندین فعال مدنی را به اتهام همکاری با چنین موسساتی دستگیر و محاکمه کرده است.

برادران علایی، هاله اسفندیاری و کیان تاجبخش از جمله افرادی به شمار می‌روند که به اتهام همکاری با برخی موسسه‌های آمریکایی در ایران بازداشت شده‌اند.

برادران علایی و کیان تاجبخش هم‌اکنون در زندان به سر می‌برند.

آن‌طور که این مقام گفته، وزارت اطلاعات در سال‌های اخیر، با شناسایی «سرشاخه‌های» این سازمان‌ها در داخل و خارج از کشور، «ضربات قابل‌توجهی به روند حرکتی آنان وارد ساخته» است

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در خرداد ماه امسال ادعا کرد طرح «انقلاب مخملی» در انتخابات را سرکوب کرده است.

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ماه، محمود احمدی‌نژاد به عنوان نامزد «پیروز» معرفی شد که این موضوع از سوی رقبای آقای احمدی‌نژاد پذیرفته نشده است.

از ۲۳ خرداد ماه تاکنون اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات در ایران همچنان ادامه دارد و در ناآرامی‌هایی ناشی از این اعتراض‌ها دست‌کم ۴۰ تن جان باخته و صد‌ها نفر دیگر زخمی و دستگیر شده‌اند.

جمهوری اسلامی، آمریکا، بریتانیا و اسرائیل را به دخالت در امور داخلی خود و حمایت از معترضان متهم می‌کند. این کشور‌ها اتهامات ایران را رد کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

در جنوب ایران به صدای مشکوک در بیان مودبانه "نرمه" گفته میشود. اگر با این برداشت به گفتمان سران ج ا بنگریم، جنگِ نرم چه بازی جالبی میشود. هر که صدایش بلندتر بود یا مدتش طولانیتر، برنده جنگ خواهدبود. خُب شکی نیست آسید علی یا خود محمودجون شاید هم یکی از جنتی پننتی ها ببرند جنگ نرم را! طرف باید حسابی خوده باشد تا نرمه اش سفت تر باشد!
با پوزش از بی بی زمانه. بی ادبی شد!

-- اورینب ، Jan 4, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)