تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«غربی‌ها برای دو ماه توافق کرده بودند»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز یک‌شنبه گفت که غربی‌ها توافق کرده‌بودند دو ماه در مورد پیشنهاد مبادله اورانیوم غنی‌شده منتظر شوند و هم‌اینک یک ماه آن گذشته است.

این در حالی است که کاخ سفید روز شنبه به «ضرب‌الاجلی» که وزیر خارجه جمهوری اسلامی در مورد این یک ماه داده‌بود بی‌اعتنایی نشان داد و گفت که جمهوری اسلامی با این کار «راه خود را سد می‌کند.»

به گزارش واحد مرکزی خبر ایران، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز گفت:
«برابر مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های ذیربط قرارشده بود که سوخت راکتور تحقیقاتی جمهوری اسلامی ایران تامین شود و چنانچه این امر محقق نشود این کشور خود سوخت را تولید کند.»

وی افزود:
«در این میان برخی از طرف‌ها از جمهوری اسلامی ایران خواستند که ایران دو ماه برای تفاهم صبر کند که از جانب کشورمان با این موضوع موافقت شد. اینک یک ماه از آن دو ماه به پایان رسیده و یک ماه دیگر فرصت باقی مانده‌است تا چنانچه این امر اجرا نشود جمهوری اسلامی ایران تصمیم مقتضی را اتخاذ کند.»

این در حالی است که کاخ سفید روز شنبه به «ضرب‌الاجلی» که وزیر خارجه جمهوری اسلامی در مورد این یک ماه داده‌بود بی‌اعتنایی نشان داد و گفت که جمهوری اسلامی با این کار «راه خود را سد می‌کند»

منوچهر متکی وزیر خارجه ایران روز گذشته گفته‌بود:
«ما اولتیماتومی را برای آنان تعیین کرده‌ایم که فقط یک ماه از زمان آن باقی مانده‌است. یعنی غرب تا پایان ماه ژانویه فرصت دارد که به پیشنهاد ایران پاسخ دهد، در غیر این‌صورت تهران اورانیوم را در درجات بالاتر غنی‌سازی خواهد کرد.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزینه مبادله اورانیوم در خاک ایران را منتفی دانسته‌است. ماه گذشته منوچهر متکی اعلام کرد که کشورش آماده مبادله اورانیوم در خاک ترکیه است.

قدرت‌های جهانی نسبت به کاربردهای احتمالی نظامی اورانیوم از سوی ایران نگرانند. ایران این نگرانی را بی‌پایه می‌داند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
کاخ سفید: ایران راه خود را سد می‌کند

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)