تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ضرب‌الاجل ایران به غرب

جمهوری اسلامی امروز شنبه به غرب یک ماه «فرصت» داد تا پیشنهاد ایران در مورد مبادله هسته‌ای را بپذیرد.

به گزارش صدا و سیمای جمهوری اسلامی، منوچهر متکی گفته‌است اگر غرب این پیشنهاد را نپذیرد ایران سوخت رآکتور تهران را خود تولید خواهد کرد.

وزیر خارجه ایران در این باره افزود:
«ما اولتیماتومی را برای آنان تعیین کرده‌ایم که فقط یک ماه از زمان آن باقی مانده‌است. یعنی غرب تا پایان ماه ژانویه فرصت دارد که به پیشنهاد ایران پاسخ دهد، در غیر این‌صورت تهران اورانیوم را در درجات بالاتر غنی‌سازی خواهد کرد.»


منوچهر متکی

وی در ادامه گفت: «این یک ضرب‌الاجل است.»

مقامات ایران ضرب‌الاجل ایالات متحده که در ۳۱ دسامبر گذشته به پایان رسید را رد کرده‌اند. ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد که آماده است اورانیوم با خلوص کم خود را در خارج مبادله کند ولی این امر باید در چندین مرحله انجام بشود.

ایران پیشنهاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر ارسال بیشتر ذخیره اورانیوم خلوص پایین خود به خارج برای تبدیل آن به سوخت هسته‌ای توسط روسیه و فرانسه را رد کرده‌است.

جمهوری اسلامی اعلام کرده‌است که آماده مبادله هسته‌ای «در چندین مرحله» است و منوچهر متکی در اواخر دسامبر از آمادگی کشورش برای انجام این مبادله در خاک ترکیه خبر داد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی احتمال انجام چنین مبادله‌ای در خاک ایران را رد کرده‌است.

مقامات ایران ضرب‌الاجل ایالات متحده که در ۳۱ دسامبر گذشته به پایان رسید را رد کرده‌اند

قدرت‌های جهانی خواستار پذیرش پیشنهاد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سوی ایران هستند. این قدرت‌ها طرحی را برای تحریم بیشتر ایران در دست تهیه دارند که به گفته آنان در صورت «عدم همکاری» ایران با آژانس به اجرا در خواهد آمد.

هری رید، رهبر جناح اكثریت در سنای آمریكا، در روزهای پایانی سال ۲۰۰۹ از عزم خود برای تصویب قانونی خبر داد كه کشورش با تكیه به آن می‌تواند شركت‌های صادركننده بنزین به ایران را تحریم كند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
ضرب‌الاجل آمریکا به پایان رسید

نظرهای خوانندگان

شما دار دار می کنید! اگر قرار باشد صد سال هم صبر خواهید کرد، اما این ملت ایران است که صبرش به پایان رسیده و شما را نابود خواهد کرد!

-- بدون نام ، Jan 2, 2010

in kesharaye gharbi ham dige shuresho dar avordan
akhresham hich kari nemikonan

-- بدون نام ، Jan 2, 2010

سلام
وقتی دروغ در يک جامعه نهادينه شود کار آن جامعه تمام است.
وقتی مردم يک کشور ب ودون رحم نمي کنن نبايد انتظار دشته باشند که مردم کشورهای دير بداد آنها برسند.
خدا درغگويان را رسوا خواهد کرد

-- کاوه اهنگر ، Jan 2, 2010

این گروه آقایان ج.ا. خودشان هم باورشان شده است. حقا که در یک توهم بسر میبرند و در خیلاتشن خود را برتر از بقیه می‌دانند!!! بدبختی ما ایرانیان این است که این دیوانگان (این یک فحش نیست بلکه یک تشخیص پزشکی است) با این حرکتشن ما را به ناکجا آباد میبرند. ایزد فرزندان مام میهن را حفظ کند.

-- دکتر میر حسین ، Jan 2, 2010

احتمالا غنی سازی با درصد بالا شروع شده است.
کار درست هم همین است و وقت گذرانی احمقانه میباشد.
امریکاییان مردم و دولت ایران را با مردم و دول عربی و یا ترکیه اشتباه گرفته اند و گمان کرده اند می توانند با حقه بازی و کلک و دادن وعده های دروغین وقت ایرانیان را تلف کنند.٢٠ سال است که به ترکیه وعده ورود به اتحادیه اروپا را داده اند. اما بالاخره ترکها فهمیدند که فقط از ان کشور و دولتشان سواستفاده سیاسی و نظامی شده است.٤٣سال است(از ١٩٦٧تا کنون )وعده ایجاد یک کشور فلسطینی را داده اند و نتیجه کارشان کشتار مردم فلسطین است.
دولت باید به خود بیاید و مردم ایران را بیش از این رنج ندهد و به وعده های خود در برقراری عدالت اجتماعی ،مبارزه جدی با مفسدان اداری و اقتصادی،مصادره اموال سرقت شده بیت امال توسط اخوندها و اقازاده های مفت خور و بکارگیری ان در جهت رفاه مردم،خلع لباس کلیه اخوندهای رانتخوار و انگل جامعه،مبارزه با فقر و بیکاری عمل نماید و بدین وسیله رضایت مردم و خدا را جلب کند.در غیر این صورت سقوط دولت و از بین رفتن نظام جمهوری اسلامی را شاهد خواهید بود.
ضمنا ازادی کلیه کسانی که به خاطر بی عدالتی در جامعه در تظاهرات اخیر شرکت کرده اند و جزو سازمان جنایتکار مجاهدین نبوده و یا مامور اجیر شده دول بیگانه نمی باشند،یکی از شروط وارد شدن به اشتی ملی و احترام به حقوق بشر است.بی توجهی به این شروط نشاندهنده کج فهمی مسوولین از دین اسلام،دمکراسی و انسانیت میباشد.
mansourpirykhanghah@t-online.de

-- mansour piry khanghah ، Jan 2, 2010

http://original.antiwar.com/giraldi/2009/12/30/obamas-new-years-resolutions/

دشمنان جاسوس سرویس اینتلیجت هلند که در این سایت دور هم جمع شده اند چرا در باره خبر بالا چیزی نمی نویسند؟ شما هیچ غلطی نمی توانید با دروغهای بی پایانتان بخورید. عاملینی پس بیش نیستید.

-- بدون نام ، Jan 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)