تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

«دشمن درپی فریب شماست»
روزنامه کیهان در سرمقاله امروز خود با عنوان «از شما بعید بود» به نامه محسن رضایی به رهبر انقلاب پرداخته‌است.

در این سرمقاله می‌خوانیم:«خوشبینی حکم می‌کند که نامه سرگشاده آقای محسن رضایی به رهبر معظم انقلاب را ناشی از درک سیاسی اندک ایشان تلقی کنیم ولی برخی از شواهد و قرائن موجود و آنچه در متن این نامه آمده‌است زمینه چندانی برای خوشبینی باقی نمی‌گذارد و بیم آن می‌رود که خوشبینی و «حمل به صحت» درباره اقدام ایشان مصداق «حمله به صحت»! باشد.»

این سرمقاله افزوده‌است: «با توجه به دسترسی آسان و سریع آقای محسن رضایی به بیت رهبر معظم انقلاب و ارسال مستقیم نامه به محضر ایشان، انتخاب نامه سرگشاده و انتشار عمومی آن، تردیدی باقی نمی‌گذارد که مخاطب اصلی آقای رضایی در این نامه سرگشاده، رهبر معظم انقلاب نبوده‌است و نامه یاد شده با هدف دیگری نوشته شده‌است.»

در ادامه این سرمقاله آمده‌است: «آقای محسن رضایی بیانیه منافقانه مهندس موسوی را مثبت! ارزیابی کرده و می‌نویسد عقب نشینی آقای میرحسین موسوی از انکار دولت احمدی نژاد و پیشنهاد سازنده ایشان به این که مجلس و قوه قضائیه به وظایف قانونی خود در قبال پاسخگو کردن دولت عمل کنند، هرچند دیرهنگام بود ولی می‌تواند سر آغاز یک حرکت وحدت بخش در جبهه معترضین با دیگران باشد»

به نوشته سرمقاله‌نویس کیهان: «آقای محسن رضایی برای این که بیانیه موسوی را مثبت جلوه دهد! می‌نویسد «آقای میرحسین موسوی از انکار دولت احمدی نژاد عقب نشینی کرده‌است» که اگر خوش بینانه به این بخش از نامه رضایی نگاه کنیم، باید از ساده اندیشی و کم دانشی ایشان ابراز تأسف کرده و به وی این مسئله بسیار بدیهی را یادآور شد که اولاً موسوی در جایگاهی نیست که دولت برخاسته از رأی مردم را بپذیرد یا نپذیرد، وانگهی مگر موضوع فتنه و اهداف فتنه گران، دولت احمدی نژاد بوده‌است که اکنون از انکار آن عقب نشینی کرده باشند.»


این سرمقاله اضافه کرده‌است: «بالاخره خطاب به برادر محسن باید مشفقانه گفت؛ مراقب خود و فریب فتنه گران باشید و از توده‌های عظیم مردم خدا دوست و عاشورایی فاصله نگیرید. دشمن درپی فریب شماست و متاسفانه و با عرض پوزش در مقصود خود چندان هم ناموفق نبوده‌است.»

متن کامل سرمقاله

ماهیت جدید دشمنان جمهوری اسلامی
سرمقاله امروز روزنامه رسالت با عنوان «مردم خداجو» حوادث اخیر ایران پس از عاشورا را بررسی کرده‌است.

در این سرمقاله آمده‌است: «روز عاشورا، جماعتی به تحریک منافقین و با کارگردانی آمریکا، انگلیس و اسرائیل در تهران فاجعه آفریدند و با حمله به مردم و دسته‌های سینه زنی و حمله به نماز ظهر عاشورای مردم و نیز آتش زدن قرآن، خون به دل ملت کردند. آنها با شعارهای موهن علیه مقدسات نظام، شرارت را به اوج خود رساندند. فیلم و عکس تبهکاریهای آنها در رسانه‌های خارج به گونه‌ای انعکاس یافت که گویی نظام در حال سرنگونی است.»

به نوشته این سرمقاله: «آقای موسوی در بیانیه روز جمعه خود تبهکاران روز عاشورا را «مردمی خداجو» توصیف کرد و تمام آن آتش افروزی را «مسالمت آمیز» خواند این در حالی است که سرکرده منافقین رسما مسئولیت آشوب و اغتشاش را در روز عاشورا پذیرفته و اعلام کرده ما در این معرکه همراه فرقه موسوی بودیم.»

این سرمقاله می‌گوید: «آنچه موسوی در بیانیه هفدهم خود آورده‌است، سراسر اهانت به شعور مردم و راهپیمایی تاریخی ملت ایران در روز چهارشنبه گذشته‌است.»

در ادامه این سرمقاله آمده‌است: «به راستی ما در برابر چه پدیده‌ای هستیم. ماهیت جدید دشمنان جمهوری اسلامی که با آرایشی جدید در برابر مردم مسلمان و انقلابی ایران صف آرایی کردند چیست؟ دشمن با تجربه۳۰ سال مقابله با ملت ایران همه استعداد مخالفت و معاندت با نظام را در روی یک خط قرار داده‌است. هر کس که اندکی زاویه با مردم و نظام پیدا می‌کند مورد رصد دشمن و در تیررس جریان ارتباطی و اطلاعاتی و بالاخره سازمانی دشمن قرار می‌گیرد.»

به نوشته سرمقاله‌نویس رسالت: «ما نباید تردید کنیم که در مسیر انبیاء و اولیای الهی حرکت می‌کنیم و به همین دلیل رهبر الهی ما مورد حقد، حسد، کینه و دشمنی لجوجانه کسانی است که در پیچیده ترین شکل ممکن در برابر او صف آرایی کرده‌اند.»

متن کامل سرمقاله


سایر مطبوعات:

سرمقاله امروز روزنامه اعتماد با عنوان «شب سمور و لب تنور»

سرمقاله امروز روزنامه ابتکار با عنوان «اقدامات بدون خروجي از سوي اسرائيل»

سرمقاله امروز روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «مسووليت‌ها درباره استيصال بانك‌ها»

سرمقاله امروز روزنامه مردمسالاری با عنوان «ضرورت تقويت وحدت و انسجام ملي»

سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «افغانستان چشم انداز تيره و تار براي اشغالگران»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)