تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایتالیا: پل‌ها را با ایران خراب نکنید

ایتالیا می‌گوید اتحادیه اروپا باید ایران را برای رعایت حقوق بشر تحت فشار بگذارد ولی نباید همه پل‌ها را در روابط با حکومت این کشور خراب کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرانکو فراتینی، وزیر خارجه ایتالیا این مطلب را امروز شنبه در مصاحبه‌ای با روزنامه کوریــِره دلاسِرا بیان کرد.


فرانکو فراتینی

وزیر خارجه ایتالیا در این مصاحبه گفت:
«وقتی رژیمی به مردم خودش شلیک می‌کند، یعنی به پایین‌ترین سطح ممکن تنزل کرده‌است.»

روز یک‌شنبه نیروهای دولتی ایران برای متفرق کردن تظاهرکنندگان اقدام به شلیک به سوی آن‌ها کردند. مقامات ایرانی کشته شدن ۸ نفر را در این روز تأئید کرده‌اند ولی قتل آن‌ها به‌وسیله مأموران دولتی را رد کردند.

فرانکو فراتینی ادامه داد:
«ایتالیا از اروپا می‌خواهد تا فعالانه با موضوع حقوق بشر درگیر باشد و اتحادیه اروپا که از اول ژانویه تحت ریاست اسپانیا قرار دارد باید پیامی به ایران بفرستد زیرا الان آزادی‌های اولیه در خطرند.»

«وقتی رژیمی به مردم خودش شلیک می‌کند، یعنی به پایین‌ترین سطح ممکن تنزل کرده‌است»

وزیر خارجه ایتالیا اضافه کرد:
«با این‌حال وزارت خارجه تأکید کرد که ایران می‌تواند نقش مهمی در تثبیت اوضاع در افغانستان و مذاکرات میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها ایفا کند.»

آقای فراتینی در ادامه این مصاحبه گفت:
«ما نباید تمامی پل‌ها را با ایران خراب کنیم زیرا ایران کشور مهمی در مسئله بحران افغانستان، در خاورمیانه و در مورد مسئله بسیار حساس هسته‌ای است.»

وزیر خارجه ایتالیا: روابط ایران با حماس در غزه، حزب‌الله در لبنان و سوریه را از مسائل «سرنوشت‌ساز دانست

این وزیر خارجه اروپایی روابط ایران با حماس در غزه، حزب‌الله در لبنان و سوریه را از مسائل «سرنوشت‌ساز» دانست.

وی در ادامه خواستار تعامل اروپا یا ایران به نحوی شد که نقود ایران تبدیل به «نفوذی مثبت» بشود.
آقای فراتینی افزود:

«ایران حق داشتن نیروی هسته‌ای غیرنظامی را دارد ولی نظامی نه.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حالا كه همه چيز تمام شد لطفا بگوييد حقيقت چه بود؟ چند نفر در تظاهرات دولتي شركت كردند كه موسوي عقب نشست ؟ چند نفر طرفدار موسوي و چند نفر برانداز شركت كردند؟ چرا رمضان زاده ترسيده از كنترل ناپذير بودن ؟ چرا شما كه آزادترين وبسايت بوديد سانسور مي كنيد؟
سايت پيك نت عكسهايي از خانمهايي كه پوشش و آرايش آنها به فاطمه كماندو نمي ماند منتشر كرده كه عكس خامنه اي را در دست دارند٠ آيا موسوي و جنبش سبز دارند طبقه متوسط را از دست مي دهند يا باز مي خواهيم بگوييم اينها لبناني هستند؟

-- samery ، Jan 2, 2010

جناب سامری

اگر تعداد راهپیمایان طرف‌دار دولت مساوی با مخالفان هم باشد (که نیست و کمتر است) هم باز هیچ ثابت نمی‌شود. مخالفان زیر خطر تفنگ و چماق و دستگیری و شکنجه و نابودی بیرون می‌آیند و موافقان با پشتیبانی کامل دولت و رسانه و با پخش ساندیس و کیک! وجود چند نفر آدم بدحجاب با عکس خامنه‌ای هم (اگر عمدی و ساختگی نباشد) نمی‌تواند با آن خیلی عظیمی از همین تیپ که طرف‌دار جنبش سبز هستند مقایسه شود. بیخود خود را آزار ندهید٬ به جنبش سبز بپیوندید که برای همه بهتر است٬ جنبش سبزی که حقوق شما را با هر اعتقادی که دارید محترم و محفوظ می‌دارد و حق بیان شما را با خشونت از شما نمی‌گیرد.

در ضمن٬ اگر به سانسور در زمانه ایراد می‌گیرید (که البته اگر وجود داشت کامنت شما منتشر نمی‌شد) یک نگاهی هم به رسانه‌ی «ملی» خودمان بیندازید.

-- امید ، Jan 2, 2010

به نعل و میخ زدن هم حدی دارد.
«ما نباید تمامی پل‌ها را با ایران خراب کنیم زیرا ایران کشور مهمی در مسئله بحران افغانستان، در خاورمیانه و در مورد مسئله بسیار حساس هسته‌ای است.»

تا وقتی محکم جلوی اینها نایستید، چیزی تغییر نخواهد کرد. 30 سال گذشت نفهمیدید؟

-- بدون نام ، Jan 2, 2010

اگر جمعیت طرفداران حکومت در روز چهارشنبه چیز قابلی بود که لازم نبود صدا و سیما این همه آنرا تا همین لحظه یعنی شب شنبه توی چشم مردم قرو کند...
ببینید چه حکایتی شده این صدا و سیما، بجای تبلیغات چیپس و موبایل داره تصاویری از راهپیمایی را بدون مقدمه پخش میکنه... مارش نظامی هم دارد...

مردم که کور و کر نیستند، اگر تجمع عظیم بود همه می فهمیدند حتی اگر صدا و سیما مثل ششماه گذشته کور و کر ولال می شد.

-- کیارش ، Jan 2, 2010

سلام هنوز هم فكر مي كنيد حداكثر هستيد. اصلا رسانه ملي را كنار بگذاريد. در مورد نظرسنجي هاي موسسه آمريكايي پيپا و دانشگاه مريلند كه از دو سه ماه پيش است و در مورد نظرسنجي هاي موسسه فرداي بدون ترور چه مي گوييد. در مورد نظر سنجي كه سايت وزارت خارجه آمريكا پس از انتخابات منتشر كرد چه مي گوييد.

همگي نشان دهنده كاهش شديد محبوبيت موسوي و افزايش طرفداران احمدي نژاد است.
حالا مدام بگوييد ما بيشماريم. بيشماري شما را روز عاشورا هم ديديم.

-- salaam-irani.blogfa.com ، Jan 2, 2010

جنبش که عقب نشینی نمی کنه این که رهبران این جنبش عقب نشینی کنند چیز تازه ای نیست و هر جایی این اتفاق ممکنه بیفته مردم ادامه می دهند حالا دارند خستگی روز عاشورا را از تن بدر می کنند.
استقلال آزادی جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Jan 2, 2010

جیره خواران و باج گیران،فقط نگران منافع خودشونن.ادای دایه مهربانتر از مادر رو در میارن.
(ایتالیا و .......................)

-- matrix ، Jan 2, 2010

آقای samery شما به چند ... استخدام شده برای تظاهرات استناد می کنید؟ استفاده از زنان با تیپ های آن چنانی، مردان کراواتی و پسران سوسول در انتخابات از تاکتیک های رایج حکومت در مواردی است که کارش به مشکل بر می خورد. عکس آن زن را دیدی که با ظاهر غیر متعارف دستش مقوایی بود که نوشته بود: « ما انقلاب کردیم تا شعائر اسلام را زنده کنیم.» کجا شعائر اسلام گفته با این تیپ زننده بیرون بیایید. عجب راحت بازی می خورید. هزاران نفر را دستگیر کرده اند که خطر اعدام شان می رود. آن گاه شما این حرف ها را می زنید؟ چند زن ... به معنی طبقه متوسط ایران نیست.

-- بدون نام ، Jan 2, 2010

من در تمام عمر فقط به یک چیز ایمان داشته ام
و اون اینه که از دروغ بیزارم !
من در استان سمنان زندگی میکنم در شهری به همین نام
در این استان راهپیمایی طرفداران دولت یک روز جلوتر انجام شد
چون فردا قرار بود این آدمها با بیست دستگاه اتوبوس به تهران منتقل شوند
و همین جور هم شد !
بیشتر این آدمها از شهرهای کوچک و دهات اطراف استان بودند !
نکته ی بعدی
از نظر من کیفیت طرفداران مهم تر است تا کمیت !

-- محسن ، Jan 2, 2010

به همه سروران هوادار جنبش سبز
من نمی گویم کدام جمعیت زیادتر هستند چون نمی دانم٠ من میدانم که طرفداران دولت کیک و پاکدیس خوردند و عده ای هم از ادارات امدند احتمالا در میان انها عده ای هم مجبور بودند٠ اما دوستان عزیز کسی که بعد از ٦ ماه جنگ و گریز هنوز برای خوردن کیک میرود تظاهرات یا از روی اجبار می اید که انقلاب بکن نیست ٠ اگر تعداد خانم های ... اینقدر زیاد است و حاضرند بیایند برای دولت تظاهرات پس جنبش سبز در حداقل بی طرف نگه داشتن انها شکست خورده٠ موسوی که بچه نیست برای امدن ٤ تا خانم ٠٠٠ عقب نشینی کند و اصل مطلب که رای من کو بود را فراموش کند٠
کیفیت نیروها برای انقلاب کردن مهم است ولی برای توجیه سرکوب کمیت اهمیت دارد٠
قدری عقلایی فکر کنید نه احساساتی٠ چه خوب گفت سحابی که در سیاست منفعت است که اهمیت دارد نه حقیقت٠ هرچه بود تظاهرات دولتی (حتی به گفته لوموند چپ فرانسه و اومانیته چپ ) زیادتر از حد انتظار بود٠ سی ان ان و بی بی سی هم جا خوردند٠ این وزیر خارجه ایتالیا هم که می بینید چرخیده ٠ موسوی و رمضان زاده و عباس عبدی هم که تغییر نظر شدید دادند٠
سوال من این است که چرا وبسایت ها اخبار را انگونه که هست نمی گویند؟
اخبار باید دقیق باشد٠
تفسیر اخبار بستگی به نظر مفسر و خط فکری او دارد ٠
ضمنا بنده لیبرال هستم و با دولت و جنبش سبز اختلاف سیاسی بنیادی دارم٠ به نظر من هیچ کدام از دو گروه به دنبال دموکراسی و ازادیهای اجتماعی نیستند٠

-- samery ، Jan 2, 2010

عزیزم cnn و bbc که آماتور نیستند از چیزی جا بخورند. همین press tv که عامل جمهوری اسلامی است تظاهرات را ده ها هزار نفر اعلام کرد آنوقت جنابعالی کاسه داغ تر از آش شده اید؟
خوب اگر راضی میشوید 60 میلیون بودند و الان 20 میلیون بسیجی داریم و ملت از فرط عشق به آقا هر روز تب و لرز می کنند.

بیانیه موسوی برای جلوگیری از کشتار بیشتر توسط باند تندرو بیت سلطان(مجتبی و سردار وحید) است و گفته که با این پیش شرایط مذاکرات را شروع کنیم. که احتمالا جناب ولی قبول نخواهد کرد چون او خدا را زیر دست خودش هم حساب نمی کند.

مردم هم تا معذرت خواهی رهبر منتظر می مانند و هر جا که صلاح بدانند واکنش می دهند، حتی اگر یکسال دیگر وضع همین باشد.

-- کیارش ، Jan 3, 2010

حقوق مردم ایران را قربانی برای حل مشکلات افغانستان و فلسطین قرار دادن کار درستی نیست و هیچ مشکلی را حل نمیکند. ولی بودن حکومتی بر مبنای دموکراسی و آزادی در ایران به مراتب در حل مشکلات خاورمیانه موثرتر خواهد بود. به امید آزادی

-- کوشا ، Jan 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)