تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تشکیل هیأت «پی‌گیری» حوادث عاشورا در مجلس

امین‌حسین رحیمی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از تشکیل هیاتی برای «پیگیری امور نظارتی از جمله حوادث پس از عاشورا» در مجلس خبر داد و گفت این هیات به زودی با دادستان کل کشور جلسه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر اطلاعات و دادستان کل کشور نیز روز یکشنبه هفته آینده در جلسه کمیسیون قضایی مجلس حضور خواهند داشت و گزارشی از روند دستگیری‌ها و پرونده متهمان ارائه خواهند داد.

«ما به طور جدی جرایم افراد را پیگیری می‌کنیم تا با سرعت و قاطعیت لازم و بدون هیچ اغماضی در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری شود»

به گفته این نماینده مجلس، «تسریع در رسیدگی به اتهامات» از جمله مطالبات اعضای کمیسیون قضایی و کمیته منتخب آن است.

وی گفت: «ما به طور جدی جرایم افرادی که در این اغتشاشات و در تخریب و آتش‌سوزی‌ها دست داشتند و اقدامات غیرقانونی آن‌ها را پیگیری می‌کنیم تا با سرعت و قاطعیت لازم و بدون هیچ اغماضی در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری شود.»

امین‌حسین رحیمی هم‌چنین از «به‌دست آمدن اطلاعاتی» درباره راننده پاترول دولتی که در روز عاشورا دو نفر از معترضان را زیر گرفته‌است خبر داد و اظهار امیدواری کرد که «این فرد به زودی شناسایی و دستگیر شود.»

ادامه دستگیری معترضان در ایران
در ادامه موج دستگیری‌ها پس از وقایع روز عاشورا، احمدرضا بهارلو ، عضو ستاد میرحسین موسوی در تهران نیز صبح امروز پس از مراجعه به دادگاه انقلاب، از طرف انتظامات نهاد ریاست جمهوری بازداشت شد.

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس)، مأموران این نهاد پیش از بازداشت آقای بهارلو با مراجعه به منزل وی برخی وسایل و مدارک و رایانه وی را توقیف کردند.

محمدرضا حبیبی، دادستان اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، شمار بازداشت‌شدگان روز عاشورا در این شهر را حدود ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت که بیشتر این افراد با انجام تحقیقات و صدور قرار تامین آزاد شدند و تعداد کمی جهت تکمیل تحقیقات در بازداشت هستند.

محمدرضا حبیبی، دادستان اصفهان نیز، شمار بازداشت‌شدگان روز عاشورا در این شهر را حدود ۲۰۰ نفر اعلام کرد

جرس همچنین از برگزاری دومین جلسه رسیدگی به اتهامات مصطفی تاج‌زاده در تاریخ ۱۱ اسفندماه جاری خبر داده‌است.

آقای تاج‎زاده در روزهای نخست پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده و به «اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مسئولان و نگهداری اسناد طبقه‌بندی‌شده» متهم شده‌است.

در شش ماه گذشته نزدیک به پنج هزار نفر از معترضان به نتایج اعلام‌شده انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)