تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

زمان میانداری عقلا و معتدلان
سرمقاله امروز روزنامه اعتماد با عنوان «فصل آرامش و عقلانیت» به بررسی هفدهمین بیانیه میرحسین موسوی پرداخته‌است.

در این سرمقاله می‌خوانیم: «پذیرش دولت دهم توسط مهندس میرحسین موسوی فصل جدیدی از تحولات را در کشور رقم خواهد زد. این موضع جدید و متفاوت که پس از شش ماه فراز و فرودهای سنگین پس از انتخابات و حوادث عمدتاً تلخ به منصه ظهور می‌رسد می‌تواند آغاز فصلی از آرامش را که هم اینک کشور به شدت به آن محتاج است، رقم بزند.»

به نوشته این سرمقاله: «انتظار آن است که بعد از بیانیه آقای مهندس موسوی حملات انکارگرایانه به دولت به انتقادات معمول اجرایی محدود شود و حتی اگر جایی نیاز به همکاری و مساعدت باشد انجام گیرد تا کار معطل مانده کشور و چرخ کندشده اقتصاد سرعت قابل قبول خود را پیدا کند.»

در ادامه این سرمقاله آمده‌است: «اکنون زمان میانداری عقلا و معتدلان و دلسوزتران فرارسیده‌است که نگذارند احساس شکست در بخشی از جامعه چون آتش زیر خاکستر باقی بماند و امکان دستیابی به یک وحدت واقعی و نه شعاری از دست برود.»

این سرمقاله افزوده‌است: «تمامیت خواهی و انحصارطلبی از هر سو که دنبال شود چون تیغی وحدت و برادری را مجروح خواهد ساخت. هر کس به کشور و اعتلای آن اعتقاد و التزام دارد باید در پناه قانون قرار گیرد و امکان زندگی و خدمت و اظهارنظرش فراهم شود.»

متن کامل سرمقاله

«منافقین جدید و قدیم»
سرمقاله امروز روزنامه سرالت با عنوان «تحلیلی بر حضور حماسی ملت» حوادث پس از عاشورا در ایران را بررسی کرده‌است.

در این سرمقاله آمده‌است: «راهپیمایی روز چهارشنبه گذشته در ایران چشم ناظران جهانی را خیره کرد و معادلات و محاسبات شش ماه گذشته آنها را پس از انتخابات به هم ریخت.»

این سرمقاله اضافه کرده‌است: «عمده ترین شعارها علیه سران فتنه بود. مردم نسبت به سکوت خواص و بی مهری آنان به مقدسات عمیقا گله مند بودند.مردم آمده بودند تا بگویند از ولایت فقیه حمایت می‌کنیم تا کشور به دست دیکتاتورها نیفتد.»

به نوشته این سرمقاله: «میرحسین موسوی پس از۵ روز سکوت درباره فجایع روز عاشورا دیروز سکوت خود را شکست و رسما از منافقان و هتاکان به ساحت اباعبدالله الحسین در آن روز سیاه دفاع کرد. موسوی همه حقایق و واقعیت‌های فاجعه بار روز عاشورا را انکار کرد و معتقد است حریم شکنان “به صورت مسالمت آمیز و بدون شعارهای تند” آمده بودند.»

این سرمقاله افزوده‌است: «منافقین جدید هیچ طرحی برای جداسازی خود از ضد انقلاب و منافقین قدیم ندارند بلکه با هر بیانیه یک قدم بیشتر به آنها نزدیک می‌شوند. محسن سازگارا و محسن مخملباف ارتش رسانه‌ای غرب را علیه ملت ما تجهیز می‌کنند. اکبر گنجی، سروش وحسین بشیریه خوراک تئوریک مهیا می‌کنند.زن رجوی و رضا پهلوی سازمان سیاسی و نظامی خود را برای حرمت شکنی در هر مراسم و مناسک در اختیار منافقین جدید در داخل گذاشته‌اند.مارکسیستها و کمونیستها در این ماجرا نقش کاتالیزور را ایفا می‌کنند.»

در بخش دیگری از این سرمقاله آمده‌است: «تیم مهاجرانی، کدیور و شاگردان فراری منتظری در خارج در تنظیم ارتباطات و اطلاعات در سامانه جنبش سبز اتصال بالا و پایین جنبش را تدارک می‌بینند. حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب درحال باز تعریف “سازمان رای” با واسطه گری مهاجرانی و کدیور در کنار آشوب طلبان و اغتشاشگران و نقش آفرینی در تشدید خشونت علیه ملت هستند.»

متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات:
سرمقاله امروز کیهان با عنوان «آنكه سقوط مي كند آنكه صعود مي كند»

سرمقاله امروز روزنامه ابتکار با عنوان «مسموميت هاي سياسي و فکري»

سرمقاله امروز روزنامه مردمسالاری با عنوان «گفتمان عاشورا در رسانه ملي»

سرمقاله امروز روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «چه کسانی با واردات مخالفند؟»

سرمقاله امروز روزنامه وطن امروز با عنوان «اینجا تهران پایتخت انقلاب اسلامی»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

قاتلان بر قدرتند، آری سی سال است که نامردان بر قدرتند، سی سال است که خوخواران بر قدرتند، سی سال است که فرزندان علی و معاویه و یزید بر قدرتند، سی سال است که قداره بندان بر قدرتند و اما گلزاده ی غفوری درگذشت، او که لباس ننگینش را از تن شسته بود و با آنهمه عزا باز هم زنده مانده بود و سی سال را در کوره ی آدمسوزی اسلام ناب محمد سوخته بود سرانجام در آغوش خاک آرام گرفت یادش گرامی که مردی بود مردستان! یکی از خبر گذاریها خبر مرگ این آزادمرد باز آماده بسوی انسانیت شرافت و تارک اللباس آلوده چنین نوشت:
به گزارش خبرگزاری‌ها، علی ‌گلزاده‌‌غفوری یکی از روحانیان سرشناس سال‌های آغازین انقلاب در روز ۱۱ دی در بیمارستان آراد تهران درگذشت. گلزاده‌غفوری از جمله نمایند‌گان دور اول مجلس بود و همچنین در مجلس خبرگان عضویت داشت. این حقوقدان و استاد پیشین دانشگاه پس از اعدام دو پسرش در سال‌های شصت از حکومت به تدریج کناره‌گیری کرد. دختر و دامادش نیز در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ اعدام شدند. وی پس از این حوادث لباس روحانیت را از تن کند.
یادش گرامی باد، که در زمانی که روحانیت شنیع به مفت خواری و مردار خواری مشغول بودند او آزدمردانه از لباس کثیف فاصله گرفت و در لباس غم فرزندانش دمی نیاسود! درود بر شرف او!

-- بدون نام ، Jan 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)