تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سخنرانی محمد خاتمی در حسینیه جماران

محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، روز شنبه همزمان با شب عاشورا در حسینیه شماره یک جماران سخنرانی می‌کند.

به گزارش پارلمان نیوز، پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس، این مراسم با حضور جمعی از هنرمندان و اندیشمندان و استادان حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.


مرثیه‌سرایی، شعرخوانی، نمایشگاه آثار هنری با محوریت هنر عاشورایی و گفت‌وگوی شاعران و هنرمندان با موضوع عاشورا از جمله برنامه‌های این مراسم است.

آقای خاتمی قرار بود در شب عاشورا در خانه هنرمندان سخنرانی داشته باشد، با لغو این برنامه، وی در برنامه‌ای که هر ساله از سوی احمد مسجد جامعی، وزیر ارشاد دولت خاتمی برپا می‌شود، سخنرانی خواهد کرد.

دیدار خاتمی با رمضان‌زاده
محمد خاتمی، روز گذشته نیز برای دیدار عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات به منزل شخصی وی رفت.

قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی، روز گذشته با تودیع وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی برای چهار روز از زندان مرخص شد.

رئیس جمهور پیشین ایران در این دیدار نسبت به آزادی سایر فعالان سیاسی دربند ابراز امیدواری کرد.

قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت می‌گوید که برخی بازجوها اعتقادی به کار خود و این نحوه برخورد نداشتند

عبدالله رمضان زاده از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به شش سال حبس تعزیری محکوم شده‌است. وی روز ۲۳ خردادماه جاری، یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شد و بیش از شش ماه در بازداشت به‌سر برد. عبدالله رمضان‌زاده سه ماه از مدت بازداشت خود را در سلول انفرادی بوده‌است.

مهدی کروبی، عبدالله نوری و محمد عطریانفر از دیگر چهره‌های سرشناسی هستند که با آقای رمضان‌زاده دیدار کرده‌اند.

سخنگوی دولت اصلاحات در این دیدارها گفته‌است که: «در اولین روزهای زمان بازداشت سعید مرتضوی که برای تفهیم اتهام آمده بود در حالی که از سرم به شدت خون جاری می‌شد به او گفتم شرایط جسمانی خوبی برای پاسخگویی به سوالات ندارم و مرتضوی نیز با حالت تمسخر گفت این خون‌ها که متعلق به الان نیست مربوط به گذشته‌است.»

به گفته وی بازجوها چهار دوره تغییر کرده‌اند و با اینکه در ابتدا به شدت از محمود احمدی‌نژاد حمایت می‌کردند، در بازجویی‌های آخر می‌گفتند که «با احمدی نژاد کاری نداریم.»

بازجوها در بازجویی‌های آخر می‌گفتند که «با احمدی‌نژاد کاری نداریم»

قائم مقام دبیرکل جبهه مشارکت می‌گوید که برخی بازجوها اعتقادی به کار خود و این نحوه برخورد نداشتند و در روزهای اول آن‌قدر وضعیت آشفته بود که باید در صف بازجویی می‌ایستادند تا نوبت‌شان شود.

در شش ماه گذشته بیش از چهار هزار نفر از معترضان به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری و رخدادهای پس از آن در ایران بازداشت‎ شده‌اند. بسیاری از چهره‌های سرشناس سیاسی و مدنی در میان دستگیرشدگان هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آیا خاتمی، محمد خاتمی را می گویم حتا یک بار در زندگیش و دست کم برای نجات این دینی بهش علاقهمند است با صراحت حرف بزند؟ خاتمی تا کنون حتا یک بار با جدیت و روشنی نگفته است که در دوران رییس جمهوریش رابطه اش با رهبری چه بوده و چه شده است! ایکاش یک بار از حالت نه این و ئنه آن خارج شود! آیا خارج خواهد شد؟

-- بدون نام ، Dec 25, 2009

چرا در جماران؟
مردم از جماران و خمینی جنایتکار در این 30 سال خاطره خوش دارند؟ یا اطلاح طلبان میخواهند ما یادمان برود که بنیان این ظلم و جنایت 30 ساله را همان خمینی خون آشام ریخته؟!!!

-- بدون نام ، Dec 25, 2009

خاتمي خودش را نشان داد و رفسنجاني ديديد منتظري در مورد خاتمي چه گفت ... به نظر من اينها سوپاپ اطمينان رژيم هستند ملت مواظب باشد گول اسلام را نخورد براي هميشه اين جرثومه فساد را از ايران خارج و آقايان هم بروند عراق و لبنان و افغانستان با امامانشان فالوده بخورند
البته اگر دستشان به خون آلوده نيست

-- آريا ، Dec 25, 2009

عبدالله رمضان زاده: «در اولین روزهای زمان بازداشت سعید مرتضوی که برای تفهیم اتهام آمده بود در حالی که از سرم به شدت خون جاری می‌شد به او گفتم شرایط جسمانی خوبی برای پاسخگویی به سوالات ندارم و مرتضوی نیز با حالت تمسخر گفت این خون‌ها که متعلق به الان نیست مربوط به گذشته‌است.»
********************************
کینه ای که از دوم خرداد 1376 در دل نظام مقدس باقی مانده است.

-- داریوش ، Dec 25, 2009

سید، ما ایرانی هستیم. از ایران برایمان بگو. از فردوسی و خیام و مولانا و پدرمان، کورش

-- کیان ، Dec 26, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)