تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درگیری در سیرجان در اعتراض به اعدام

اعتراض به اجرای دوباره حکم دو محکوم به اعدام در سیرجان که عصر روز گذشته برگزار شد، دست‌کم دو کشته و بیش از ۲۵ زخمی بر جا گذاشت.

روز گذشته سه‌شنبه خبرگزاری‌های ایران، خبری مبنی بر ربوده شدن دو متهم به اعدام در حین اجرای حکم از سوی خانواده‌های آنها گزارش کردند.

در حالی که قرار بود حکم این دو محکوم به اعدام در ملاء عام اجرا شود، «بستگان آنها با تجمع و متشنج کردن فضا و فحاشی هنگام اجرای حکم، محل را سنگباران کردند.»


به گزارش فارس، ماموران انتظامی هم با شلیک تیر هوایی و گاز اشک‌آور قصد متفرق کردن تجمع کنندگان را داشتند که بستگان این دو متهم، از این فرصت استفاده کردند و در اقدامی کم سابقه، آنها را ربودند.

اندکی بعد، رسانه‌‌ها به نقل از مدیر روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان خبر دادند که این دو متهم به نام‌های اسماعیل فتحی‌زاده و محمد اسفندیارپور، ظهر روز گذشته در یکی از روستاهای اطراف سیرجان، زنده دستگیر شدند.

ادوار نیوز «بر اساس گزارش‌های موثق» نوشته است که «هفت تن دیگر نیز به شدت مصدوم شده‌اند که پزشکان از آنها قطع امید کرده‌اند»

رئیس دادگستری سیرجان گفته بود که این دو نفر به جرم «حمل و نگهداری سلاح جنگی و سرقت مسلحانه از بانک و نیز آزار و اذیت مردم» به اعدام محکوم شده‌اند.

در همین حال پس از دستگیری این دو متهم و در حین اجرای دوباره مراسم اعدام در عصر روز گذشته، مردم به این امر اعتراض کردند که در نتیجه شلیک ماموران نیروی انتظامی به معترضان، تعدادی کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، جواد کمالی، معاون سیاسی و امنیتی استان کرمان، کشته‌شدگان را «مهاجمان» به نیروی انتظامی معرفی کرده است.

وی افزوده که بیشتر مجروحان این حادثه «سرپایی» درمان شده‌اند.

منابع قضایی سیرجان گفته‌اند که حکم اعدام این دو متهم، شب گذشته اجرا شده است. با این حال هنوز مشخص نیست که اجرای حکم در ملاءعام صورت گرفته است و یا در محوطه زندان

این در حالی است که وب‌سایت ادوار نیوز، شب گذشته در خبری نوشته است که پس از اعتراض مردم، «با صدور فرمان تیراندازی از سوی مقامات انتظامی و امنیتی و اجرای این فرمان، سه تن از شهروندان عادی در محل اجرای مجازات کشته شده‌اند.»

این و‌ب‌سایت همچنین «بر اساس گزارش‌های موثق» افزوده است که «هفت تن دیگر نیز به شدت مصدوم شده‌اند که پزشکان از آنها قطع امید کرده‌اند.»

بر اساس این گزارش، «بیش از ۲۰ تن دیگر نیز جهت مداوا به بیمارستان‌های کرمان اعزام شده‌اند و چندین خودروی نیروهای انتظامی نیز به آتش کشیده شده است.»

به گزارش ادوار نیوز بیش از پنج هزار نفر از مردم سیرجان در مراسم اجرای حکم اعدام شرکت کرده بودند.

منابع قضایی سیرجان گفته‌اند که حکم اعدام این دو متهم شب گذشته اجرا شده است. با این حال هنوز مشخص نیست که اجرای حکم در ملاءعام صورت گرفته و یا در محوطه زندان به اجرا گذاشته شده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
دستگیری دو اعدامی «ربوده شده» در سیرجان

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)