تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نگرانی از تعرض به بیت آیت‌الله منتظری

همزمان با تجمع جمعی از هواداران دولت در قم، نگرانی‌ها از احتمال تعرض دوباره آنها به بیت آیت‌الله منتظری افزایش یافته است.

شب گذشته، پس از برگزاری مراسم تشییع و تدفین این مرجع تقلید شیعه، گروهی از لباس شخصی‌ها با حمله به بیت آقای منتظری، پارچه‌های سیاه نصب شده و عکس‌های وی را کنده و شیشه‌های بیت او را شکستند.

گزارش شده است که شیشه‌های منزل سعید منتظری، فرزند آقای منتظری که در مجاورت بیت قرار دارد نیز از سوی لباس شخصی‌ها شکسته شده است.


مزار آیت‌الله منتظری

دفتر آیت‌الله صانعی هم شب گذشته مورد حمله مشابهی قرار گرفت و تابلوی دفتر وی از سوی لباس شخصی‌ها پایین کشیده شد. صبح روز گذشته نیز همین افراد اجازه ورود به حرم حضرت معصومه و شرکت در مراسم تدفین آقای منتظری را به آقای صانعی ندادند. اقامت میرحسین موسوی و مهدی کروبی در بیت آیت‌الله صانعی پیش از تشییع پیکر آقای منتظری، علت حمله مهاجمان گزارش شده است.

شاهدان عینی می‌گویند که نیروهای امنیتی، برخورد خاصی با مهاجمان انجام نداده‌اند.


تلاش روز گذشته لباس شخصی‌ها برای ورود به بیت آقای منتظری

قرار است امروز از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی، تجمعی در میدان روح‌الله که در کمتر از یک کیلومتری بیت آقای منتظری قرار دارد، برگزار شود. گزارش شده که تجمع کنندگان از مقابل بیت آیت‌الله خمینی حرکت خود را آغاز می‌کنند.

خبرگزاری فارس نوشته است: «به دنبال سوءاستفاده عده‌ای از منافقان جدید از لطف کریمانه نظام جمهوری اسلامی و جسارت‌های وقیحانه آنان به مقدسات ملت ایران در ماه محرم‌الحرام که تاکنون در استان قم بی‌سابقه بوده است، مردم غیرتمند و انقلابی قم این عمل وقیحانه را محکوم خواهند کرد.»


بزرگداشت آیت‌الله منتظری در بیت آیت‌الله زنجانی

به نوشته این خبرگزاری «عده‌ای منافق سودجو در مراسم تشییع جنازه حسینعلی منتظری با سردادن شعارهای مختلف به ساحت مقدس مقام عظمای ولایت،‌ رئیس جمهور و نظام اسلامی توهین کردند.»

العربیه نیز به نقل از منابع آگاه خود گزارش کرده است که مسئولان محلی به خانواده آیت‌الله منتظری گفته‌اند که قصد دارند دفتر آقای منتظری را مهر و موم کنند. بر اساس این گزارش، مسئولان امنیتی گفته‌اند در صورتی به محاصره بیت و دفتر آیت‌الله منتظری خاتمه می‌دهند که این اماکن به آنها واگذار شود.

مراسم خاکسپاری آیت‌الله حسینعلی منتظری با حضور جمعیت بزرگی از هوادارانش و شخصیت‌های مذهبی و سیاسی ایران، روز گذشته در قم برگزار شد.

به نوشته فارس «عده‌ای منافق سودجو در مراسم تشییع جنازه حسینعلی منتظری با سردادن شعارهای مختلف به ساحت مقدس مقام عظمای ولایت،‌ رئیس جمهور و نظام اسلامی توهین کردند»

به گزارش وب‌سایت جرس، آقای صانعی در این خصوص گفته است: «من از سال ۱۳۳۳ شمسی در تمام تشییع جنازه‌های مراجع عظام در قم شرکت کرده‌ام و اذعان می‌کنم که تشییع پیکر پاک مرحوم مغفور آیت‌الله آقای منتظری بی‌نظیر بود، هم از نظر میزان جمعیت و هم از نظر کیفیت تشییع کنندگان.»

با این حال پس از پایان این مراسم، بیت او به محاصره نیروهای امنیتی در آمد و با هجوم گروهی از لباس شخصی‌ها مجلس ختم وی به صورت نیمه تمام لغو شد.

حدود دوهزار نفر از مخالفان آیت‌الله منتظری که عکس آقای خامنه‌ای را در دست داشتند، نیز عصر روز گذشته در مسجد اعظم حضور یافته و با سردادن شعارهایی مانع از برگزاری مجلس یادبود وی شدند. مراسم سوم و هفته این مرجع تقلید شیعه نیز از سوی خانواده وی، برای جلوگیری از آسیب دیدن عزاداران لغو شده است.

به گزارش وب‌سایت رویداد، پیامک‌هایی با متن برپایی تجمع در مسجد اعظم، مقارن با نماز مغرب «علیه فتنه منافقان از سوی برخی مراکز خاص» ارسال شده بود. سایت رویداد نوشته است که همان مرکز خاص، برای مراسم امروز هم اقدام به ارسال ده‌ها هزار پیامک کرده است.


با این حال صبح امروز، مراسم بزرگداشت آیت‌الله منتظری در بیت آیت‌الله اسدالله بیات زنجانی برگزار شد. قرار است مراسم ترحیمی نیز فردا چهارشنبه از سوی آیت‌الله جلال‌الدین طاهری در بزرگداشت آقای منتظری در اصفهان برگزار شود.

روز گذشته نیز به هنگام بازگشت مهندس میرحسین موسوی از مراسم تشییع آقای منتظری، گروهی از موتور سواران لباس‌شخصی به خودروی وی حمله کردند که بر اثر آن، یکی از همراهان موسوی به صورت سطحی زخمی شد.

به نوشته العربیه، محمد خاتمی هم پس از دریافت اطلاعاتی موثق مبنی بر برنامه‌ریزی عناصر تندرو برای سوءقصد به وی، از شرکت در مراسم تدفین آقای منتظری انصراف داد و نماینده خود را به این مراسم فرستاد.

آیت‌الله علی سیستانی نیز با صدور بیانیه‌ای درگذشت آیت‌الله منتظری را تسلیت گفته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

«لطف كريمانه» را ما به شما كرديم كه تا به حال گذاشتيم بمانيد. خواهيد ديد كه چگونه از هم فرو مي‌پاشيد. شما «خاكريزهايتان را در وجدان» بيدار ايرانيان آزاديخواه از دست داده‌اييد. شما از زنده و مرده منتظري هراس داريد. زنده باد منتظري كه مرگش نيز هراس و لرزه بر اندام ولايت خودكامه انداخته است. ويروس آزاديخواهي در سراسر ايران پراكنده شده است و رهبر بيچاره شما راهي جز فروپاشي و سقوط ندارد.

-- حسين ، Dec 22, 2009

در هیچ کشوری دردنیا چنین عمل وحشیانه ای را نمی کنند که به خانه کسی که مرده حمله کنند خراب کنند و به فرزندان وی آسیب رسانند . فقط در این حکومت امکان پذیراست.
زنده یاد مهندس بازرگان در اوائل انقلاب وقتی چنین عکس العملی نسبت به خودش دید جمله ی معروفی را گفت که کاملا در مورد این حکومت صادق است جمله ی تاریخی این است.
در 28 مرداد 32 لات ها قیام کردن روشنفکر ها حکومت.
در انقلاب 57 روشنفکرها انقلاب کردن لات ها حکومت میکنن.

-- مسعود ، Dec 22, 2009

ما ميليونها منافق هستيم. اصلا همه ما ايرانيان منافق هستيم. فقط خامنه‌اي و دار و دسته متجاوزش مسلمان هستند. ما به منافق بودن خودمان افتخار مي‌كنيم. همانطور كه همه ما اعتراف مي‌كنيم. همانطور كه همه ما سهراب و نداييم. همانطور كه همه ما مجيد توكلي هستيم. حالا همه ما هم منافق هستيم. ما منافقيم، ما منافقيم و ... .

-- راحله ، Dec 22, 2009

سبزها شاهكارشان را كردند و خواهيد ديد كه باز هم خواهند كرد. حالا شما هي سناريو بنويسيد كه با نرمي سبزها چه كنيد. يا با سبزي نرمها چه كنيد. وضعيت سيد علي‌تان را با قبل از 22 خرداد مقايسه كنيد. ببينيد چيزي از آن عليل ذليل باقي مانده است. همينطور منتظري عزتمند را در نظر آوريد و ببينيد چگونه بر دست‌هاي سبزهاي ايراني پركشيد و عزتمندانه و شرافتمندانه روحش صعود كرد. سبزها در حرم حضرت معصومه ستونهاي ديكتاتوري را به لرزه درآوردند. حالا اقايان فكر كنند كه چگونه مي‌شود ميليونها ايراني را از راهي كه رفتند باز گردانند. زهي خيال باطل. اين رهبر شماست كه بايد از اين رو به آن رويش بگردانيم. ما قم را روشن كرديم همانطور كه همه ايران را روشن كرده و مي‌كنيم. نرم نرمك مي‌رسد اينك بهار.

آن كه ناموخت از گذشت روزگار

هيچ ناموزد ز هيچ آموزگار.

-- سعيد ، Dec 22, 2009

خبرگزاری فارس نوشته است: «...
از لطف کریمانه نظام ....»
********************************
لطف کریمانه نظام ؛ یعنی شرک به خداوند کریم و بخشنده.
پس وای بر شما و نظامتان!

-- رضا ، Dec 22, 2009

ما قم را روشن كرديم همانطور كه همه ايران را روشن كرده و مي‌كنيم. نرم نرمك مي‌رسد اينك بهار.
سعید خیلی زیبا نوشته.

-- علی ، Dec 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)