تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دستگیری دو اعدامی «ربوده شده» در سیرجان

خبرگزاری‌های ایران از فرار و دستگیری دوباره دو زندانی محکوم به اعدام «ربوده شده» در سیرجان خبر می‌دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دو زندانی محکوم به اعدام به نام‌های اسماعیل فتحی‌زاده و محمد اسفندیارپور در حین اجرای حکم از سوی بستگانشان ربوده شدند.

به گفته مدیر روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، آنها ظهر امروز در یکی از روستاهای اطراف سیرجان، زنده دستگیر شدند.

قرار است دستگیرشدگان امروز عصر به دار آویخته شوند.

رئیس دادگستری سیرجان گفته است که این دو نفر به جرم «حمل و نگهداری سلاح جنگی و سرقت مسلحانه از بانک و نیز آزار و اذیت مردم» به اعدام محکوم شده‌اند.


به گفته وی، دیوان عالی کشور نیز حکم اعدام این دو نفر را تائید کرده است.

گزارش‌ها حاکی است که صبح امروز سه‌شنبه، در سیرجان در حالی که قرار بود حکم این دو محکوم به اعدام در ملاء عام اجرا شود، «بستگان آنها با تجمع و متشنج کردن فضا و فحاشی هنگام اجرای حکم، محل را سنگباران کردند.»

به گزارش فارس، ماموران انتظامی هم با شلیک تیر هوایی و گاز اشک‌آور قصد متفرق کردن تجمع کنندگان را داشتند که بستگان این دو متهم، از این فرصت استفاده کردند و در اقدامی کم سابقه، آنها را ربودند.

قتل، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، قاچاق مواد مخدر و زنای محصنه از جمله جرائمی هستند که در ایران مجازات اعدام برای آنها در نظر گرفته شده است.

ایران دومین رتبه اعدام در جهان را دارد. بنا به گزارش سازمان عفو بین‌الملل، در سال گذشته میلادی، ۳۴۶ نفر در ایران اعدام شده‌اند. در سه ماه اول سال ۲۰۰۹ نیز ۱۲۰ نفر در ایران به پای چوبه دار رفتند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اینجا تگزاس است ؛ صدای ما را از جمهوری اسلامی می شنوید !

-- رضا ، Dec 22, 2009

اميدوارم هموطنان ما کاملأ فهميده باشند که اين کفار که دم از خدا ميزنند ميخواهند جای خود خدا را بگيرند. بجای خدا جان ميگيرند. اين ... خونخوارن را با هندوها که به زندگی و زندگان حيوانی و گياهی اهميت ميدهند مقايسه کنيد!خوشحالم در هند نيستم چگونه کار اين ضحاکان را ميتوانستم توجيه کنم؟ هر گاه که اين... کفار خواستند اعدام کنند بايد شلوغ کنيد وهمگی با هم مانع اين کفر شويم. گناه به گردن آنانيست که ميبينند و حرف نميزنند. همه مسئوليم! ای برادر من تو که به اين جنايات واکنش نشان نميدهی نشايد که نامت نهند آدمي. جنايت در ملا عام را کم کنيد برای کودکان خطر دارد.

-- neda, sohrab ، Dec 23, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)