تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بازداشت احمد قابل و محمد نوری‌زاد

احمد قابل، پژوهشگر دینی و از شاگردان آیت‌الله منتظری و محمد نوری‌زاد، روزنامه‌نگار و نویسنده در ایران بازداشت شده‌اند.

گزارش‌ها از ایران حاکی است که احمد قابل، از شاگردان آقای منتظری که برای شرکت در مراسم تدفین این مرجع شیعه عازم قم بود، بازداشت شد.

آقای قابل که با خودروی شخصی خود از مشهد به سمت قم در حرکت بود، در شهر نیشابور از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی انتقال داده شده است.

وی در سال ۸۲ نیز با حکم دادگاه ویژه روحانیت، بازداشت شده بود.


احمد قابل در کنار آیت‌الله منتظری

هادی قابل، برادر وی نیز به تازگی پس از گذراندن ۴۰ ماه حبس، از زندان آزاد شده است.

بر اساس گزارش‌های دیگری، محمد نوری‌زاد، روزنامه‌نگار، نویسنده و مستندساز نیز به اتهام «توهین» به مقام‌های ایران و «تبلیغ علیه جمهوری اسلامی» بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، امروز یکشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای خبر بازداشت آقای نوری‌زاد را اعلام کرده است.

نوری‌زاد، روز گذشته در وبلاگ خود نوشته بود به خاطر یادداشتی که در آن از صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه انتقاد کرده، به پلیس امنیت احضار شده است.


محمد نوری‌زاد(نشسته)

در اطلاعیه این داسرا آمده که محمد نوری‌زاد، پس از تفهیم اتهام از سوی دادیار شعبه رسیدگی کننده و «ناتوانی در تودیع قرار وثیقه» راهی زندان شد.

شانزدهم شهریور ماه امسال نیز قربانعلی دری نجف‌آبادی، دادستان پیشین کل ایران به دادستان تهران دستور داده بود محمد نوری‌زاد را به اتهام «توهین به مقام مرجعیت» تحت پیگرد قضائی قرار دهد.

محمد نوری‌زاد که سال‌ها ستون‌نویس صفحه ۱۴ روزنامه کیهان بود، در ماه‌های گذشته در وبلاگ خود، انتقاد‌های تندی متوجه عملکرد مسئولان جمهوری اسلامی کرده بود.

او نامه‌هایی نیز خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای نوشته و به طور تلویحی از وی به خاطر طرفداری از محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرده بود.

نوری‌زاد پیش از این نیز از مراجع تقلید به خاطر «دخالت‌ها» در امور حکومتی و کوتاهی در انجام وظایف دینی‌شان انتقاد کرده و از آنها خواسته بود که مسئولیت «عواقب دخالت‌هایی» که در کارها می‌کنند را بپذیرند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دورود بر محمد نوری زاد

-- Farhad Irani ، Dec 20, 2009

محمد نوریزاد.....
ایکاش جوانمردی پیدا بشه و گذاشتن سند رو پیش قدم شه.

-- بدون نام ، Dec 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)