تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بازداشت سمیه رشیدی فعال حقوق زنان

سمیه رشیدی، از فعالان کمپین یک میلیون امضاء برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز، روز گذشته، ۲۹ آذر ماه، پس از حضور در دادگاه انقلاب بازداشت شد.

به گزارش تارنمای تغییر برای برابری، پنج مامور امنیتی ساعت شش صبح ۲۳ آذرماه با ورود به منزل سمیه رشیدی، پس از تفتیش، احضاریه کتبی دادگاه را به وی ابلاغ کرده بودند.

بر اساس این احضاریه، خانم رشیدی باید ظرف سه روز خود را به شعبه یک بازپرسی دادگاه انقلاب معرفی می‌کرد. دلیل احضار وی «ادای پاره‌ای از توضیحات» عنوان شده بود.

ماموران امنیتی همچنین برخی لوازم شخصی، کتاب‎ها و کامپیوتر این فعال کمپین یک میلیون امضاء را توقیف کرده بودند.

افروز مغزی، وکیل سمیه رشیدی می‌گوید که به وی اجازه حضور در جلسه بازپرسی موکلش داده نشده و رشیدی پس از دو ساعت بازجویی به زندان اوین منتقل شده ‌است.

پنج مامور امنیتی، ساعت شش صبح ۲۳ آذرماه با ورود به منزل سمیه رشیدی، پس از تفتیش، احضاریه کتبی دادگاه را به وی ابلاغ کرده بودند

این فعال حقوق زنان، از دانشجویان ستاره‌دار سال تحصیلی ۸۹-۸۸ است و به دلیل ستاره‌دار شدن، از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات زنان محروم شده ‌است.

وی ۱۳ آبان سال ۸۸ نیز در جریان تجمع معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و وقایع پس از آن دستگیر شد و دو روز در بازداشت بود.

از آغاز به کار کمپین یک میلیون امضاء در پنجم شهریور ماه ۱۳۸۵ بیش از ۵۰ نفر از فعالان آن، بازداشت شده، چهار نفر بدون بازداشت به دادگاه فراخوانده شده‌اند و بیش از ۱۵ نفر احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

دادگاه انقلاب تا کنون فعالان این کمپین را به چهار سال و شش ماه حبس تعلیقی محکوم کرده‌ است.

فعالان کمپین یک میلیون امضاء در سه سال گذشته، در مجموع ۲۷۳ روز در بازداشت‌گاه‌های وزرا، گیشا، بند ۲۰۹، بند عمومی زندان اوین و بازداشتگاه اصفهان به سر برده‌اند.

کمپین یک ملیون امضاء برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز، حرکت جمعی از فعالان حقوق زنان در ایران است که قصد دارند با جمع‌آوری یک میلیون امضا از مردم، خواستار اصلاح قوانین نابرابر در حوزه زنان شوند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)