تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

واگذاری مدارس به حوزه علمیه «منتفی» شد

مدیر همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش می‌گوید تفاهم‌نامه واگذاری مدارس به حوزه‌های علمیه، «اصلاح» شده است.

علی ذوعلم، امروز یکشنبه به خبرگزاری مهر گفته که با «اصلاح» این تفاهم‌نامه، بحث «واگذاری مدارس» به حوزه، اصلاح و عنوان «مدارس وابسته» جایگزین آن شده است.

آقای ذو‌علم چهارم آذر ماه، از آغاز واگذاری مدیریت مدارس ایران به حوزه‌های علمیه خبر داده بود، اما با گذشت سه هفته می‌گوید که بحث واگذاری مدارس به معنای واگذاری «مالکیت» آنها نیست.

علی ذوعلم، امروز یکشنبه به خبرگزاری مهر گفته که با «اصلاح» این تفاهم‌نامه، بحث «واگذاری مدارس» به حوزه، اصلاح و عنوان «مدارس وابسته» جایگزین آن شده است

به گفته ذوعلم، این تفاهم‌نامه، «در واقع استمداد از حوزه علمیه در اداره مدارس به منظور توسعه مدارس وابسته به نهادهای غیردولتی» است.

اظهارات وی در شرایطی ایراد می‌شود که بنابر اعلام خبرگزاری مهر، در تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته به امضای وزارت آموزش و پرورش و حوزه علمیه رسیده، عنوان «واگذاری» در چندین پاراگراف، چندبار تکرار شده است.

ذوعلم همچنین گفته که «ما خواهان این هستیم که حوزه علمیه هر چه سریع‌تر به تفاهم‌نامه امضا شده عمل کند و اداره مدارس را بر عهده گیرد.»

طرح واگذاری مدارس به حوزه‌های علمیه، براساس تفاهم‌نامه‌ای در فروردین ماه سال ۱۳۸۸ بین آیت‌الله مقتدایی به نمایندگی از حوزه علمیه و علی احمدی، وزیر وقت آموزش و پرورش به امضا رسیده است.

ذوعلم: «ما خواهان این هستیم که حوزه علمیه هر چه سریع‌تر به تفاهم‌نامه امضا شده عمل کند و اداره مدارس را بر عهده گیرد»

براساس این تفاهم‌نامه، چهارهزار و ۲۰۰ واحد آموزشی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان به مدت پنج سال به مراکز حوزوی واگذار می‌شود.

در این تفاهم‌نامه، «تامین فضای آموزشی در قالب واگذاری مدارس» بر عهده وزارت آموزش و پرورش و «تامین مدیر و محتوای دینی و فرهنگی» بر عهده حوزه‌های علمیه خواهد بود.

دهم آبان ماه نیز علی‌اصغر یزدانی، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح استقرار «دائمی» روحانیون در مدارس ایران خبر داده بود.

این مقام آموزش و پرورش، هدف از اجرای این طرح را «پاسخگویی به نیازهای فرهنگی» دانش‌آموزان عنوان کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مگر حالا در اختيار اين ملايان متحجر نيست. همه ايران اسير اين ديوصفتان است. بايد مبارزه را تا رهايي كامل ايران از دست اين دژخيمان ادامه داد.

-- حسين ، Dec 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)