تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تذکر کتبی ارشاد به چهار روزنامه

وزارت ارشاد به چهار روزنامه به خاطر پوشش «نامناسب» راهپیمایی روز جمعه در محکومیت «اهانت» به تصویر آیت‌الله خمینی تذکر کتبی داد.

روزنامه‌های جهان اقتصاد و اندیشه نو به خاطر «سانسور کامل» و روزنامه‌های اعتماد و مردم‌سالاری به دلیل «تحریف تصویری حرکت مردم» تذکر کتبی دریافت کرده‌اند.

در اطلاعیه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد آمده که مطبوعات براساس بند ۲ قانون مطبوعات و تبصره این ماده، موظف به «تحکیم ارزش‌ها و وحدت ملی» هستند و خودداری مطبوعات از انجام این وظیفه، «موجب از دست رفتن فلسفه وجودی آنها» می‌شود.

در این بیانیه همچنین آمده که راهپیمایی روز گذشته از سوی «تمام رسانه‌های ضد ایرانی غرب مطلقا سانسور شد تا افکار عمومی جهان از پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی ایران بی‌اطلاع بمانند.»

روز جمعه بعد از برگزاری نماز، گروهی از نمازگزاران به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تهران و تعداد زیادی از شهرهای ایران در محکومیت «اهانت» به تصویر آیت‌الله خمینی راهپیمایی کردند.

هفته گذشته رسانه‌های دولتی به ویژه صدا و سیما تبلیغات گسترده‌ای برای شرکت مردم در این مراسم انجام داده بودند که بنابر گزارش‌های دریافتی، از این مراسم استقبال زیادی نشده است.

برخی رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان، تعداد راهپیمایان در تهران را حدود ۱۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند، اما رسانه‌های محافظه‌کار می‌گویند که این مراسم میلیونی برگزار شده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)