تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آیت‌الله صانعی: با ترور و قتل امور پیش نمی‌رود

آیت‌الله یوسف صانعی از مراجع تقلید شیعه می‌گوید که با «ترور، شکنجه، زندان و قتل» نمی‌توان امور را پیش برد.

به گفته آقای صانعی، این مسئله را دین اسلام می‌گوید و دانشجویان باید به مردم بگویند که «حرکت امام(حسین) برای هدایت جامعه بود و نه کشتن کسی.»

این مرجع تقلید شیعه که در جمع گروهی از دانشجویان سخن می‌گفت، اظهار داشت: «قدرت‌ها هیچ‌گاه با ظلم و ستم نمی‌مانند.»


آقای صانعی همچنین گفت از اینکه جوانان ایران، برای دفاع از «دین و اعتقاداتشان» تحت فشار گرفته‌اند، ناراحت است.

وی افزود که «بنای ما در انقلاب بر این بود که یک حکومتی روی کار بیاید که حقوق ملت حفظ شود.»

این مرجع تقلید شیعه در ادامه اظهارات خود با انتقاد از برخورد‌های خشونت‌بار با معترضان به نتیجه انتخابات گفت: «همه چی ما از امام و ملت است و اگر این را بفهمیم، دیگر توی سر ملت نمی‌زنیم.»

آقای صانعی از کسانی که مدعی پیروی از راه آیت‌الله خمینی هستند، خواست که به مبانی فکری وی «احترام» بگذارند.

آقای صانعی با انتقاد از برخورد‌های خشونت‌بار با معترضان گفت: «همه چی ما از امام و ملت است و اگر این را بفهمیم، دیگر توی سر ملت نمی‌زنیم»

وی در بخش دیگری از اظهارات خود، هشدار داد: «امروز هم اگر کسی بخواهد به عزاداران ابی عبدالله ظلم و تعدی کند، خود امام حسین ریشه‌اش را می‌کند.»

آیت‌الله صانعی از جمله مراجع تقلیدی است که نسبت به حوادث پس از انتخابات در ایران انتقاد‌ و اعتراض دارد.

او پیش‌تر با انتشار بیانیه‌هایی، نسبت به برخورد‌ها با معترضان به نتیجه انتخابات و دستگیری و محاکمه گروهی از فعالان سیاسی و مدنی اعتراض کرده بود.

آیت‌الله حسینعلی منتظری، آیت‌الله یوسف صانعی، آیت‌الله عبد‌الکریم موسوی اردبیلی و آیت‌الله علی‌محمد دستغیب از دیگر مراجع تقلید شیعه هستند که نسبت به روند برگزاری انتخابات اعتراض داشته و برخورد‌های خشونت‌بار با معترضان را محکوم کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

«همه چی ما از امام و ملت است و اگر این را بفهمیم، دیگر توی سر ملت نمی‌زنیم.»!!!!!!! ( ایشان بهتر بود می گفتند : «و اگر این را خامنه ای می فهمید به سر ملت نمی زد»)
آقای صانعی عزیز: شما... یادتان رفته که همه چی ما نه از امام شما است و نه از ملت بلکه از «خداوند خالق حی و قیوم» است. ریشه کن هم در هر زمانی «خداوند قهار و ذو انتقام بوده» و هست و خواهد بود نه امام حسین و نه هر بشر دیگری. «شرک» و «قدر خدا را نشناختن» پدیده تازه ای از این به ....مراجع تقلید نیست.

-- بدون نام ، Dec 19, 2009

اهانت به امام باطل است!
وزارت ارشاد به رندی نویسنده پی برده است و گفته است این آخر چه تیتری ست که زده ای! وزارت ارشاد با اعراب گذاری این طور خوانده است:
اهانت با امام ِ باطل است یعنی اهانتی که شده به امام باطل بوده است! حتا رهبری هم از این بابت عصابی شده و در حظور سردار سرلشگر فیروز آبادی آن روزنامه را پاره کرده، و گفته هر روزی شما ها یک گندی بالا می آورید، من که هر روز و هر ساعت نمی توانم بیایم بکارهای یک یک شما رسیدگی کنم! رهبری همچنین از قلت تظاهر کنندگان بشدت عصبانی شده و دستور داده که تا اطلاع ثانوی کسی تظاهرات نکند، این در حالی ست که جنبش سبز بزودی یا با مجوز یا بدون مجوز تظاهرات خواهد کرد! در ایران و خصوصا در این پایینهای شهر تهران سخن از سقوط قریبالوقع نظام دیکتاتوری و تجاوز کار است!

-- بدون نام ، Dec 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)