تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
سازمان قضایی نیروهای مسلح:

«قتل بازداشتی‌های کهریزک،‌عمدی بود»

پرونده بازداشتگاه کهریزک با ۱۲ متهم و اعلام «قتل عمد» محسن روح‌الامینی، امیر جوادی‌فر و محمد کامرانی در این بازداشتگاه، به دادگاه ارسال شد.

سازمان قضایی نیروهای مسلح پس از چهار ماه تحقیق اعلام کرد که بازداشتگاه کهریزک، محل نگهداری ۲۳ تن از دستگیر شدگان حوادث پس از انتخابات بوده که بر اثر «ضرب و جرح» ماموران، سه تن از این افراد کشته شده‌اند.

در بیانیه این سازمان آمده که علت مرگ محسن روح‌الامینی، امیر جوادی‌فر و محمد کامرانی، بیماری مننژیت نبوده است.


سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، مرگ این سه جوان را از نوع «قتل عمد» تشخیص داده و برای سه مامور این بازداشتگاه که در مرگ این افراد دست داشته‌اند، درخواست مجازات کرده است.

اتهام کلی ۱۲ نفری که برای آنها پرونده تشکیل شده، براساس اعلام سازمان قضایی نیروهای مسلح، «آمریت و مشارکت در ایراد ضرب و جرح و اهانت به شکات، محروم کردن بازداشت‌شدگان از حقوق مقرر در قانون اساسی و بی‌مبالاتی و عدم رعایت نظامات دولتی در ارتباط با امور خدمتی» اعلام شده است.

سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، مرگ این سه جوان را از نوع «قتل عمد» تشخیص داده و برای سه مامور این بازداشتگاه که در مرگ این افراد دست داشته‌اند، درخواست مجازات کرده است

«آمریت و مشارکت در گزارش خلاف واقع در خصوص علت و نحوه درگذشت سه تن از متهمان بازداشتی در کهریزک» از دیگر اتهام‌های این افراد است.

در بیانیه این سازمان همچنین تائید شده که بازداشتگاه کهریزک از شرایط «نامناسبی» به لحاظ زیستی، بهداشتی و تغذیه برخوردار بوده که «برخوردهای ناهنجار و تنبیهات بدنی مامورین نیز این شرایط بد را تشدید کرده است.»

بنابر اعلام سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، در بازداشتگاه کهریزک به دلیل «ظرفیت محدود»، تعداد زیادی از دستگیرشدگان «در فضایی محدود و وضعیتی سخت، ایام بازداشت خود را سپری» کرده‌اند.

در پایان این گزارش آمده که از میان ۹۸ شاکی پرونده بازداشتگاه کهریزک، ۵۱ نفر از آنها با دریافت «خسارت» از پیگیری شکایت خود صرفنظر کرده‌اند.

در بیانیه این سازمان تائید شده که بازداشتگاه کهریزک از شرایط «نامناسبی» برخوردار بوده که «برخوردهای ناهنجار و تنبیهات بدنی مامورین نیز این شرایط بد را تشدید کرده است»

بازداشتگاه کهریزک که زیر نظر پلیس اداره می‌شد، در ناآرامی‌های اخیر در تهران، محل نگهداری گروهی از معترضان بازداشتی بود که به دستور آیت‌الله علی خامنه‌ای تعطیل شد.

از این بازداشتگاه، گزارش‌هایی مبنی بر «قتل و شکنجه» به بازداشت‌شدگان منتشر شده بود که این گزارش‌ها امروز از سوی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به طور رسمی تائید شد.

محمود احمدی‌نژاد پیش‌تر، رفتار‌های خشونت‌بار با بازداشتی‌ها در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها را پروژه «دشمنان» جمهوری اسلامی ایران دانسته بود.

در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات در ایران، بیش از چهار هزار نفر بازداشت شدند که مشخص نیست به غیر از زندان اوین و بازداشتگاه کهریزک در چه مکان‌های دیگری نگهداری می‌شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ببینیم تا چه اندازه دستگاه قضایی کند و تنبل حرف محققین زبانزدشان را چه اندازه ارزش می دهند!

-- مسعود ازپارس ، Dec 19, 2009

متاسفانه باز هم سانسور کرده اند! راجع به تجاوزات مکرر توسط پاسداران و بسیجیان و حزب الله لبنان و حماس فلسطیم خبری در میان نیست همچنین معاینه دکتر رامین پوراندرجانی و خارج کردن بیشتر از بیست سانتی متر چوب شکسته ی جارو در مقعد او را نیز سانسور کرده اند. آنها همچنین مسئله حامله کردن دختران و پسران مردم را نیز سانسور کرده اند! از همه ی سانسور ها مهمتر سانسور این ماجراست که تمامی این فجایع با فتوا و دستور و امر و فرمان اکید روحانیت بوده است...
البته این اعلامیه در خودش دو ماجرا را دارد! یکی اینکه با این وانمود کردن شفافیت می خواهند بسیاری نامردیها و جنایتها و تجاوز ها و ازاله ی بکارت ها و شرارت اسلام و تشیع را پنهان کنند، و دوم اینکه با اینکار البته نوعی عقب نشینی هم کرده اند، اگر تظاهرات دیروزشان تعدادشان حتا به ده هزار نفر هم رسیده بود این اعلامیه صادر نمی شد! این اعلامیه از سر ضعفی حتمی ست و باید خواهان بقیه ی ماجرا تا سرنگونی این حکومت خونخواران شد.
درود بر شهیدان راه آزادی،
درود بر محسن روح الامینی، امیر جوادی فر، و محمد کامرانی، ننگ بر کسانی که فرزندشان را به پای پلید رهبری هدیه کردند پدر روح الامینی را می گویم! سلام بر ندا، درود بر سهراب بر محمد رضا، بر شهروز، بر مهرداد، بر داریوش بر کوروش و... بر تمامی آنها که برای زنده ماندن ایران و ایرانیت جان دادند! درود بیکران بر مردم سبز ایران.... زنده باد ایرانیت ایران زمین! زنده باد ادیان ایرانی، مرگ بر اشغالگران سرزمین اهورا و زرتشت و میترا و زروان و کوروش و دارش و خشاریار.
زنده باد ایران
زنده باد جمهوری ایران

-- بدون نام ، Dec 19, 2009

خوب كه اسناد اين يكي زودتر از اسناد كشتار 1367 دارد منتشر مي‌شود. البته اقايان مي‌خواهند نتيجه بگيرند كه ولايت مطلقه فقيه بعد از اين همه كشتار خيلي عادل است. و دستگاه قضايي وابسته و ورشكسته و ملا محور ايران هم خيلي جدي است. اما كار ديگر از اين حرفها گذشته اكنون اين جوانان مقتول به اسطوره‌هاي ملت ايران و جهانيان تبديل شده‌اند و حكومت هم فروپاشيده است.

-- بدون نام ، Dec 19, 2009

عاملان اصلي بايد محاكمه شوند.
1- مجتبي خامنه اي
2- محسني اژه اي
3- مرتضوي...
4- ...احمدي مقدم...
5- رادان...
و بيت كودتا در رهبري طائب - وحيد -آدمكشان رهبري

-- آريا ، Dec 19, 2009

« من نبودم دستم بود، تقسیر آستینم بود»
این نظام نمی‌تواند با این نیرنگ‌ها دست خود را که آغشته به خون جوانان بیگناه وطن است، از گناه پاک کند.
کلّ نظام مجرم است و باید محاکمه شود، نه فقط سه نفر مأمور زندان.
آیا همین سه نفر بودند که مردم بیگناه را در خیابان‌ها به گلوله بستند و بیش از صد تن را شهید کردند؟
آیا همین سه نفر بودند که با باتوم سر دختران و پسران جوان ایران را شکافتند؟
آیا همین سه نفر بودند که به ده‌ها تن زندانی زن و مرد تجاوز کردند؟
و یا این سه نفر بودند که در نماز «جمعهٔ سیاه» به یک ملّت هشتار دادند و گفتند اگر خونی از کسی ریخته شود، ما مسئول نیستیم؟ جمعه‌ای که فردای آن، یعنی «شنبهٔ خونین» در تاریخ قتل‌عام‌های دنیا به ثبت رسید.

-- سپیده ، Dec 19, 2009

حالا آخرش معلومه :
۲-۳ تا آدم رده پایین رو به جرم خشونت چند سال حبس میکنند که اونم فرمالیته هست .
اما تاریخ و مردم میدونند که عمل اصلی‌ قتلها خامنه‌ای هست

-- nima ، Dec 19, 2009

حکایت همان حکایت است در قتلهای زنجیره ای حمله به دانشگاه کشتار زندانیان سال ٦٧ و ده ها و صد ها جنایات دیگر در سی سال گذشته که همه با فتوا ودستور رهبری وبر گزیدگانشان بوده با دستگیری وقتل یکی دو نفر مطلع ردیف پایین سرو ته قضییه را هم اورده اند وتا زمانی که این رژیم وقوانینشان بر پاست متاسفانه بر خلاف نظر اصلاح طلبان و دگرانیکه که رهایی وازادی ملت را تغیراتی در این رژیم میبینند درب با همین پاشنه میچرخد گزارش جنایات اخیر هم از طرف جنایتکاران اعلام و به امید اینکه چون گذشته ها بخیر بگذرد? هرگز.

-- Bahram ، Dec 19, 2009

اگر اين قتل ها عمدي باشند پس آمر و عامل يا عاملان آن بايد محاكمه و در پيشگاه ملت و عدالت محاكمه گردند. منظورم علي خامنه‌اي سردسته آمران و و ساير آنها از سعيد مرتضوي و اژه‌اي گرفته تا طائب و كميجاني ...و رادان و احمدي مقدم ....و ... همه بايد محاكمه شوند. نه اين كه دو سه نفر را با سياه بازي بياوريد و در تلويزيون نشان دهيد كه اينها قاتلان هستند. كور خوانديد، قاتل آن بالا نشسته و ساير قاتلان همه با وي بر سر خون جوانان وطن هم پياله‌اند. اكنون حتي كودكان ما نيز وي را مي‌شناسند و با انگشتشان به‌ان اشاره مي‌كنند. كار به جايي رسيده كه حالا ديگر خودتان هم اعتراف كرده‌اييد كه زديد، كشتيد تجاوز كرديد، سوزانديد و پنهان كرديد.

-- حسين ، Dec 19, 2009

روسيه بايد بشنود٠حزب توده و فدايي بشنوند ٠ لولا دربرزيل ومش چاوز در ونزوئلا و نيكاراگوا و كوبا و چين و كره بايد بشنوند٠اما سي سال است كه كمونيست هاي روسي درايران انقلاب را به كمك چپ مذهبي خط امامي به دامان روسيه انداختند ٠ راست مذهبي هم به علت موثر بودن حمايت روسيه و عدم دخالت روسها درحقوق بشر و پشتيباني روسها از شرارت رژيم و سرويس مجاني توده اي فدايي ها به سركوب سلطنت طلبان و ليبرالها و مليون و مجاهدين و پيكار و٠٠٠ درازاي منافع اقتصادي كلان خزر و اتمي و نظامي و نفت وگاز شمال و ٠٠٠ بهمان روسيه چسبيدند٠ اگر اين رژيم امريكايي بود يا انگليسي تاكنون توسط اين همه كشورهاي مخالف و ضدآمريكا و توده اي و فدايي حمايت نميشد٠ اينهمه كمونيست ها ازمذاكره احمقي با آمريكا نمي ترسيدند٠ تروريستها با كمك ج ا از فيليپين تا افغانستان و عراق و لبنان وغزه و يمن وارژانتين عليه غرب و كشورهاي متحد آنان جنايت نميكردند٠شما بين تروريست و شرور بودن رژيم وآمريكايي بودن ان بايد يكي را انتخاب كنيد تا توده اي بودن و ادعاي مسخره تان آشكار نشود.

-- shadi ، Dec 20, 2009

خانه اخرش این است که به اعدام محکوم شوند، مگر حکم اعدام قاتلین فروهر ها اجرا شد؟

-- بدون نام ، Dec 20, 2009

دوستی در کامنتها گفته اند:
آنها همچنین مسئله حامله کردن دختران و پسران مردم را نیز سانسور کرده اند! !!!
و
خارج کردن بیشتر از بیست سانتی متر چوب شکسته ی جارو در مقعد او را نیز سانسور کرده اند.!!!!

اقا جدا حامله کردن پسران علاوه بر اینکه جنایت بزرگی است یک کشف بزرگ علمی نیز هست.

اغراق زیاد اصل موضوع را هم لوث میکند لااقل ما مثل حکومت جمهوری اسلامی در همه چیز افراط نکنیم.

-- ali ، Dec 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)