تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

خاتمی: نارضایتی نخبگان خطرناک است

محمد خاتمی با انتقاد از برخورد‌های خشونت‌بار دولتی با معترضان به نتیجه انتخابات، هشدار داد «نارضایتی» نخبگان برای نظام جمهوری اسلامی «بسیار خطرناک» است.

آقای خاتمی در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه‌های بوعلی سینا و علوم پزشکی همدان گفته که نخبگان هر چند اکثریت جامعه را تشکیل نمی‌دهند، اما «اداره» جامعه برعهده آنها است و تاثیر زیادی بر جامعه دارند.

به گزارش وب‌سایت پارلمان نیوز، رئیس جمهوری پیشین ایران افزوده که اکثریت جامعه در حال حاضر در خصوص صحت نتیجه انتخابات، «حرف» دارند و باید سخنان‌شان را شنید و برای قانع کردن آنها تلاش کرد.


خاتمی در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه‌های بوعلی سینا و علوم پزشکی همدان

به گفته خاتمی، قانع کردن مردم معترض، «با زندان افکندن و سرکوب کردن و محدود کردن حاصل نمی‌شود.»

وی از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته که «اعتراض‌های» مردم و نخبگان را به «رسمیت» بشناسند و برای رفع مشکلات تلاش کنند.

«اگر آمارگیری کنیم، می‌بینیم که اکثریت مردم از نحوه اداره جامعه راضی نیستند و نارضایتی در متن جامعه وجود دارد»

خاتمی اظهار داشته که «هزینه‌دار کردن اعتراض و انتقاد در جامعه، یعنی زمینه‌سازی برای یک ناامنی درازمدت در جامعه و تضعیف نظام.»

رئیس ‌دولت اصلاحات همچنین افزوده که «اگر آمارگیری کنیم، می‌بینیم که اکثریت مردم از نحوه اداره جامعه راضی نیستند و نارضایتی در متن جامعه وجود دارد.»

در ایران بیش از شش ماه است که اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ادامه دارد و نیرو‌های دولتی با هرگونه تجمع اعتراضی در این خصوص برخورد کرده و سازمان‌‌دهندگان آن را دستگیر می‌کنند.

«هزینه‌دار کردن اعتراض و انتقاد در جامعه، یعنی زمینه‌سازی برای یک ناامنی درازمدت در جامعه و تضعیف نظام»

اصلاح‌طلبان، فعالان سیاسی و مدنی و گروهی از مراجع تقلید به شیوه برخورد مقام‌ها و نیرو‌های دولتی با معترضان انتقاد دارند و خواستار تجدید‌نظر در آن هستند.

خاتمی از جمله شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب است که طی این مدت، بارها با اعتراض به این نوع برخورد‌ها، نسبت به پیامد‌های آن هشدار داده است.

وی در تازه‌ترین اظهارات خود، گفته که «اگر واقعا مسئله‌ای در جامعه وجود دارد، با پوشاندن آن، تبلیغات و هیاهو از بین نمی‌رود.»

به گفته رئیس جمهوری پیشین ایران، «با فحاشی و ناسزا گفتن و هر تهمتی به کسانی‌که محبوب بخش‌های مهم جامعه هستند، مشکل حل نمی‌شود.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خاتمی هم خود فقط «حرف» است و «حرف» است و «حرف».

-- بدون نام ، Dec 19, 2009

نارضایتی مردم چی؟

-- بدون نام ، Dec 19, 2009

اقای خاتمی عزیز چرا تکلیف خودت را با نخبگان و دولت یکسره نمی کنید؟مگر نخبگان نمی توانند شخصا برای حل مشکلات سیاسی جامعه با دولت گفتگو نمایند که شما و کروبی و رفسنجانی سخنگوی انان شده اید.مگر نمی فرمایید که انان از نخبگان اند/خب جمع شوند بروند خدمت اقای خامنه ای و با ایشان گفتگو نمایند و اگر اقای خامنه ای متمایل به گفتگو با انان نبود ند/در دفتر ایشان بست بنشینند.
اگر هم می خواهید از وازه نخبگان سوء استفاده کرده و کروبی و رفسنجانی و موسوی را به عنوان نخبه به مردم غالب کنید/باید عرض کنم در اشتباهید.
نخبگان باید انقدر فکر داشته باشند که بتوانند راه عاقلانه ای را برای به کرسی نشاندن خواستهای خود انتخاب نمایند.
همصدا شدن با استعمارگران کار یک نخبه ایرانی نیست/بلکه فقط افراد سیاسی کار و یا افراد سیاسی نادان و فرصتت طلب و منفی /چنین می کنند.
روش مبارزه دمکراتیک در ایران امکان پذیر است.مشکل اصلی خود سیاسیون میباشند که واقعیت فکر و خواست سیاسی شان را از مردم پنهان کرده و میکنند.نمونه اول شخص جنابعالی/چرا مردم را بدون یک برنامه سیاسی درست به خیابان کشاندید و نسبت به مسایل پشت پرده ان با مردم صادق نبوده و نیستید?
شما با کروبی /رفسنجانی/موسوی و دیگر احزاب می توانستید با رفتاری دمواتیک و سیاستمندانه پس از سخنرانی اقای خامنه ای /نتیجه انتخابات را به رسمیت شناخته و به احمدی نزاد تبریک می گفتید و سپس شروع به مبارزات سالم مردمی می نمودید.مطمئنا مردم با شکی که موسوی به ناحق در ذهنشان ایجاد کرده بود /از شما در تظاهرات علیه دولت حمایت می کردند و دولت هم مجبور به احترام به خواسته های به حق مردم می شد.مطمئنا جنبش سبز هم وزنه خوبی در مقابل دولت کنونی و دولتهای اینده در ایران میشد و در مقابل استعمارگران هم پشتوانه مردم و دولت بود.
متاسفانه شما را امریکاییان و انگلیسی ها برای سود جویی خود فریب دادند و شما نخبگان از هول حلیم به درون حلیم داغ جمهوری اسلامی افتاده اید.با این حال هنوز دیر نشده است و میتوانید با اقای خامنه ای کنار بیایید.نصحت من را به عنوان یک برادر کوچک و یک دوست سیاسی و دمکرات بپذیرید
ضمنا از فکر و راهنمایی کمونستهایی که هنوز در قرن نوزدهم جا مانده اند استفاده سیاسی نفرمایید.همچنین از مجاهدین خلق که عمری را در نوکری به صدام ملعون گذرانده اند هم دوری نموده و انان را در جمع خود راه ندهید.
برای شما سرور گرامی ارزوی سلامتی daram

-- mansour piry khanghah ، Dec 19, 2009

اقای خاتمی از خر انتخابات پیاده نمیشود عشق به اسلام عزیزاو را به این رژیم چسبانده زمانیکه بختیار نخست وزیر شد مردم شعار میدادند/ما میگیم شا نمیخوایم نخست وزیر عوض میشه/امروز شعار ملت /استقلال ازادی جمهوری ایرانی /است و اینان در باغ تقلب انتخاباتی.

-- Bahram ، Dec 19, 2009

آقای خاتمی می فرماید : "میزان رای مردم است" خط امام و راه امام است
ما اسلام واقعی را در بینش و روش امام می‌بینیم که "جمهوری اسلامی" را مطرح می‌کند یعنی دموکراسی را پذیرفته است اما به نقص‌هائی که دموکراسی دارد و جامعه‌شناسان و فیلسوفان غرب هم آن‌ها را مطرح کرده‌اند یعنی فقدان عنصر معنوی و الهی در درون جوامع، توجه کرده و جمهوری اسلامی یعنی آن ارزشها هم به دموکراسی اضافه شود...
بنده به آقای خاتمی می گویم آقای محترم ما جمهوری ایرانی می خواهیم! شما چه کاره ای که به ما درس معنویت می دهی! مگر معنویت رانندگی ست، مگر معنویت پزشکی ست، مگر معنویت فیزیک و شیمی ست! ماجمهوری ایرانی می خواهیم، اسلام دین معنویت نیست....... اخر این چه دینی ست که دوماهش سرتاسر قتل عزاداری ست و ده ماه دیگرش هم به طور حتمی هر بیست روز آن یک عزای دیگر است! این آخر می شود معنویت! آخر این معنویت هم دیدیم، تجاوزهای سیستماتیک، قتل عام درمانی، تجاوز با باتوم، تجاوز با سیانور، تجاوز با چوب جارو و.. آخر یک جو انصاف، .... یک جو صداقت هم چیز خوبی ست! عمامه دار بودن و آخوند بودن چیز بدی نیست ولی ای وای اگر در آنچه به شما حقنه کرده اند و با شستو شوی مغزی بر شما تزریق کرده اند در جا بزنید و بمانید! ما فقط جمهوری ایرانی می خواهیم!
زنده باد جمهوری ایرانی
مرگ بر اشغالگران ایران زمین!

-- بدون نام ، Dec 19, 2009

به قول بدون نام: پس نارضایتی مردم چی؟

بعدش هم که این شیوخ صانعی و خاتمی و بقیه... هم که واقعاً با کرامت هستند و چشم بسته غیب می گویند! حقاً که باید دست و پای چنین قدیسینی را هر روز پیش از صبحانه و نهار و شام بوسید تا به بهشت پروردگار مقرب شد.

-- بدون نام ، Dec 20, 2009

زدن انگ نخبه برای خفه کردن بکار میرود نوعی خ.....ه شوی محترمانه.

-- بدون نام ، Dec 20, 2009

اگر آمارگیری کنیم می بینیم که مردم ناراضی هستند!!!! این هم از آن حرفها بود. آقای خاتمی! مردم 6 ماه است جلوی باتوم و گلوله ی این «نظام» عزیز شما دارند فریاد می زنند. نیازی به آمارگیری نیست! این سفسطه ی عجیبی است که نظام خوب است و فقط بعضی ها بد هستند. وقتی این بعضی ها 30 سال است جنایت می کنند و نظام (به معنی قانون اساسی و ایدئولوژی حاکم) نتوانسته از دست آنها خلاص شود، یعنی اصل مشکل خود این نظام است! البته خلاص نشده که هیچ، دودستی به این جنایتکاران چسبیده و من نمی دانم چرا این آقایان موسوی و کروبی و خاتمی هم هنوز دودستی به نظام چسبیده اند!!

-- آدمیزاد ، Dec 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)