تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حمایت آمریکا از قطعنامه سازمان ملل علیه ایران

آمریکا از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت نقض حقوق بشر در ایران استقبال کرد.

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این قطعنامه نشان می‌دهد که صدای فعالان حقوق بشر در ایران به گوش جهانیان می‌رسد.

این قطعنامه که نخستین بار در ماه گذشته از سوی کمیته سوم سازمان ملل تصویب شد، نسبت به برخوردهای خشونت‌آمیز مقام‌های ایرانی به تظاهرات مسالمت‌آمیز معترضان به نتیجه انتخابات، ابراز نگرانی کرده است.

این قطعنامه از دولت ایران می‌خواهد به «شکنجه» و اعدام‌هایی که بدون رعایت «تشریفات قانونی» صورت می‌گیرد، پایان دهد.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این قطعنامه نشان می‌دهد که صدای فعالان حقوق بشر در ایران به گوش جهانیان می‌رسد

رابرت وود از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده که «حکومت ایران به تعهدات خود به قانون اساسی این کشور و حقوق بین‌الملل عمل نکرده است.»

در این بیانیه آمده است: «کسانی که در ایران برای احقاق حقوق خود تلاش می‌کنند، باید بدانند که صدایشان شنیده می‌شود.»

قطعنامه سازمان ملل که چندی پیش از سوی کانادا ارائه شد، با ابراز «نگرانی عمیق» نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران، واکنش دولت این کشور به اعتراضات پس از انتخابات اخیر را محکوم کرده است.

قرار است مجمع عمومی سازمان ملل با ۱۹۲ کشور عضو، این قطعنامه را در تاریخی که هنوز مشخص نشده، رسمی کند. از سال ۱۹۸۵ به این‌سو، این بیست‌ودومین بار است که این مجمع، مسئله حقوق بشر در ایران را در دستور کار قرار داده ‌است.

در جریان سرکوب اعتراضات پس از انتخابات دهم ریاست ‌جمهوری در ایران، بیش از چهار هزار نفر بازداشت شدند. محاکمه ۱۴۰ تن از بازداشت‌شدگان، از تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی پخش شده ‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بي خود شنيديد٠ ما كمونيست ها به زور مي گوييم شما با اين رژيم دستتان توي يك كاسه است حتي اگر آنرا محكوم و تحريم و به آن حمله كنيد و ساقطش كنيد ما كمونيستها مي گوييم ديديد ما داريم ساقطش مي كنيم شما ورش داشتين٠ هميشه حق با ماست حتي وقتي ما از اين رژيم ضدامپرياليسم و اصولگرا موسوي حمايت كرديم و روسيه ناز نازي در اين حيات خلوت آفتاب گرفته بود و از اين رژيم آمريكايي انگليسي حمايت و كره شمالي بلا نبرده ما موشك سجيل و ٠٠ ميداد بهش و خزر و نفت و گاز شمال را زديم پشت قباله پوتين بازم تقصير شما امپرياليستاست !

-- comony ، Dec 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)