تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

لغو نشست ۱+۵ درباره برنامه اتمی ایران

نشست گروه ۱+۵ در خصوص برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به درخواست چین لغو شد.

خبرگزاری‌ها به نقل از یک مقام ارشد هسته‌ای که نامش فاش نشده، این خبر را منتشر کرده‌اند.

نشست ایالات متحده، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان قرار بود که روز جمعه هفته جاری در بروکسل یا در حاشیه نشست کپنهاگ برگزار شود.

آسوشیتدپرس به نقل از منبع آگاه خود نوشته است که چین به خاطر مشکلاتی «واقعی» قادر به حضور در این نشست نبوده و قصد به تاخیر انداختن آن را نداشته است

آسوشیتدپرس به نقل از منبع آگاه خود نوشته است که چین به خاطر مشکلاتی «واقعی» قادر به حضور در این نشست نبوده و قصد به تاخیر انداختن آن را نداشته است.

قرار است اعضای گروه ۱+۵ از طریق کنفرانسی تلفنی در این خصوص به مذاکره بنشینند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، تا کنون سه دوره تحریم علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده است. این تحریم‌ها به دلیل ممانعت ایران از توقف غنی‌سازی اورانیوم تصویب شده است.

تهران می‌گوید که برای تولید برق و سوخت رآکتور اتمی خود نیاز به اورانیوم غنی‌شده دارد، اما قدرت‌های غربی نگران جنبه‌های نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی هستند.

اسرائیل امروز دوشنبه از جامعه بین‌الملل خواست که تحریم‌های شدیدتری را در مورد ایران تصویب کنند. این کشور، استفاده از گزینه نظامی علیه ایران را نیز به عنوان راه حل نهایی توقف فعالیت‌های هسته‌ای تهران در صورت امتناع از درخواست‌های شورای امنیت پیشنهاد کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)