تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مرگ ۱۶ پلیس افغان در شبیخون شورشیان

۱۶ پلیس افغان و دو شورشی مسلح در نتیجه دور جدید درگیری‌ها در شمال و جنوب افغانستان جان باختند.

زمری بشری، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که هشت پلیس، بامداد امروز دوشنبه در حمله مخالفین مسلح به پاسگاه پلیس بزرگراه بغلان – قندوز، در شمال کابل جان باختند.

یکی از مهاجمان، به همراه «قاری منصور» فرمانده آنها نیز در این درگیری کشته شده‌اند.

بشری افزود که مهاجمان، برای مدتی، پاسگاه امنیتی بزرگراه را نیز در اختیار داشتند که با اعزام نیروهای کمکی، از محل گریختند.


پلیس افغانستان(عکس‌ها: زمانه)

به گفته سخنگوی وزارت کشور افغانستان، هشت مامور دیگر پلیس این کشور نیز در نتیجه کمین طالبان مسلح در منطقه «پنجاب» ولایت هلمند در جنوب این کشور، جان باختند.

همچنین یک مسئول فرمانداری «گرشک» در شمال ولایت هلمند از زخمی شدن شش مامور پلیس افغان در درگیری با طالبان خبر داد و افزود در این درگیری، به طالبان نیز آسیب رسیده است.

همچنان در سه رویداد جداگانه، شماری از «طالبان مسلح» از سوی اداره امنیت ملی افغانستان و نیروهای مشترک افغان- ناتو، در جنوب و شرق این کشور بازداشت شدند.

«عبدالرزاق» یک فرمانده طالبان با ۹ نفر ازافرادش، زمانی که قصد داشتند پاسگاه امنیتی پلیس مرزی را در منطقه «بابا» در ولایت قندهار مورد حمله قراردهند، بازداشت شدند.


یک «قاچاقچی اسلحه» و گروهی از «شورشیان مسلح» در فرمانداری «پنجوایی» ولایت قندهار نیز در نتیجه عملیات مشترک نظامیان افغان و ناتو، بازداشت شدند.

همزمان با بروز این خشونت‌ها، دریاسالار مایک مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا وارد افغانستان شد.

وی با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها در افغانستان گفت که طالبان در ۱۱ ولایت این کشور «حضور» دارد و باید برای مقابله با این وضعیت، نیازهای افغان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، این کشور برای به وجود آوردن دولت خوب و رفع مشکلات اقتصادی افغانستان تلاش خواهد کرد.

مولن در اظهاراتی تازه، از بین بردن پناهگاه‌های امن القاعده و کشتن رهبران این گروه را به عنوان هدف اصلی راهبرد آمریکا عنوان کرد و گفت تلاش خواهیم کرد در «درازمدت» به این هدف دست یابیم تا مطمئن شویم که افغانستان، دیگر به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل نخواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)