تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

متکی: سه شهروند آمریکایی محاکمه می‌شوند

منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران از محاکمه سه شهروند آمریکایی که در ایران بازداشت هستند، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از آقای متکی نوشته است که این سه آمریکایی با «اهداف مشکوک، ورود غیرقانونی» به ایران داشته‌اند و به زودی از سوی سیستم قضایی محاکمه و احکام قضایی مربوطه در مورد آنها صادر می‌شود.

پیش‌تر نیز عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، اتهام سه آمریکایی بازداشت شده در ایران را «جاسوسی» اعلام کرده بود.

مأموران جمهوری اسلامی نهم مرداد ماه، سارا شاورد، ۳۱ ساله، شون باوئر، ۲۷ ساله، و جاشوا فاتال، ۲۷ ساله را به اتهام ورود غیرقانونی به خاک ایران بازداشت کردند.


AP

این سه آمریکایی در حال بازدید از منطقه گردشگری «احمدآوه» در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی سلیمانیه، از سوی نیروهای امنیتی ایران، بازداشت شدند.

مقام‌های رسمی آمریکا، نمایندگان کنگره ایالات متحده و خانواد‌ه‌های این سه آمریکایی، بارها از مقام‌های ایران درخواست کرده‌اند که آنها را آزاد کنند.

هیلاری کلینتون نیز اندکی پس از اظهارات متکی، اعلام کرد که اتهام سه تبعه آمریکایی «بی‌اساس» است و از مقام‌های جمهوری اسلامی درخواست کرد که آنها را در اسرع وقت آزاد کنند.

ایان کلی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز پیش‌تر اتهام «جاسوسی» برای سه تبعه ایالات متحده را رد کرده است.

کلی گفته که واشینگتن تاکنون به طور رسمی، تائیدیه‌ای مبنی بر «جاسوس» بودن آنها از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی دریافت نکرده است.

وی افزوده که اگر اتهام این سه تبعه آمریکایی به طور رسمی ابلاغ شود، واشینگتن این اقدام را «ناروا» و ضربه‌ای «ویرانگر» برای خانواده‌های آنها تلقی می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)