تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

«دیکتاتوری از مجید توکلی کینه دارد»

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با انتشار بیانیه‌ای، «پوشاندن لباس مبدل» به مجید توکلی، یکی از دانشجویان بازداشتی روز ۱۶ آذر را نشانه «عصبانیت دیکتاتوری» از اظهارات وی دانست.

رسانه‌های وابسته به دولت، روز گذشته با انتشار تصاویری از مجید توکلی ادعا کردند که ماموران امنیتی، وی را در حالی که با «پوشش زنانه» قصد فرار از دانشگاه داشته، دستگیر کرده‌اند.


مجید توکلی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اعلام کرده که این اقدام، نشانه «کینه دیکتاتوری ایران» از سخنان و انتقادات آقای توکلی نسبت به «استبداد» موجود در ایران است.

در این بیانیه آمده است: «اعتراض‌های پرشکوه و گسترده دانشجویان مقاوم ایران در سراسر کشور، آن‌چنان مستبدین فرومایه کشور را گیج کرده است که راهی جز، لباس‌ مبدل بر تن مجید توکلی پیدا نکرده‌اند.»

«اعتراض‌های پرشکوه و گسترده دانشجویان مقاوم ایران در سراسر کشور، آن‌چنان مستبدین فرومایه کشور را گیج کرده است که راهی جز، لباس‌ مبدل بر تن مجید توکلی پیدا نکرده‌اند»

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزوده که مجید توکلی، «افتخار جنبش دانشجویی» است و ایستادگی دانشجویان تا برقراری دموکراسی در ایران، «چه با لباس زنانه و چه با لباس مردانه» همچنان ادامه خواهد داشت.

گزارش‌های دانشجویی حکایت از آن دارد که مجید توکلی، روز ۱۶ آذر در نزدیکی دانشگاه امیر کبیر پس از آنکه از سوی ماموران مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته، دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده که «تک تک دانشجویان امیرکبیر که طی سال‌های گذشته، به شکنجه‌گاه اوین فرستاده شدند، دانشجویانی‌اند که در راه آزادی، آزادی‌شان را قربانی می‌کنند و افتخار دانشگاهیان هستند.»

این انجمن به کسانی که آنها را «جیره‌خواران دولتی» معرفی کرده، هشدار داده است که «هر چه بر آتش خاکسترگونه دانشگاه بدمند، شعله‌ورتر خواهد شد»

این انجمن به کسانی که آنها را «جیره‌خواران دولتی» معرفی کرده، هشدار داده است که «هر چه بر آتش خاکسترگونه دانشگاه بدمند، شعله‌ورتر خواهد شد.»

مجید توکلی ۱۷ بهمن ماه سال ۱۳۸۶ نیز در چهاردهمین سالگرد درگذشت مهندس بازرگان که نیرو‌های امنیتی مانع از برگزاری آن شدند، به همراه سه دانشجوی دیگر بازداشت و پس از ۱۱۵ روز آزاد شد.

توکلی به همراه احمد قصابان و احسان منصوری به خاطر پرونده «جعل نشریات»، پیش از این نیز ۱۵ ماه را در زندان به سر بردند.

اتهام آنها در آن زمان، «تبلیغ علیه نظام، اهانت به مقدسات، نشر اکاذیب و سایر اتهامات» عنوان شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آویز تن توام

خوابم کن.

-- بدون نام ، Dec 9, 2009

یک روز بالاخره خامنه ای با لباس مبدل از کشور میره

-- بدون نام ، Dec 9, 2009

درود بر اين دانشجوي مبارز راه آزادي و دموكراسي واقعي٠ او از انديشه ناب بزرگ مرد آزاده بازرگان كه قرباني اتحاد ارتجاع سرخ و سياه شد بهره ميبرد٠ او همرزم زيد آبادي شرف اهل قلم و مومني مبارز بيماري (كه مثل بعضي ها نيست كه در هتل بيمارستان سرويس كامل مجاني دارند ) است كه كليه اش را دارد براي آزادي ميدهد٠
اين در حاليست كه بعضي ها با دادو هوار ضد امپرياليستي دارند آزاد مي گردند و به اين مبارزان واقعي نيش ميزنند٠

-- sayeh ، Dec 9, 2009

بچه های انجمن اسلامی اشتباه می کنند که با همان نگاه "زشت" جمهوری اسلامی با این موضوع برخورد می کنند. این یکی از بهترین اتفاقات جنبش سبز است. مجید توکلی با این کارش ما مردها را از نگاه تبعیض جنسیتی آزاد کرد. مگر ما سالها از این تبعیض حرف نمی زدیم و نمی زنیم؟ خب حالا فرصتی پیش آمده تا به جای پاسخ دادن به این اتفاق با همان منطق و نگاه جمهوری اسلامی با نگاه و منطق شفاف جنبش سبز به سمتش برویم و با یک حرکت نمادین و پوشیدن روسری در همایش های بعدی چه در داخل و چه در خارج، پاسخ شایسته ایی به جمهوری اسلامی بدهیم.

-- ali ، Dec 9, 2009

مجید توکلی شناخته شده دو بار حبس رفته می آد تو روز روشن میگه آی آقای خامنه ای، بعد چادر سر کنه که چی؟ که نهایتا تا خونه شون نگیرندش؟!! اینها اصلا قاطی کردند! درود بر مجید شجاع ما!

-- رضا ، Dec 9, 2009

دانشجو مي‌ميرد لذت نمي‌پذيرد.

هشدار به دولت كودتا، يك مو از سر دلاور بت شكن كم شود تومار كودتاگران بر باد خواهد رفت. زنده باد مجيد توكلي آزاده ايراني. مجيد براي آزادي ما ايرانيان خود را هزينه كرده است. هيچگاه فراموشت نمي‌كنيم. راهت ادامه دارد و صدها و هزاران و ميليونها مجيد ديگر در پي تو هستند و خواهند بود. با اين حكومت روبه زوال و رهبر لرزانشان لحظه‌اي سازش نخواهيم كرد.

-- سبز سرافراز ، Dec 9, 2009

من افتخار میکنم که هممیهن مجید توکلی هستم. جوانانی همچون او سرمایه ایران هستند. نظام منحوس بداند که هرنوع صدمه ای به مجید توکلی بازتابی خانمان برانداز از طرف جوانان ایران خواهد داشت. آزاد کنید این مرد بزرگ آزادیخواه را.

-- مشت کوبنده ، Dec 9, 2009

روزي ما دوباره کبوترهاي ِمان را پيدا خواهيم کرد
و مهرباني دست ِ زيبائي را خواهد گرفت.
روزي که کم‌ترين سرود
بوسه است
و هر انسان
براي ِ هر انسان
برادري‌ست.
روزي که ديگر درهاي ِ خانه‌شان را نمي‌بندند
قفل
افسانه‌ئی‌ست
و قلب
براي ِ زنده‌گي بس است.
روزي که معناي ِ هر سخن دوست‌داشتن است
تا تو به خاطر ِ آخرين حرف دنبال ِ سخن نگردي.
روزي که..........

-- کاوه ، Dec 9, 2009

مجيدجان تو تبلور شهامت بابك شجاعت ستار خان و بصيرت مهندس بازرگان هستي شجاع باش كه در راه حق مباشي

-- rashin ، Dec 9, 2009

جنبش سبز دهه محرم را به ياد شهدا و زندانيان و مظلوميت آنان و سرور و سالار انسانهاي مقاوم و ظلم ستيز حسين (ع) برگزار مي‌كند. و فرزندان دربندش را رها نمي‌كند. فرصتي تاريخي براي رهايي عاشورا و خاطره حسين (ع) و پيروانش از دست مداحان پول پرست و كم سواد همراه با كودتاچيان است. بايد با استراتژي به سوي اين روزهاي مبارك رفت. و از ظرفيت ظلم ستيزي جنبش نهايت استفاده را كرد. سبز و سياهپوش مي‌كنيم خيابانهاي تهران و شهراهاي ايران در شبها و روزهاي دهه محرم .

زنده باد جنبش سبز ايران پيروان سرور آزادگان

-- حسين ، Dec 9, 2009

Majid jan, rahat ta soghoote in rejime koodeta edameh darad.

-- Sam ، Dec 9, 2009

پدر نظامی، مادر فرمانده»

-- bahram ، Dec 9, 2009

درود بر اين دانشجوي مبارز راه آزادي!

-- ahmad ، Dec 10, 2009

توکلی عزیز حرکتت همچون محمد (ص) که در مقابل بت های ساختگی زمانه خود ایستاد و با شجاعت هرچه تمامتر آنها را شکست و راه خدایی و حق را درپیش گرفت میباشد و آنهم با دست خالی. حق پیروز است و سحر نزدیک

-- صلاحدین ، Dec 10, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)