تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پشتیبانی اوباما از معترضان ایرانی

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده امروز پنج‌شنبه در سخنرانی مراسم دریافت جایزه نوبل صلح خود، از معترضان ایرانی پشتیبانی کرد.

آقای اوباما بامداد امروز برای مراسم دریافت جایزه نوبل صلح به اسلو پایتخت نروژ وارد شد. این مراسم و سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا به طور زنده از تلویزیون‌های جهان پخش شد.


باراک اوباما در سخنرانی خود می‌گوید:
«آمریکا همیشه در کنار آنانی خواهد بود که به دنبال آزادی هستند از جمله ایران، میانمار و زیمبابوه.»

وی افزود:
«ما شاهدانی هستیم بر عزت خاموش اصلاح‌گرانی مانند آنگ سن سوچی، شجاعت آن دسته از اهالی زیمبابوه که با وجود ضرب و شتم رأی خود را به صندوق ریختند، و صدها هزار نفری که با سکوت در خیابان‌های ایران راهپیمایی کردند.»

اوباما: امروز در جایی از این جهان، یک معترض جوان انتظار خشونت حکومتش را دارد ولی این اندازه شجاعت دارد که به راهپیمایی‌اش ادامه می‌دهد

رئیس‌جمهوری ایالات متحده ادامه داد:
«این نشان می‌دهد که رهبران این دولت‌ها بیش از آن‌که از قدرت دیگر ملت‌ها بترسند از آرزوهای مردم خود می‌ترسند.»

وی افزود:
«و این مسئولیت همه مردم آزاد و ملت‌های آزاد است که به این جنبش‌ها بگویند امید و تاریخ در کنار شما و با شماست.»

وی در بخشی دیگر از نطق خود گفت:
«در همین لحظه در جایی از جهان سربازی با وحود این‌که می‌بیند با قوای بزرگ‌تری روبه‌رو است با این حال به خاطر حفاظت از صلح پایداری می‌کند، امروز در جایی از این جهان، یک معترض جوان انتظار خشونت حکومتش را دارد ولی این اندازه شجاعت دارد که به راهپیمایی‌اش ادامه می‌دهد. امروز در جایی، مادری که با فقر طاقت‌فرسایی روبه‌روست وقت می‌گذارد تا به کودکش که فکر می‌کند دنیای بی‌رحم هنوز جایی برای رؤیاهای او دارد درس بدهد.»

وی افزود: «بیایید از آن‌ها الگو بگیریم.»

«رهبران این دولت‌ها بیش از آن‌که از قدرت دیگر ملت‌ها بترسند از آرزوهای مردم خود می‌ترسند»

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به جنگ‌های مذهبی گفت:
«جنگ مقدس هیچ‌گاه نمی‌تواند جنگ موجهی باشد، چرا که وقتی شما براستی باور کرده‌اید که در حال اجرای خواست الهی هستید دیگر مهاری ندارید. دیگر نیازی به رحم به مادران آبستن یا مددکاران پزشکی یا حتی افراد هم‌دین خود نمی بینید.»

باراک اوباما در پی اعلام اهدای جایزه به او در ماه اکتبر، گفت آن را به عنوان دعوتی از همه ملت‌ها برای رویارویی با چالش های مشترک سده بیست و یکم قبول خواهد کرد.

شیوه برخورد با رژیم‌های قانون‌شکن
آقای اوباما در بخش دیگری از این سخنرانی گفت:

«نخست، در برخورد با آن کشورهایی که قانون و مقررات را می‌شکنند به باور من ما باید در کنار خشونت، گزینه‌هایی را نیز به‌کار ببریم که به اندازه کافی سخت باشند تا بتوانند باعث تغییر رفتار بشوند. زیرا اگر ما خواستار صلح ماندگار هستیم حرف‌های جامعه جهانی باید ارزش داشته‌باشند. آن رژیم‌هایی که قانون را می‌شکنند باید پاسخگو باشند. تحریم‌ها باید تاوانی واقعی از آن‌ها بگیرد. آشتی‌ناپذیری را باید با فشار بیشتر پاسخ داد و اعمال چنین فشاری تنها زمانی میسر است که دنیا به طور یگانه از خود همبستگی نشان دهد.»

«هیچ رژیم سرکوبگری نمی‌تواند پا به مسیر جدیدی بگذارد مگر این‌که درب بازی برای انتخاب به رویش گشوده شود»

با این حال آقای اولاما در ادامه نطق خود گفت:
«بگذارید این را نیز بگویم: گسترش حقوق بشر را نمی‌توان تنها با هشدار و اندرز به ثمر رساند. گاه باید این کار را با دیپلماسی طاقت‌فرسا همراه کرد. می‌دانم تعامل با رژیم‌های سرکوبگر آن حس پاک خشم بر این رژیم‌ها را در خود ندارد اما این را نیز می‌دانم که تحریم بدون تعامل، و محکوم کردن بدون بحث می‌تواند فقط به ادامه وضع وخیم موجود بینجامد.»

وی افزود:
«هیچ رژیم سرکوبگری نمی‌تواند پا به مسیر جدیدی بگذارد مگر این‌که درب بازی برای انتخاب به رویش گشوده شود.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هر که می گوید نان و پنیر ...
تو یک نوکر و برده سیاه صهیونیسم لازم نیست از یک مشت مزدور که بوسیله خود وضع کرده ای طرفداری کنی. همه مردم افغانستان طبق گفته دیوید رود ژورنالیستی که اخیرا از دست طالبان فرار کرد بر عکس تو - زیرا دسترسی بخود تو ندارند - تف می اندازند و برای نابودی او بعنوان یک جنایتکار توسری خور صهیونیسم تلاش می کنند. فکر می کنی حرف های پوچ یک برده سیاه صهیونیسم که با کشتن کودکان روزانه تف مردم افغانستان را برای خود و آمریکا خریده است چقدر ارزش داشته باشد. خفه شوید.

-- بدون نام ، Dec 10, 2009

اوباما قبلا ثابت کرده در کنار هیچکس نیست.
اظهارات او فقط عوام فریبی است . او فقط طرفدار حقوق سرمایه داران آمریکایی است نه سبزهای ایران .
حمایت ضمنی او از جنبش برای آنست که در هنگام ضرورت ، از مردم به عنوان ابزار فشار بر حکومت و گرفتن امتیاز استفاده کند. همان چیزی که همه سازمانها و کشورهای دیگر به دنبال آن هستند.
اما ملت ایران آینده اش را خودش خواهد ساخت و پیروزی فقط بستگی به میزان آگاهی مردم دارد. هرچه زودتر همه آگاه شوند. زودتر پیروز خواهیم شد.

-- نکته بین ، Dec 10, 2009

THIS MAN IS A STAR IN MY EYES

-- بدون نام ، Dec 10, 2009

The world tells you shut up war crimial and a petty slave of zionsim who bow to the ground in front of a terrorist who is responsible for thousand of shi'ite deaths. All Aghani people including mothers spit at you ...

-- بدون نام ، Dec 10, 2009

تا کی اوباما و مقامهای الکلی آمریکا نقش پدر مستبد را برای دنیا و به ویژه ایران بازی خواهند کرد؟ بروند کشک خود را در افغانستان و عراق بسابند. گوانتانامو را جمع کنند و جنایتهای وحشیانه خود را در زندانهای عراق پاسخگو باشند. ایران مال ایرانی است این قدر اوباما و اروپاییها علیه ایران داد نکشند که به فرموده قرآن مجید: و انکروا الاصوات صوت الحمار! ایمیل من واقعی است.می توانید تماس بگیرید.در ضمن آدرس وبلاگم:
www.as-haidari.blogfa.com

-- حیدری ، Dec 10, 2009

جناب حیدری، با کمال احترام، شما برو تو همون رجانیوز کامنت بذار. اینجا واقعاً به نظر امثال شما نیازی نیست. گوشمون از حرفهای شما پر پره.

اگرچه حرفهاتون در مورد آمریکا تقریباً درسته، اما یه کم هم به طرف خودتون نگاه کنید ببینید چه بلایی داره سر مردم میاد.
درسته دول حاکم خودشون حقوق بشر رو نقض میکنن، اما اگر بخواهیم روی کمک کسی توی دنیا برای حمایت از مردم زجرکشیده ایران حساب کنیم، همین دولتها هستند. حتی کمک نمیخواهیم، فقط تنها چیزی که میخواهیم حمایت نکردن از این حکومت دیکتاتوری بنیادگراست.

-- بهرام ، Dec 10, 2009

همه ی آن کسانی که به اوباما فحش هم می دهند، پنهانی حسادتی عمیق نسبت به این مرد بزرگ دارند! از این آقایانی که یا چپند و یا طرفدار امام زمانی که فتوای ازاله ی بکارت و تجاوز با باتوم و آلات نحسیه ی جنسیه صادر می کند هستند باید پرسید که شما لطفا دیکته کنید که اوباما چه بگوید! هان چه بگوید که شما را خوش بیاید؟؟
اوباما با اینکه در یکی از بحرانی ترین دوره های تاریخ جهان رییس جمهور آمریکا شد، با اینهمه یکی از سرآمدان بشریت امروز است! اگر نیست بگویید چه کسی هست! خامنه ای ...؟ خمینی خونخوار، نظام سراسر دزدی و تقلب و شکنجه و تجاوز عدل علی؟ صدام؟ ملاعمر؟ آریل شارون؟ سپاه پاسداران؟ استالین؟ بسیج؟ گشتاپو؟ بیت رهبری؟ هیتلر ؟ فرماندهان سپاه؟ کا گ ب؟ روحانیت شیعه؟ ارتش اسراییل؟ طلبه های قم و مشهد؟ کدام بهترند؟ اوباما؟ یا هرکدام اینها؟ شاید علی که خون شرابش بود و در یک نیمه روز هزار نفر را سر برید! سربرید! هزار نفر را سر برید! آری سر هزار نفر را یکی یکی برید و خون سر و روی مبارکش را گرفته بود! آری شیعیان علی که این روزها عیدش را گرامی می دارید! علی شما یکی از قصی القلب ترین انسانهایی ست که تا کنون بشریت بخود دیده است!
سلام بر اوباما، با همه ی معایبش!

-- بدون نام ، Dec 10, 2009

another reason that he is different from the other presidents and is so popular

-- Mehran ، Dec 10, 2009

dostane jonbeshe sabz bayad az khandane matalebe aghaye obama befahmand ke baraye obama mobarezate ejtemaei va adalatkhahi barabar ast ba amale yek sarbaze adamkoshe estemargaran.ishan ya hanooz farghe yek enghelabi modafe hoghooghe ensani ra ba yek mozdoor tashkhis nadadehand va ya bezabane estemargaran sokhan gofte va havadarane sabzpoosh ra ham sarbaze estemargaran be hesab miavarand.albate ishan hagh darand ke ingooneh feke konand, choon bazi az rahbarane jonbeshe sabz jaye tardid baraye aghaye barak obama nagozashtehand
mansourpirykhangha@t-online.de

-- mansour piry khanghah ، Dec 10, 2009

جناب حیدری- از این تفکرات تاثیر گرفته از احمدی نژاد و جمهوری اسلامی شما ممنونیم. اما مثل اینکه متوجه نیستید یا نمی خواهید باشید -این جنگها را اوباما شروع نکرد. در ضمن فکر کنم مقامات الکلی آمریکا خیلی بیشتر از مقامات تریاکی و .... ایرانی به امور مملکت خود وقوف داشته باشند؟؟

-- بدون نام ، Dec 10, 2009

Obama, Thanks! But you once showed us you will sacrifice iranian people for profits
now, your words just help iranian government and khamenei to higher stress on iranian people, since they call our green movement is an american move

-- بدون نام ، Dec 10, 2009

به حبدری: این قرآنتان چقدر پر از فحش و تنفره. بی خود نیست شماها این طوری شدید. اوباما راست می گه در مورد خطر دین.

-- صفدری ، Dec 10, 2009

Viva Obama

-- Hosein ، Dec 10, 2009

I wonder why they didn't give this peize to khamenei the messenger of God ?
If Iran belongs to iranians, be sure it does not belog to mullahs,
Iran belongs to us who ware for its culture and progress.
If a slave won this prize why you my brothers did not win? you do also good things for humanity : Rapr, torture, violence and crimes in the Name Allah.
When you han a youth Where's your allah? You decide in place of God!

-- l ، Dec 10, 2009

I'm so sorry for the people that use those nasty and racist
words...those are the people that holding the country by the force and suppression and torturing and executing people and putting the students and reporters in the jail ...

-- kia ، Dec 10, 2009

اقای بی نام چقدر بد دهنی. این ادبیات خود را در جمهوری اسلامی اموخته ای؟ .... اوباما مسنول این جریانات نبوده. حالا برو و بوی کثافت رژیم اخوندی را نفس بکش و کلمات انها را تهوع کن. مرگ بر دیکتاتور.

-- حمید ، Dec 10, 2009

دوستان، وقتی قلب های مان از نفرت پر شود دیگر بازگشت به جاده انسانیت به سادگی برایمان امکان پذیر نخواهد بود.

-- بدون نام ، Dec 10, 2009

Admin please remove some of the derogatory comments on this page. you are supposed to protect freedom of speech ;however, name calling and using abusive language does not meet that category.
thank you.

-- Sam ، Dec 10, 2009

من روی اوبا ما حساب نمی کنم ولی اگه هیچ حرفی هم درطرفداری ایرانیها نمیزد که بدتر بود
اما موندم همیشه جایزه نوبل برای یک کاریزرگی میدن اوباما چی کارکرده که جایزه گرفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

-- بدون نام ، Dec 10, 2009

همين بس که گفتی سياه و برده.يعنی که تو نژاد پرست و فاقد درک از شرايط اين دنيا هستی.کدام حکومتی را سراغ داری به روی مردم بی دفاع شليک کند. سراغ نداری ولی من دارم 31 سال است جمهوری اسلامی از ما ايرانيان می کشد .

-- رضا ، Dec 10, 2009

من از روش های زمانه سر در نمی آورم، کامنت های انتقادی که هیچ توهینی در آن ها نیست سانسور می شوند و آن گاه نظری که دارای گرایشات نژادپرستانه و از لفظ "برده داری" استفاده می کند را انتشار می دهند! یا سانسور رو بذارید کنار، اگر هم می خواهید سانسور کنید حداقل درست سانسور کنید که یک جمله ی توهینی و نژاد پرستانه در این جا نقش نشود!

---------------------------------
مخاطب گرامی، کامنت‌هایی که در آن‌ها توهینی نیست همیشه منتشر می‌شوند. در کامنت‌های انتقادی به مسئولان سیاسی دشنام‌های رکیک نقطه‌چین می‌شوند ولی اظهارات تند و انتقادی دیگر باقی می‌مانند. در کامنت‌هایی که مخاطبش افراد عادی غیرمسئول یا مخاطبان و کامنت‌گذاران دیگر باشند هرگونه توهین و حمله شخصی حذف می‌گردد. زمانه

-- سینا ، Dec 11, 2009

اوباما به دنبال منافع ملی کشورش است که باید باشد .خدا پدر ومادرش رو هم بیامرزه که حرف حساب هم کم نمی زنه.
اگر مثل سران ما فقط چرند می گفت خوب بود ؟

زنده باد جنبش سبز ,پاینده ایران

-- مجید ، Dec 11, 2009

با سلام....
از رادیو زمانه که برای بی طرفی و ازادگی اش بسی ارزش قائلم ،تعجب می کنم که نظر نژاد پرستانه ای را درج می کنند که انسان آزاده ای را سیاه و برده می خواند ..... وقتی به این قبیل افراد بر می خورم من به جایشان شرمسار می شوم البته بگذریم که به طور خاص ما فارسها سابقه ای نسبتا طولانی در سرکوب و تحقیر خلقهای غیر از خود داریم ...از هموطنان خود هم در این مهم!!! نمی گذریم (ترک و لر و گیلکی و و و )اززحمتکشان و رنجدیده گان محرومِ و آوارهً افغان که حتی هم کیش ،همزبان وهم فرهنگ ما هستند چه رسد به بیگانه ای که آئینش .... زبانش و رنگ پوستش !!!!!!!!!!! هم با ما تفاوت دارد !!!!!!!آخر برای این دسته از آدمها رنگ سیاه رنگ بردگی است. به اینگونه میشود فهمیدکه این شیوه نظر دادن تا چه حد در چهارچوبی دموکراتیک و سراپا تسامح( Tolérance) میگنجد!!! و حال: تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
آقای اوباما که در هزارتوی( Labyrinth) مشکلات و کارشکنیهایِ راستها که به حمایت کارتلها و تراستهای بین المللی مسلحند ؛ زمامدار امور شده است تا به امروز در هر جهت تلاشها وتحمل زیادی نشان داده و آن هایی که سکان را به دست او سپردند از عمق این گنداب به خوبی خبر داشتند . شرط عقل این است که همصدایشان نشویم.....
سبز باشید...باران از آلمان

-- baran ، Dec 11, 2009

سفر اخیر احمدی نژاد به برزیل با انعکاس گسترده اخبار تظاهرات علیه حضور احمدی نژاد در برزیل، میان فعالین جنبش مردمی ایران همراه بود. آن چه در خبرها و تصاویر مخابره شده از آمریکای جنوبی مشهود می نمود ماهیت تظاهرات و تظاهرکنندگان برزیلی و بر خلاف میل برخی انعکاس دهندگان این اخبار، عدم وجود رابطه این اعتراضات با وضعیت داخلی امروز ایران است. اعتراضات برزیلی ها از سوی دو تشکل عمده همجنسگرایان و یهودیان در اعتراض به سخنان و طرز فکر احمدی نژاد در باره این دو گروه سازمان داده شده بود و نشانی از حساسیت برزیلی تبارهای معترض نسبت به آنچه در داخل ایران در شرف وقوع است دیده نمی شد. در مقابل بخشی از افکار عمومی در برزیل قطعا با توجه به سرمایه گذاری عمده جمهوری اسلامی در آمریکای جنوبی از یکسو و سویه ضد آمریکایی احمدی نژاد از سوی دیگر از حضور و ابراز وجود احمدی نژاد استقبال می کنند. وضعیت در سایر کشورهای آمریکای جنوبی نظیر بولیوی، اکوادور و ونزوئلا نیز کم و بیش مشابه برزیل است.

-- rousi ، Dec 11, 2009

در مورد نظر دوستی که اقای اوباما را سیاه خطاب کرد بگم شما اقای اوباما رو نصیحت میکنید اما خودتون از در نژاد پرستی وارد میشید من دکترای علوم سیاسی هستم دانشجوی دکترا.اقای اوباما کاملا هوشمندانه داره رفتار میکنه من هم عضو جنبش سبز هستم.پس اجازه بدید هر کی کاره خودشو انجام بده

-- م ، Dec 11, 2009

حیدری جان با واژه سیاه و برده که بکار بردی دیدم نهانت بوی ولایت می دهد، بوی خود امام زمان عج ، بوی دهان پیامبر اکرم! مرسی به زمانه که با کمال شجاعت حرف ترا پخش می کند ولی اگر من بگویم بالای ... رهبری و یا امام زمان یک نفر نشسته را منتشر نمی کند! سخن سخیف بدتر از فحش ترا منتشر می کند ولی مدیحه ی مرا در رسای آزادی منتشر نمی کند!

-- لطف الله خان از قزوین ، Dec 11, 2009

باران جان کم لطفی نکن، همین توی این صفحه حالا یه کسی عر و تیزی کرده صد تا ایرانی پارسی گو، عربی گوی و لر زبان و تبریزی مرام او را زیر آخ تف له اش کرده اند، حالا تو فوری این بابا را با شوخی ها یی که در هر مملکتی هست و مثلا توی فیلمها دیده ام که ایتالیایی ها هم با سیسیلی ها شوخی می کنند، و در اروپا و آمریکا هم همین طور تو این بابا بسیجی را که هموطنان خودش را مورد تجاوز قرار می دهد را مثل ممثل ایرانیت ندان! و بنده فدای سر همتان
در ضمن زمانه ... مرا برداشته و سه نقطه جایش گذاشته، شما آنرا سرجایش بگذارید!
از قزوین لطف الله خان

-- از قزوین لطف الله خان ، Dec 11, 2009

بله ما ميدانيم توده اي فدايي به اين رژيم كمك كردند وآنرا سر تا پا روسي كردند٠آتش تهيه ريختند٠ خط دادند توسط عوامل اسلام خط امامي وحالا كه ديدند بوش رفت و اوباما آمد توسط همان عناصر خط امامي خاتمي و نوري و كروبي را كه ممكن بود بااوباما كنار بيايند فرستادند خانه و اين موسوي روس محور را به بهانه اينكه سپاه عليه او كودتا نمي كند زورچپان كردند به اصلاح طلبان مستاصل كه مي خواستند بهر قيمت پيروز شوند حتي بابوسه بر بارگاه رفسنجاني٠
آنها موفق شدند با ترساندن خامنه اي (كه مغزش يك بعدي عليه آمريكا ست شده را عليه تلاش فرصت طلبانه احمدي نژاد براي نزديكي به آمريكا كه به ضرر رژيم و به نفع مردم است ) بشورانند٠ اوباما حالا مجبور است تحريم كند ٠ چين و روسيه نمي گذارند تحريم موفق شود٠ پس جنگ اجتناب ناپذير است ٠ همين توده اي فدايي آنوقت عليه آمريكا تبليغ مي كنند٠ تمام اين بلواها در اتاق فكر روسيه تنظيم ميشود٠
حزب توده عليه همه و با روسيه

-- shima ، Dec 12, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)