تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
محمود احمدی‌نژاد:

«دولت‌های دروغگو، توسعه‌یافته معرفی می‌شوند»

محمود احمدی‌نژاد می‌گوید در عرصه جهانی، هر دولتی که «دروغگوتر و مکارتر» باشد، «توسعه‌یافته» معرفی می‌شود.

آقای احمدی‌نژاد که امروز چهارشنبه در همایش ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد سخنرانی می‌کرد، گفت که نحوه مناسبات انسان‌ها در غرب، منجر به افزایش «فساد» اجتماعی و اقتصادی شده است.

به گفته احمدی‌نژاد، نظام اداری بسیاری از کشور‌ها که خاصیت آن ایجاد «فساد» است، از سوی قدرت‌های «زورگوی» غربی، «تحمیل» شده است.


به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، وی افزوده که ایران باید برای مبارزه با فساد در جهان، الگو ارائه دهد.

محمود احمدی‌نژاد که دولتش از سوی معترضان به نتیجه انتخابات، «نامشروع» اعلام شده است، از منتقدان سرسخت غرب به شمار می‌رود.

احمدی‌نژاد، غرب را متهم کرده که «به کشورهای مختلف فشار وارد می‌کنند تا فسادهای جهانی خودشان، پنهان بماند»

وی بار‌ها در سخنرانی‌های خود از «فروپاشی» قریب‌الوقوع نظام اقتصادی و فرهنگی غرب خبر داده و از هوادارانش خواسته که خود را برای اداره جهان آماده کنند.

احمدی‌نژاد معتقد است که دولتش باید خود را همزمان برای اداره کشور و جهان آماده کند. این اظهارات وی با انتقاد‌های گسترده مخالفان و منتقدان داخلی روبرو شده است.

وی در تازه‌ترین اظهارات خود، غرب را متهم کرده که «به کشورهای مختلف فشار وارد می‌کنند تا فسادهای جهانی خودشان، پنهان بماند.»

اظهارات احمدی‌نژاد پس از آنکه سازمان شفافیت بین‌الملل، ایران را در زمینه فساد دولتی در میان ۱۸۰ کشور جهان در رتبه ۱۶۸ قرار دارد، ایراد می‌شود

اظهارات احمدی‌نژاد پس از آنکه سازمان شفافیت بین‌الملل، ایران را در زمینه فساد دولتی در میان ۱۸۰ کشور جهان در رتبه ۱۶۸ قرار دارد، ایراد می‌شود.

این سازمان در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است، تنها هفت کشور جهان هستند که فساد دولتی آنها نسبت به ایران در وضعیت بد‌تری قرار دارد.

گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل، هر ساله براساس سنجش میزان فساد، اختلاس، رشوه‌گیری، خرید و فروش پست‌های دولتی در میان مقام‌های دولتی و سیاستمداران کشور‌ها تهیه و منتشر می‌شود.

در گزارش سال ۲۰۰۹ این سازمان، نیوزلند به خاطر مبارزه همه‌جانبه با فساد اداری در رتبه نخست قرار دارد و سومالی به عنوان فاسدترین کشور در رتبه ۱۸۰ قرار گرفته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

احمدی‌نژاد معتقد است که دولتش باید خود را همزمان برای اداره کشور و جهان آماده کند.حکایت موشی ست که تو سوراخ نمیرفت یک جارو هم بدمش می بست! اقا تو در دیوانه خانه زندگی نمیکنی که مثل دایی جان ناپلون اینقدر چرت وچولامیفرمایی! اخه ادم تو نه مشروعیت ونه لیاقت حکومت ایران و نداری حالا خیال حکومت دنیا بسرت زده! مالخولیایی هم بودی ما نمیدونستیم! اگر دون کیشوت زنده بود بتو احسنت میگفت !
موسی

-- بدون نام ، Dec 9, 2009

وقتی در مقابل قاتلان و متجاوزان و دروغگوهایی اینچنانی هستیم چه میتوان گفت؟ دیگر ان روزی که ارزوی میلیونها ایرانی و ازادیخواه است دور نیست. در دادگاههای ملی و مردمی تک تک این جاهلان را محاکمه خواهیم کرد

-- NAM ، Dec 9, 2009

حکایت ردای سلطان است . سلطان برهنه و کس را جرات گفتن نیست .......!!!!!!!!

-- بدون نام ، Dec 9, 2009

پس شما باید توسعه یافته ترین دولت جهان باشید؟‌چرا از همه عقب مانده ترید؟؟؟!!!!!!!!

-- بدون نام ، Dec 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)