تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«تغییر» راهبرد‌های آمریکا در قبال ایران

ایان کلی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از «تغییر تدریجی» راهبردهای واشینگتن به «مسیر فشار‌ها» بر ایران خبر داده است.

علت تغییر این راهبرد آمریکا، شکست مذاکرات ایران و آژانس در مبادله سوخت اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای کلی روز گذشته جمعه گفته است که ویلیام برنز، معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا به منظور جلب همکاری چین درباره افزایش فشار‌ها بر ایران، هفته آینده عازم پکن خواهد شد.


ویلیام برنز، معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا(AFP)

قرار است برنز، در این سفر، مذاکرات اخیر میان باراک اوباما و هوجین تاو، روسای جمهوری ایالات متحده و چین در خصوص فعالیت‌های اتمی ایران را پیگیری کند.

کلی همچنین از صدور قطعنامه اتحادیه اروپا علیه برنامه‌ هسته‌ای ایران خبر داده است. به گفته وی، فعالیت‌های اتمی تهران نیز در اجلاس شورای اروپا که دهم و یازدهم دسامبر در بروکسل برگزار می‌شود، بررسی خواهد شد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، آقای برنز قرار است به منظور «مشورت‌های استراتژیک» به اندونزی هم سفر کند.

وی افزوده که اندونزی به عنوان یک کشور بزرگ اسلامی، برای آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار است.

ویلیام برنز، معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا به منظور جلب همکاری چین درباره افزایش فشار‌ها بر ایران، هفته آینده عازم پکن خواهد شد

کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد که ایران برای جلوگیری از افزایش تحریم‌ها تا آخر سال جاری میلادی مهلت دارد تا به درخواست‌های بین‌المللی پاسخ دهد.

گزارش دیگری به نقل از آسوشیتدپرس حاکی است که ایالات متحده در سال جاری میلادی، تلاش‌ها برای تصویب دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران از سوی شورای امنیت را آغاز خواهد کرد.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام رسمی که نخواسته نامش فاش شود، افزوده که هدف احتمالی این تحریم‌ها «صنعت نفتب ایران خواهد بود.

با این حال محتوای این «بسته تحریمی» پیشنهادی به شورای امنیت، هنوز مشخص نیست.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مشكل مردم ايران اين است كه هم خر را مي خوان و هم خرما را٠ در اصل نميدانند چي مي خوان و از كي بايد بخوان و خودشان چقدر بايد سرمايه بگذارند٠خوب وقتي مي گيم آمريكا حمله نكنه ٠ مذاكره نكنه٠ تحريم نكنه٠ از جنبش سبز حمايت بكنه٠ بايد مشخص كنيم كه چه بايد بكنه؟همين حرفي موافق ما باشه و مخالف احمدي نژاد؟احمدي نژاد را ترور كنه ؟ يك موشك بزنه وسط مقر سپاه؟ خوب اگر چيزي نشد چي ؟ دوتاي ديگه رو بكشه ؟ يك موشك ديگه هم بزنه پاستور؟ اگه نشد چي ؟
هر حركتي بكنه نهايتا به حمله نظامي منتهي ميشه٠ اول مذاكره است دوم تحر يمه و بعد ضربه نظامي و نهايتا جنگ٠ شوخي هم نداره٠ جنبش سبز و توده اي فدايي خامنه اي را كه تمام ذهنش را توطئه دشمن پر كرده ترساندند از نزديك شدن احمدي نژاد به آمريكا٠ خوب آنها هم كه تحويل اورانيوم راپذيرفته بودند از ترس متهم شدن به سازش و سوئ استفآدده جنبش سبز زدند زيرش٠ حالآ تحريم اجتناب ناپذيره٠ بعد روسيه و چين مدتي دو تيغه بازي مي كنند٠ تحريم نتيجه نميده٠ خوب بايد ضربه بزنن ٠ سپاه منتظر همين است٠ ضربه مقابل به هر شكلي٠ بعد جنگ ميشه٠
توده اي و چپ روسي به آرزوشون كه متنفر كردن مردم ايران از آمريكاست ميرسن ٠
ايران اما ديگر روي آزادي و دموكراسي را نخواهد ديد ٠ درست به همان شكلي كه بعد از اشغال خائنانه سفارت آمريكا ما از دولت بازرگان سقوط آزاد كرديم تا به دولت احمدي نژاد و تا كنون جنگ بود و عوامفريبي و ديكتاتوري ٠
يك بابايي اونوقت اون وسطها مدعي شده بود اگر دموكراسي باشه چپها راي ميارن به اين نيمچه دموكراتهاي مذهبي احتياجي نيست٠ كلي فرض غلط توي اين گزاره است و يك غيب گويي خودپسندانه شبيه احمدي نژاد :
كي گفته چپ بايد از راي گيري (مقوله بورژوازي و كارناوال سرمايه داري )
به قدرت برسه؟ پس ديكتاتوري پرولتاريا چي ؟
كي گفته فقط مذهبيها نيمچه دموكراتند؟
كي گفته مردم ايران كه عشق غرب دارند و الان با الهام از فرهنگ غرب و ماهواره و اينترنت ومهاجرت به كشورهاي غربي(حتي توده اي فدايي ها به غرب آمده اند ) با رژيم ضد غربي ومتحد شرق و الگوي سياسي شبه استالينيستي دست به يقه اند به يك حكومت چپ ضد مالكيت خصوصي و ارزشهاي غربي راي ميدهند كه در جزئي ترين امور اقتصادي و سياسي و فرهنگي و نظام ارزشي آنها دخالت كند مثل همين اسلاميست ها؟
اگرمنظورتان يك چپ كمرنگ ليبرال است كه ديگر چرا چپ ؟ ليبرال كه تكليفش روشنترست
اگر چپ به راي گيري معتقد بود كه با مذهب ارتجاعي عليه مصدق و بازرگان و بني صدر همدست نمي شد؟

-- syrus ، Dec 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)