تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ارشاد به چهار روزنامه تذکر کتبی داد

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، به چهار روزنامه در خصوص انتشار مطالب «تفرقه‌ انگیز» تذکر کتبی داده است.

به گزارش امروز شنبه خبرگزاری‌ها، اسرار، آفتاب یزد، حیات نو و اعتماد، روزنامه‌هایی هستند که از وزارت ارشاد تذکر کتبی گرفته‌اند.

این روزنامه‌ها از رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان هستند که در پنج ماه گذشته، برخی از رسانه‌های آنها توقیف یا فیلتر شده‌اند.


معاونت مطبوعاتی ارشاد در اطلاعیه خود، علت تذکر به این روزنامه‌ها را انتشار «مطالب» و انتخاب «تیتر‌هایی» که «مغایر با حفظ وحدت میان مسئولان و مردم» بوده، اعلام کرده است.

در این اطلاعیه آمده که «روزنامه‌های یاد شده، با انتخاب تیتر و مطالب در صفحه اول و دوم به گونه‌ای اقدام کرده که شائبه القای تفرقه و بزرگ‌نمایی اختلافات میان مسئولان را در خوانندگان ایجاد می‌کند.»

معاونت مطبوعاتی ارشاد، علت تذکر به این روزنامه‌ها را انتشار «مطالب» و انتخاب «تیتر‌هایی» که «مغایر با حفظ وحدت میان مسئولان و مردم» بوده، اعلام کرده است

در تیتر صفحه اول و گزارش‌های تهیه شده این روزنامه‌ها به موضوع سخنان اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامه‌ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی‌ پرداخته شده است.

معاونت مطبوعاتی از رسانه‌ها خواسته که از انتشار مطالبی که ذهنیت جامعه و افکار عمومی را نسبت به برخی «اختلاف سلیقه‌های میان مسئولان، مشوش می‌کند»، خودداری کنند.

در ایران پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، فشار‌ها بر رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران افزایش یافته است.

معاونت مطبوعاتی از رسانه‌ها خواسته که از انتشار مطالبی که ذهنیت جامعه و افکار عمومی را نسبت به برخی «اختلاف سلیقه‌های میان مسئولان، مشوش می‌کند»، خودداری کنند

اعتماد ملی، کلمه سبز، تحلیل روز، صدای عدالت و آرمان از جمله روزنامه‌های توقیف شده در این مدت هستند.

سازمان گزارشگران بدون مرز نیز اعلام کرده که در ایران ده‌ها روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس در این مدت بازداشت شده و بیش از ۷۰ روزنامه‌نگار نیز مجبور به ترک کشور شده‌اند.

براساس گزارش همین سازمان، ایران در زمینه آزادی بیان و مطبوعات در بین ۱۷۵ کشور جهان در رده ۱۷۲ قرار دارد.

سازمان گزارشگران بدون مرز با انتقاد از وضعیت موجود، خواستار پایان دادن به اعمال محدودیت‌ها علیه رسانه‌ها در ایران شده است.

از ایران به عنوان بزرگ‌ترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان نام برده می‌شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ميدونيد اين تذكر براي چيه...؟
براي 16 آذر.......
آخه هميشه...هم براي نمازجمعه هاشمي - هم روز قدس - هم 13 آبان اين روزنامه ها يكي دو روز قبل تيتر بزرگ ميزدن....كه مثلا كروبي (يا خاتمي يا...كلا اصلاح طلبا) مردم رو به راهپيمايي دعوت كرده اند يا بمشاركت فراخوندن....تيتر خلاف واقع يا ساختارشكنانه اي هم نبود...چون رسم هستش كه هرسال تو اين مراسم شركت كنن...اما جالبه اين نوع تيتر زني هاي دسته جمعي روزنامه هاي اصلاحي، شور خاصي رو يكي دو روز مونده به تظاهراتها ميداد

-- بدون نام ، Dec 6, 2009

آقای معاونت مطبوعاتی یکی از همان آفایانی نیست که با چماق در سال 1982 به خوابگاه دانشجویان در شهر ماینس آلمان حمله کرد؟ و ...حالا فرم چماقش عوض شده !! 28 سال گذشت حالا معاون وزیر ! 28 سال دیگر سر قبرش چه خواهند نوشت؟
16 آذر هم فراموش نمیشود!

-- نادر ، Dec 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)