تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بهزاد نبوی به زندان اوین منتقل شد

بهزاد نبوی، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که با وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی به مدت ۱۰ روز از زندان مرخص شده بود، باردیگر به زندان اوین بازگشت و از آنجا به بیمارستان منتقل شد.

وب‌سایت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی گزارش کرد که آقای نبوی امروز شنبه، پس از مراجعه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و با دستور رئيس دادگاه‌های انقلاب تهران به زندان اوین منتقل شده است.


دیدار میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با نبوی در بیمارستان

صالح نیکبخت، وکیل مدافع آقای نبوی نیز با تائید این خبر اعلام کرد که موکلش پس از انتقال به زندان اوین به علت وخامت اوضاع جسمی به بیمارستان خاتم‌الانبیاء متعلق به سپاه پاسداران منتقل شده است.

آن‌طور که این رسانه‌ها گزارش کرده‌اند، مقام‌های قضایی به نبوی گفته‌اند که در دوره مرخصی با افرادی غیر از بستگان خود دیدار کرده و در جریان این دیدار‌ها «به غير از احوال‌پرسی، مسائل ديگری» بيان كرده است.


خاتمی به دیدار بهزاد نبوی رفت

بهزاد نبوی که از بیماری قلبی رنج می‌برد، در حوادث پس از انتخابات دستگیر و مدتی در بیمارستان متعلق به سپاه پاسداران تحت‌نظر ماموران امنیتی بستری بود.

نبوی قرار است در آینده‌ای نزدیک تحت عمل جراحی قرار بگیرد و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نسبت به نگهداری دوباره وی در زندان نگران هستند.


پروین فهیمی، مادر سهراب اعرابی نیز به دیدار نبوی رفت

بهزاد نبوی از سوی دادگاه انقلاب به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است. پنج سال از محکومیت نبوی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و یک سال دیگر آن به اتهام «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

در دوران مرخصی این عضو ارشد سازمان مجاهدین، بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی با وی دیدار و گفتگو کردند که گزارش‌ها و تصاویر متعددی از این دیدار‌ها در اینترنت منتشر شده است.

محمد خاتمی، مهدی کروبی، غلامحسین کرباسچی، محمدعلی ابطحی و برخی از فعالان سیاسی و مدنی از جمله افرادی بودند که طی ۱۰ روز گذشته با نبوی دیدار کرده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اين بابا زندان برو نيست٠ جاش هتل بيمارستانه

-- hotelli ، Dec 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)