تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آمریکا: تصمیم ایران غیرقابل قبول است

سوزان رایس، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل، تصمیم ایران در راه‌اندازی مراکز جدید غنی‌سازی اورانیوم را «غیرقابل قبول» دانست.

به گزارش رویترز، وی که در جمع خبرنگاران در سازمان ملل سخن می‌گفت، به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داد که واشینگتن صبر خود را از دست می‌دهد و خواستار افزایش تحریم‌ها علیه تهران خواهد شد.

خانم رایس، خبر تصمیم ایران برای ساخت ۱۰ مرکز جدید غنی‌سازی اورانیوم را «بی‌مورد» نامید و گفت که این گونه اقدامات، موجب انزوای بیشتر این کشور خواهد شد.


سوزان رایس، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل

وی در ادامه اظهار داشت که به نظر نمی‌رسد ایران در موقعیت ارائه پاسخ مثبت به گروه ۱+۵ باشد، بنابراین ما در مسیر «اعمال فشار» حرکت خواهیم کرد.

خاویر سولانا رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز شب گذشته دوشنبه، تصمیم ایران در راه‌اندازی مراکز جدید غنی‌سازی را «تصمیمی اشتباه» دانست و از آن ابراز تاسف کرد.

دولت ایران در واکنش به قطعنامه شورای حکام، سازمان انرژی اتمی این کشور را موظف به طراحی و پیش‌بینی تاسیس ۱۰‬ سایت غنی‌سازی اورانیوم در مقیاس سایت نطنز کرده است.

هیات دولت ایران به ریاست محمود احمدی‌نژاد، به سازمان انرژی اتمی ماموریت داده تا دو ماه آینده، کار ساخت پنج مرکز غنی‌سازی اورانیوم را آغاز کند.

سوزان رایس به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داد که واشینگتن صبر خود را از دست می‌دهد و خواستار افزایش تحریم‌ها علیه تهران خواهد شد

این تصمیم، واکنش های قدرت های غربی را برانگیخته و آنها ایران را به افزایش تحریم‌ها تهدید کرده‌اند.

با این حال خبرگزاری‌ها امروز خبری را به نقل از مقام‌های چین منتشر کرده‌اند که حاکی از مخالفت آنها با افزایش تحریم ایران است.

این نخستین واکنش چین به تصمیم ایران در خصوص ادامه غنی‌سازی اورانیوم است. روسیه نیز با افزایش تحریم‌ها مخالفت کرده بود.

این دو کشور به قطعنامه شورای حکام آژانس در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران، رای مثبت داده بودند.

به گزارش آسوشیتدپرس، یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین اعلام کرده است که پکن، ادامه گفتگو را بهترین راه حل مناقشه اتمی ایران می‌داند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)