تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار درباره وضعیت جسمی بهزاد نبوی

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بدنبال جراحی بهزاد نبوی عضو ارشد خود، نسبت به حفظ سلامت وی هشدار داد.

بهزاد نبوی پس از سه ماه بازداشت، در روزهای گذشته تحت عمل عمل جراحی قرار گرفت. آقای نبوی سابقه ناراحتی قلبی و جراحی قلب نیز دارد.

این سازمان در بیانیه‌ای نوشته است که بهزاد نبوی با وجود وضعیت جسمی نامناسب، همچنان در زندان «انفرادی» نگهداری می‌شود و از ملاقات با وکیل «محروم» است.


بهزاد نبوی در دادگاه

نویسندگان این بیانیه، خواستار آزادی فوری بهزاد نبوی شده‌اند و هشدار داده‌اند که مسئولیت جان وی بر عهده «مسئولان ارشد نظام» است.

این سازمان از «مدیران و شخصیت‌های روحانی و غیر روحانی و به ویژه عالمان بزرگ دینی و مراجع معظم تقلید که در بی‌گناهی و دیانت» بهزاد نبوی «تردیدی» ندارند، «مصرانه» خواسته است که برای آزادی وی «تلاش» کنند.

بر اساس این بیانیه، اگر «تازه به دوران رسیده‌های انقلاب، صاحبان اذهان بیمار و آنان که به مقوله حکومت و کشورداری نگاهی شخصی دارند، قادر به درک عمق این فاجعه نیستند، از دلسوزان و علاقمندان به نظام انتظار نمی‌رود در برابر این ظلم آشکار سکوت پیشه کنند.»

سازمان مجاهدین اعلام کرده است که با توجه به افزایش جانباختگان در زندان‌های کشور، ممکن است عواقب «خطرناک و غیر قابل جبرانی» در زندان برای نبوی رقم بخورد

این سازمان در ادامه پرسیده است که بهزاد نبوی به چه اتهامی دستگیر شده و این چه اتهامی است که با گذشت نزدیک به چهار ماه، هنوز پرونده وی «تکمیل» نشده و باید در آستانه هفتاد سالگی در «سخت‌ترین» شرایط حبس به سر برد؟

سازمان مجاهدین در ادامه بیانیه خود آورده است که هیچ دلیلی جز «حقدها و کینه‌های شخصی و ذهن‌های مشوش گرفتار بیماری توهم توطئه، برای این رفتار قساوت‌بار نمی‌یابیم.»

این سازمان با تکرار نگرانی خود نسبت به سرنوشت آقای نبوی، اعلام کرده است که با توجه به حوادث ناگوار سال‌های اخیر و افزایش جانباختگان در زندان‌های کشور، ممکن است عواقب «خطرناک و غیر قابل جبرانی» در زندان برای وی رقم بخورد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، بارها با انتشار بیانیه‌هایی نسبت به حوادث پس از انتخابات اعتراض کرده است. به جز بهزاد نبوی، تعداد دیگری از اعضای بلندپایه این حزب مثل فیض‌الله عرب سرخی و مصطفی تاج‌زاده نیز در زندان به سر می‌برند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)