تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر:

«استبداد ادامه یابد، قصه یکسره خواهد شد»

انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر در واکنش به بازداشت ۱۸ فعال دانشجویی، به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داد که «منتظر زبانه‌های خشم دانشگاه» بمانند و مطمئن باشند که «این‌بار قصه استبداد را یکسره» خواهند کرد.

جمعه گذشته ماموران امنیتی، ۱۸ فعال دانشجویی را در پارک جمشیدیه تهران به اتهام «قصد برپایی تجمع غیرقانونی» بازداشت کردند که قریب به اتفاق آنها روز شنبه آزاد شدند.

دو تن از این دانشجویان به نام‌های عزت تربتی و احمد احمدیان نیز به زندان اوین منتقل شده‌اند.


انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر در بیانیه خود آورده که «استبداد بداند تا آزادی این دوستان لحظه‌ای آرامش نخواهد داشت و دانشجویان پاسخی محکم به این بازداشت‌های خودسرانه خواهند داد.»

این انجمن، دستگیری گسترده دانشجویان را به انداختن «جرقه در انبار باروت» تشبیه کرده که «این‌بار نه تنها ریش این‌ها(استبداد) را می‌سوزاند، که ریشه ایشان را خشک خواهد کرد.»

در این بیانیه، به «دیکتاتوری و استبداد» هشدار داده شده که «خیال خام انتقام‌گیری از فعالان دانشجویی و گروکشی از دانشگاه، برای پنداره باطل دانشگاهی آرام و خفقان‌زده را با خودتان خواهید برد.»

متن کامل بیانیه

این انجمن از «خام‌اندیشانِ آزادی‌ستیز» خواسته که بدون قید و شرط، دو دانشجوی بازداشتی را آزاد و با عوامل بازداشت‌های «خودسرانه» برخورد کنند.

در این بیانیه، به «دیکتاتوری و استبداد» هشدار داده شده که «خیال خام انتقام‌گیری از فعالان دانشجویی و گروکشی از دانشگاه، برای پنداره باطل دانشگاهی آرام و خفقان‌زده را با خودتان خواهید برد»

دفتر تحکیم وحدت نیز جمعه شب در واکنش به دستگیری این دانشجویان با انتشار بیانیه‌ای هشدار داده بود که «عدم آزادسازی فوری تمامی این فعالان دانشجویی، توام با پذیرش کلیه عواقب غیرقابل پیش‌بینی آن خواهد بود.»

این جریان دانشجویی در بیانیه خود آورده بود که «اقدامات کور و شتابزده‌ای از این دست، نه تنها کمکی به آرامش فضای دانشگاه‌ها نخواهد کرد، بلکه به مثابه انداختن جرقه‌ای در انبارهای باروت خواهد بود.»

روز گذشته هم گروهی از فعالان حقوق زنان با انتشار بیانیه‌ای از جنبش دانشجویی در ایران حمایت کردند.

در بیانیه این فعالان آمده است که «خشونت‌های عریان در خیابان‌ها و زندان‌ها اکنون دانشگاه‌ها را نشانه رفته است و حوزه علم و دانش نیز از تیررس پروژه کودتا مصون نمانده است و از همین رو لازم است که هوشیارانه در مقابل آن ایستادگی کنیم.»

در ۱۰۰ روز گذشته، شمار زیادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات بازداشت شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دورود بر دانشجویان با شرف و باعث افتخار مردم ایران

-- Farhad Irani ، Oct 4, 2009

درود بر دلاوران دانشگاه امیرکبیر سنگر مبارزه با استبداد. قوت قلب ما هستید و دانشجویان علامه شما را تنها نمی گذارند.

-- جمعی از دانشجویان علامه ، Oct 4, 2009

اين كلمه ها رو كي یاد اينا داده؟؟من بعنوان يه دانشجو ميگم...اگر اينا بجاي تجمع بيان و توي نشستها و مناظراتي با حضور طرفين ابهاماتشون در مورد انتخابات رو بگن مفيد تر خواهند بود تا با هوچيگري!
با اين كارها به هيچ جايي نميرسن....وظيفه ي نيروهاي امنيتي هم هست كه از تجمعات غيرقانوني جلوگيري كنن....با متانت و ادب ولي اگر نشد با قوه قهريه.
و اين هم توي همه ي جهان قانونه

-- ميم نقطه ، Oct 4, 2009

کی گفته یا خیال کرده با حذف یا تغییر علوم انسانی پایگاه همیشگی مردم ایران یعنی دانشگاه از بین خواهد رفت . خوب ببینید اینها دانشجویان رشته فنی و مهندسی هستند!!! نه علوم انسانی آقای خامنه ای . درود بر شرف این پاکباختگان و مجاهدان راه آزادی ایران

-- ناقوس مرگ آور ، Oct 4, 2009

درود بر شما امید آیندهٔ ایران! زنده و پایدار باشید. ‌ای کاش من نیز در میان شما بودم.

-- ایرانی خارج از کشور. ، Oct 5, 2009

میم نقطه عزیز، تو به درد این میخوری بری آمریکا با جمهوریخواهان (و اگر هم نشد با دمکراتها!) همکاری کنی:

دوست خوب من، هیچ وقت فکر کردی اصلاً چرا باید تو مملکت، هر مملکتی، انقدر ناراحتی باشه که عده ای ناراضی باشن و بخوان تظاهرات کنن و اونوقت کار به جاهای باریک هم بکشه؟

تو همون آمریکا هم که مثلاً یک سیستم درست و آزاد و محکم داره، هر ده - پونزده سال یه بار تظاهرات خشونت آمیز راه میفته و کار به حکومت نظامی میکشه و دو سه روز بعضی از شهرها رسماً تعطیل میشه و هیچکی حق اومدن تو خیابون بعد از ساعت 7 شب رو نداره!

عزیز من، اوضاع سرمایه داری و بازار آزاد خیلی وقته که خرابه و نظامهای حکومتی دیگه (کمونیستی و مذهبی و لیبرالیستی و غیره) هم دیگه کاری از دستشون بر نمیاد! وضع خیلی بدتر از این حرفاس که بشه با مذاکرات یا حتی با انقلاب مشکلات رو حل کرد!

-- لات با معرفت ، Oct 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)