تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعتراض همسران زندانیان اخیر به لاریجانی

همسران شماری از زندانیان سیاسی اخیر با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه، به تخلفات قانونی انجام شده در پرونده بستگانشان اعتراض کردند.

همسران محسن امین‌زاده، سید مصطفی تاج‌زاده، عبدالله رمضان‌زاده، داود سلیمانی، محسن صفایی فراهانی، فیض‌الله عرب‌سرخی، محسن میردامادی و بهزاد نبوی، پس از گذشت سه ماه و نیم از بازداشت آنها خواستار پاسخگویی قوه قضاییه در خصوص وضعیت‌شان شده‌اند.

در ۱۰۰ روز گذشته شمار زیادی از معترضان به نتایج انتخابات دستگیر شده‌اند. بسیاری از چهره‌های سرشناس سیاسی در زمره بازداشت‌شدگان هستند.

دستور جلب بدون ارسال احضارنامه و حضور متهمان در بازداشتگاه‌ها انفرادی از جمله موارد مورد اعتراض خانواده‌های زندانیان است

دستور جلب بدون ارسال احضارنامه، اطلاع نداشتن خانواده‌ها از جریان رسیدگی و مکان نگهداری زندانیان و حضور متهمان در سلول‌های انفرادی از جمله موارد مورد اعتراض خانواده‌های زندانیان است.

نبود وکیل در تحقیقات مقدماتی، اقدامات خلاف آئین نامه سازمان زندان‌ها و صدور کیفرخواست عمومی از دیگر مواردی است که امضاکنندگان این نامه آن را خلاف قانون می‌دانند.

خانواده زندانیان سیاسی به حضور متهمان در نمایش تلویزیونی و رسیدگی دادگاه به اتهاماتی که در صلاحیتش قرار ندارد نیز اعتراض کرده‌اند.

تا کنون پنج جلسه دادگاه زندانیان اخیر برگزار شده و برخی از بازداشت‌شدگان با حضور در برابر خبرنگاران و یا دوربین تلویزیون جمهوری اسلامی، اتهاماتی را متوجه خود و دیگر فعالان اصلاح‌طلب کرده‌اند.

دستور جلب بدون ارسال احضارنامه و حضور متهمان در بازداشتگاه‌ها انفرادی از جمله موارد مورد اعتراض خانواده‌های زندانیان است

این نامه با یادآوری تاکید رئیس قوه قضاییه بر «اهمیت رعایت قانون و توجه به حقوق حقه مردم»، آورده‌ است: «چرا هیچ مرجع رسمی و قانونی نمی‌تواند سئوال ساده ما را که عزیزانمان به چه جرمی، حدود صد روز حبس انفرادی در شرایطی سخت و طاقت فرسا را متحمل می‌شوند، پاسخ دهد.»

خانواده‌ها و وکلای زندانیان اخیر می‌گویند که بسیاری از آنها در وضعیت «نامناسب» نگهداری می‌شوند و مورد «شکنجه» قرار گرفته‌اند.

همسران تعدادی از بازداشت‌شدگان اخیر از رئیس قوه قضاییه درخواست کرده‌اند که موانع پیش روی نهاد، برای «استقرار و حاکمیت قانون و عمل به مرّ قانون» را با خانواده‌های بازداشتی‌ها در میان بگذارد تا با انتقال آن به مراجع و بزرگان، «چاره‌اندیشی شود و هرچه زودتر قائله‌ای که دنیاطلبان تاریک‌دل آفریده‌اند، ختم به خیر شود.»

در ادامه این نامه اظهار امیدواری شده است که «دخالت در امر قضا، با شیطنت‌ها و نقش آفرینی‌های اهریمنی رسانه‌های دولتی، هرچه زودتر پایان پذیرد.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)