تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ایران: آماده مذاکره با آمریکا و اروپا هستیم

محمود احمدی‌نژاد پیشنهاد کرد که مذاکرات ایران با پنج قدرت اتمی به علاوه آلمان در سطح سران کشور‌ها ادامه پیدا کند.

آقای احمدی‌نژاد امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت که برای مذاکره با گروه ۱+۵ ساختاری پیشنهاد کرده که در آن «مجمع سران» نیز پیش‌بینی شده است.

به گفته احمدی‌نژاد در این ساختار پیشنهادی، سه کمیته تخصصی درنظر گرفته شده که مصوبات آن به «شورای نمایندگان» ارجاع شده و تصمیماتی که در این شورا گرفته می‌شود، در نهایت برای بررسی به «مجمع سران» ارائه خواهد شد.


محمود احمدی‌نژاد

این برای نخستین‌بار پس از پیروزی انقلاب در ایران است که یک مقام عالی‌رتبه جمهوری اسلامی به طور غیر مستقیم از آمادگی خود برای حضور در مذاکراتی که رئیس جمهوری آمریکا نیز در آن شرکت دارد، خبر می‌دهد.

احمدی‌نژاد پیش از این نیز به جورج بوش رئیس جمهوری سابق آمریکا پیشنهاد برگزاری «مناظره‌ای» تلویزیونی داده بود که با بی‌اعتنایی آقای بوش مواجه شد.

پیشنهاد جدید احمدی‌نژاد در آستانه برگزار دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ ارائه می‌شود.

فردا پنجشنبه قرار است در ژنو سوئیس، نمایندگان ایران و پنج کشور اتمی جهان به علاوه آلمان، درباره بسته پیشنهادی تهران مذاکره کنند.

این برای نخستین‌بار پس از پیروزی انقلاب در ایران است که یک مقام عالی‌رتبه جمهوری اسلامی به طور غیر مستقیم از آمادگی خود برای حضور در مذاکراتی که رئیس جمهوری آمریکا نیز در آن شرکت دارد، خبر می‌دهد

ایران اعلام کرده که در این مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای خود مذاکره نخواهد کرد، اما کشور‌های غربی گفته‌اند که موضوع غنی‌سازی از سوی تهران را در این جلسه مطرح می‌کنند.

آقای احمدی‌نژاد هم گفته که ایران آماده مذاکرات «طولانی، هدفمند و سازنده» است؛ نکته‌ای که پیش از این سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و منوچهر متکی وزیر خارجه به آن اشاره کرده‌اند.

این در حالی است که سران آمریکا، بریتانیا و فرانسه از مقام‌های ایران خواسته‌اند که پاسخی «فوری و صریح» درباره برنامه‌های هسته‌ای خود ارائه کنند.

خاویر سولانا رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل نیز از مقام‌های ایرانی درخواست کرده‌اند که در خصوص برنامه‌های هسته‌ای خود «شفافیت» نشان داده و «تضمین‌های جدی» مبنی بر صلح‌آمیز بودن این فعالیت‌ها ارائه دهند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حكومت اخوندها ديگر به زانو در امده و دارد توطئه مي كند كه غرب را فريب دهد و اين ها باز هم مدتي ديگر به ديكتاتوري كثيف خود ادامه دهند ، و حاضر است باز هم به دروغ مذاكره و مذاكره و مذاكره را ادامه دهد ( و اخرش هم بعد از چند ماه دست انداختن همه دنيا، هيچ موافقتي نخواهد كرد. مگر قبول مي كند تمام فعايت هاي ساخت بمب را متوقف كند؟ اگر مي خواهد كه ديگر مذاكره لازم ندارد. خوب متوقف كند. نه جانم . باز هم دارد دروغ مي گويد، دارد باز هم وقت مي خرد. تنها هدف خامنه اي رسيدن به بمب اتمي است و تنها دليل تقلب در انتخابات و نگاه داشتن احمدي نژاد و سپاه سر كار هم همين بود.) چون مذاكره با او يعني به رسميت شناختن حكومت كودتا از طرف جهانيان. اين تنها علت بازي جديد احمدي نژاد و حكومت است تا چند صباحي ديگر سر كار بمانند و در عين حال دنيا را "سر كار " بگذارد. تازه هيچ توافقي با اين حكومت غير قانوني مورد قبول ايرانيان نيست و كان لم يكن اعلام خواهد شد. بيهوده بعد از 7 سال كه شما را بازي داد، ديگر گولش را نخوريد و ملت ايران را هم با به رسمت شناختن اين ها از خود متنفر نسازيد. اين ها مرده اند . فقط ما مراسم به خاك سپاري شان را داريم كه كمي وقت مي برد.

-- ققنوس در قفس ، Sep 30, 2009

امان از عقده خود بزرگ بینی.

-- بدون نام ، Sep 30, 2009

احمدی نژاد دم از همتاهای خودش می زند، همتاهای تو در آمریکا و اروپا به جرم قتل و آدمکشی در زندانند، و همتاهای سران اروپا و آمریکا در ایران یا زندانند، یا تبعید و یا در جهنم زهرا در آتش کینه ی شما اهریمنان جزغاله شده اند! این دیگر از آن گولهایی ست که اگر غرب بخورد معنیش این است که یا ترا با حیله ای که تئو خود آنرا انداخته ای گرفتارت خواهند کرد، و خودشان برای هزارمین بار گول سوراخ موش تو رهبری فرزانه ات را خواهند خورد!

-- بدون نام ، Sep 30, 2009

آقای احمدی نژاد بهتر است استعفا دهد و در هیچ مذاکراتی شرکت نکند .کشور ما به اندازه کافی از وجود ایشان
رنج برده است.

-- fardis ، Sep 30, 2009

واماامروز میشنویم وزیرامورخارجه ایران سرازواشنگتن دراورده اقا درخاک کفاردنبال چی میگردی ایاازمردمی که شما مدعی هستی که هر حرکتی ازجانب نظام طبق نظر انها ا ست اجازه رفتن(حالابه هربهانه ای خرید اسلحه یا اشتی) گرفتی این بار چه کاسهای زیر نیمکاسه دارید از ترس مردم رفتی از عموسام کمک بگیری اگر من جای اوباماویاکلینتون باشم اجازه حرف زدن به شما نمیدم

-- arash kave ، Sep 30, 2009

ببخشید اینجا کامنت می ذارم. یه ایده دارم برای روز جمعه می خوام پخش بشه. اگه ۲۰-۳۰هزار بسیجی و سپاهی قراره برن تو ورزشگاه، یعنی سبز ها می مونن پشت در، بیرون، بعدش هم همه بسیجی ها که تو هستن، پس کی می خواد اینهایی که بیرون هستن رو ساکت کنه؟‌و بالعکس.

به این می گن همون حکایت حالا نمی گم چی چون بی ادبیه. انقدر هم خبر از احمدی نژاد نزارین.(از بقییه مهماشون مثل خامنه ای و اینا بزارین . ....

-- بدون نام ، Oct 1, 2009

آقای نیک آهنگ، خدا بد نده. درد کمر فقط با استراحت مطلق خوب میشود. اما غرض از مزاحمت این است که مدتیست می‌خواهم طرحی از خامنه‌ای بکشم در حالی‌ که دارد عبایش را بقصد پنهان کردن پایگاه اتمی‌ روی آن پهن می‌کند.اما هر چه می‌کشم خوب از آب در نمیآید. میشود از هنرمندی چون شما خواهش کرد چنین طرحی بکشد؟ من می‌دانم ایده باید از درون هنرمند بیرون بزند. وگر نه به دل‌ شاید نشیند. اما اگر شما این تاره را بکشید قطعاً به دل من خواهد نشست.اگر همین یکی‌ دل‌ کافیست لطف کنید بکشید. شمیم

-- شمیم ، Oct 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)