تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تحکیم: خشونت پاشنه آشیل اعتراض‌ها است

دفتر تحکیم وحدت همزمان با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در ایران با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد که خشونت «پاشنه آشیل» جریان اعتراضی است که در سه ماه گذشته شکل گرفته است.

این دفتر اعلام کرده که «حاکمان» قصد دارند مردم را به «خشونت» وادارند تا «بتوانند جنبش را به انحراف بکشند.»

این جریان دانشجویی اعلام کرده که در آغاز سال تحصیلی جدید، «افزایش سطح تحلیل و آگاهی دانشجویان، اتحاد حداكثری بر سر مطالبات حداقلی، پیگیری مجدانه حقوق بشر، تاكید بر فعالیت‌های مسالمت‌آمیز و پرهیز از خشونت» را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار خواهد داد.

این دفتر همچنین خواستار آزادی دانشجویان زندانی، توقف محاکمات «ناعادلانه» و شناسایی و محاکمه عوامل حمله به کوی برخی دانشگاه‌ها شده است.

این جریان دانشجویی، ماحصل حوادث اخیر را «دانشگاه‌های ویران، قبرستان‌های پر رونق، روزنامه‌های بسته، زبان‌های بریده و قلم‌های شکسته» توصیف کرده است

دفتر تحکیم آورده که این اقدامات به همراه «ستاندن» حق دانشجویان از «ظالمان»، می‌تواند «التهابات» را فرونشاند.

آن‌طور که در بیانیه این دفتر آمده است، به رسمیت شناختن فعالیت مسالمت‌آمیز دانشجویی می‌تواند بر «جراحات موجود بر پیکر دانشگاه، مرهم» بگذارد.

دفتر تحکیم وحدت در بخش دیگری از بیانیه خود با بازخوانی حوادث سه ماه گذشته، نسبت به آنچه که در این مدت رخ داده، انتقاد و اعتراض کرده است.

این جریان دانشجویی، ماحصل حوادث اخیر را «دانشگاه‌های ویران، قبرستان‌های پر رونق، روزنامه‌های بسته، زبان‌های بریده و قلم‌های شکسته» توصیف کرده است.

در ایران بیش از سه ماه است که تنش‌ها درباره صحت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد. در جریان اعتراض‌ها به نتیجه این انتخابات ناآرامی‌های گسترده‌ای در تهران و برخی شهرهای رخ داد که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر شد.

دفتر تحکیم وحدت همچنین خواستار آزادی دانشجویان زندانی، توقف محاکمات «ناعادلانه» و شناسایی و محاکمه عوامل حمله به کوی برخی دانشگاه‌ها شده است

حمله به کوی دانشگاه تهران و اصفهان و برخورد خشونت‌بار با برخی دانشجویان و بازداشت آنها از دیگر نتایج این ناآرامی‌ها است.

دفتر تحکیم وحدت ریشه این برخورد‌ها با دانشجویان را «کینه دولتیان» از دانشگاه‌ها و دانشجویان دانسته است.

متن کامل بیانیه

این دفتر حمله به کوی دانشگاه‌ها و به «خاک و خون کشیدن» خوابگاه‌ها را «حمله مغول‌وار مشتی اراذل و اوباش با پشتیبانی نیروی انتظامی» دانسته و خواستار برخورد با عوامل این حمله شده است.

دفتر تحکیم اعلام کرده که تشکیل هیات‌های «به اصطلاح حقیقت‌یاب»، هیچ‌گاه منجر به کشف هیچ حقیقتی نشده و نمی‌شود و تنها به برخورد «قاطع» با «سربازی مفلوک برای دزدیدن ریش تراش» بسنده می‌شود.

دفتر تحکیم وحدت در بخش دیگری از بیانیه خود، گمارده شدن «مجری فرمان تقلب در انتخابات اخیر به صدارت وزارت علوم» را موجب تکمیل شدن «چرخه سرکوب دانشگاه و دانشگاهیان» دانسته است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)