تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پلیس: حوادث کهریزک بزرگ‌نمایی شده است

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس می‌گوید درباره آنچه که در بازداشتگاه کهریزک روی داده، «بسیار بزرگنمایی» شده است و پلیس، «حوادث و اخبار دیگر» را قبول ندارد.

آقای احمدی‌مقدم امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت که گزارش‌هایی که موضوع بازداشتگاه‌ کهریزک را «بزرگنمایی» می‌کنند، از نظر پلیس «صحت ندارد.»

بازداشتگاه کهریزک که در جنوب شهر تهران واقع شده است، تحت نظارت پلیس اداره می‌شد و در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات، محل نگهداری گروهی از معترضان بود.

از این بازداشتگاه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر «تجاوز» به تعدادی از بازداشت‌شدگان و قتل چهار معترض به نتیجه انتخابات گزارش شده است که پلیس همگی آنها را رد کرده است.


اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس

پلیس ایران طی سه ماه گذشته تنها به بروز برخی تخلف‌ها در این بازداشتگاه اشاره کرده است و حاضر نشده که به جزئیات بیشتری از مسائلی که در این مکان روی داده، بپردازد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمدی‌مقدم گفته که ۱۰ مامور پلیس که مسئولیت مستقیمی در اداره این بازداشتگاه‌ داشته‌اند را دستگیر و تحویل مقام‌های قضایی داده است.

فرمانده پلیس در واکنش به سئوال خبرنگاری که از وی خواسته بود درجه و رده سازمانی این افراد را اعلام کند، اظهار داشته است که «بالا و پایین بودن درجه این افراد یعنی چه؟ اینکه بخواهیم سیاسی برخورد کنیم و بگوییم حتما یکی از فرماندهان ناجا بازداشت شود، درست نیست.»

احمدی‌مقدم در عین حال گفت که مسیر پرونده کهریزک، باید «کشف حقیقت و رسیدن به واقعیت» باشد.

احمدی‌مقدم: «بالا و پایین بودن درجه این افراد یعنی چه؟ اینکه بخواهیم سیاسی برخورد کنیم و بگوییم حتما یکی از فرماندهان ناجا بازداشت شود، درست نیست»

او افزود که پلیس در پرونده کهریزک «مداخله» نکرده است و همکاری «بسیار خوبی» با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی داشته است.

به گفته آقای احمدی‌مقدم، پلیس در این مدت «هیچ تلاشی نکرده که پرونده بسته شود و عملکرد چند نفر در یک گوشه نباید به کل نیروی انتظامی نسبت داده شود.»

کیمته ویژه مجلس که با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی و مجلس ایران شکل گرفته، تحقیقات درباره حوادث پس از انتخابات را هفته‌ها است که آغاز کرده است.

پرویز سروری رئیس این کمیته گفته که ۱۰۴ پرونده از تخلف‌های ماموران دولتی در حوادث اخیر تشکیل شده است.

آقای سروری گفته که حجم «پرونده‌های تخلفات» زیاد و سنگین است و کار بررسی آنها حدود یک سال به طول می‌انجامد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

موزه عبرت شور آباد ...یا کهریزک خواهر خواندگی کهریزک با گوانتاناما... کهریزک را همانند زندان ترزین به یک نمایشگاه وموزه تبدیل بکیند .هم درس عبرتی برای آیندگان وهم برای جلب توریست سود آوری ارزی دارد مردم سراسر جهان تعلق خاطر خاصی به دیدن این مکان.......و مقدس دارند

-- موزه عبرت شور آباد ...یا کهریزک خواهر خواندگی کهریزک با ، Sep 30, 2009

خجالت هم خوب چیزی است. حداقلش اینست که در روز روشن اصل ۲۷ قانون اساسی را زیر چکمه له کرده اند و بعد می گویند پلیس کار بدی انجام نداد. آیا پلیس باید حافظ قانون باشد یا گوش به فرمان خدایگان؟

-- بدون نام ، Sep 30, 2009

جناب رئیس پلیس،

وظیفه شما حفظ عزت ملت، حفظ قانون است. خجالت بکشید که به خاطر یک روز دنیا، ناموس عزت انسانی‌ تان را میفرشید. اگر مادر و خواهر و برادرتان نیز در این بازداشت گاه هلوکاست شما بودند و به آنها نیز همان میشد که شما با عزیزان من کردید، آیا این چرندیات را نیز دوباره میگیفتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شرمتان باد، فرزندان ناا بخرد جمهوری ضد انسانی‌.

...

-- دکتر میر حسین ، Sep 30, 2009

اگه دنیا صاحاب داشت این آقا الان می‌بایست پشت میله‌های زندان باشه.
....

-- بدون نام ، Sep 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)